וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה תדעו איזה מערכת יחסים יש לכם עם החתול שלכם

15.7.2021 / 0:02

מחקר שנערך בבריטניה בדק איזה סוגי מערכות יחסים יש לבני האדם עם החתולים שלהם ואפיין אותם גם על ידי האופי של האנשים והצורה בה הם מתנהלים עם החתול שלהם - התוצאות היו די מפתיעות. האם תצליחו למצוא את עצמכם שם?

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

האם אי פעם תהיתם איזה מערכת יחסים יש לכם עם החתול שלכם? אז אתם יכולים להפסיק לתהות, כי מדענים התעסקו בשאלה החשובה הזו, פיצחו את הקוד ויש להם תשובה.

חוקרים מאוניברסיטת לינקולן שבאנגליה חקרו כמעט 4,000 בעלי חתולים על היחס שלהם כלפי החבר הפרוותי עם ארבע הרגליים והיחס ההפוך שלו אליהם.

הם גילו שיש לא פחות מחמישה סוגי מערכות יחסים:

ידידות - הבעלים מושקעים רגשית בחתולים ומשחקים איתם. החתולים חברותיים כלפי הבעלים, אורחים ושכנים. זה מערכת יחסים בריאה, והחתולים והבעלים עצמאיים. מערכת היחסים הזאת מתרחשת לרוב בבתים בהם יש יותר מחתול אחד, והחתול יוצא לא מעט החוצה.

תלות הדדית - הבעלים מאוד מושקעים רגשית בחתולים, לרוב משחק איות ואפילו מביא אותו לפגישות חברתיות. החתולים במערכת היחסים הזאת מאוד ידידותיים לבעלים, מלקקים אותם בידיים ובפנים אך יסבלו פעמים רבות מחרדת נטישה. זה קורה לרוב בבתים עם אדם אחד כשלחתול אין גישה עצמאית לעולם החיצון.

קשר מרחוק - לבעלים אכפת מהחתול במערכת היחסים הזאת, אבל לא רואים בהם כחלק מהמשפחה. הבעלים הללו לא קרובים רגשית לחתולים, למרות שהחתולים ידידותיים. החתולים שומרים על מרחק מהאנשים בגלל מחסור בביטחון.

מערכת יחסים מקרית - החתולים הללו מעדיפים להיות בחוץ. יכול להיות אפילו שיהיו להם כמה בתים באזור והם יעזבו לכמה ימים. למרות שהם חברותיים, הם לא ישארו קרובים גם למי שאכפת להם ממנו.

מערכת יחסים פתוחה - החתולים הללו מסתמכים על אנשים ויש להם חיבה לאנשים אבל הם לא זקוקים לה.

גיף אשה עם חתול. Giphy
איזה מערכת יחסים יש לכם עם החתול שלכם?/Giphy

כך תדעו איזו מערכת יחסים יש לכם

כתוספת למחקר, החוקרים ערכו שאלון אינטרקטיבי לבעלי החתולים כדי שיגלו איזה מערכות יחסים יש להם עם החתולים. הם שואלים שם שאלות כמו: "החתול שלי לא יילך אם אני אוכל?", ו-"אני חושב שהחתול שלי פשוט שמח לגור במקום אחר".

חתול נותן כיף. Giphy
חתול נותן כיף/Giphy

"חתולים מנהלים מערכות יחסיים רגשיות שונות עם בני אדם, אבל ידוע עליהם מעט מאוד", אומר דניאל מילס, עורך המחקר ומומחה לבעלי חיים, "חברתיות נמדדת במידת הקבלה של האחר ולא במגע, ובעוד שכמה חתולים יעדיפו מגע, יש אחרים שעדיין צריכים חיבה, אך לא יאהבו את המגע".

עוד צוןי כי הקשר בין הבעלים לחתולים קשור לפעמים גם לאישיוות של בני האדם וכמה הם יהיו מוכנים להשקיע רגשית. מילס וחבריו יצרו שאלון ש"יאפיין את האישיות של הבעלים ומערכות היחסים של החתולים", על ידי תאוריות חברתיות שונות, מתוך מטרה שמערכת היחסים בין הבעלים לחתולים תשתפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully