וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן שיעזור לכם לגלות האם החתול שלכם פסיכופת

26.12.2021 / 23:52

חוקרים בריטים פיתחו שאלון עם 46 שאלות שיעזור לכם לגלות דברים על האישיות של החתול שלכם ועד כמה הוא פסיכופת - שכן לטענתם בכל החתולים יש אלמנטים של פסיכופתיה

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

האם החתול שלכם מתעלם מכם כשאתם עצובים? האם הוא אוהב לשחק עם עכברים או ג'וקים מתים? יכול להיות שהוא קצת (או הרבה) פסיכופת ועכשיו יש גם דרך לדעת האם החתול שלכם סובל מחוסר אמפתיה או שהוא בעצם גוש של אושר ושמחת חיים. קבוצת מדענים מאוניברסיטת ג'ון מורס שבליברפול ומאוניברסיטת ליברפול, שתיהן בבריטניה, התאחדו כדי לבנות שאלון שאפשר להיעזר בו כדי לדעת האם לחתול שלכם יש מאפיינים פסיכופתיים.

במבחן שפורסם בירחון לחקר האישיות, יש 46 היגדים או שאלות ובעלי החתולים צריכים להעניק ציון בין 1 ל-5 על כמה הם מדויקים לגבי החתול שלהם - כמו למשל "החתול שלי צד את הטרף שלו במהירות", "החתול שלי משמיע קולות חזקים בלי סיבה ברורה", "החתול שלי מתלהב בקלות", "החתול שלי מייסר את הטרף שלו במקום להרוג אותו מיד", "החתול שלי מגרגר כאשר הוא תוקף בני אדם או חיות" ועוד.

החוקרים מדדו חמישה גורמים של "פסיכופתיה חתולית": נועזות, רשעות, חוסר עכבות, חוסר ידידותיות לחיות מחמד אחרות וחוסר ידידותיות כלפי בני אדם. התוצאות בוחנות עד כמה החתול שלכם אוהב להתעלל, עד כמה אין לו אמפתיה ועד כמה הוא מפגין תוקפנות. כמו כן, הן בודקות אחרי "חוסר העכבות" של החתול, המצביע על בעיות בריסון התנהגותי, וה"נועזות", שיכולה להתאפיין ברמות נמוכות של פחד ודומיננטיות חברתית.

חתול מרושע. Giphy
המבחן שיעזור לכם לגלות דברים על החתול שלכם/Giphy

המומחים מאחורי המחקר שפרסמו את השאלון המלא ברשת טוענים כי סביר להניח שלכל החתולים יהיה אלמנט כלשהו של פסיכופתיה באישיות שלהם. החוקרת הראשית רבקה אוואנס אמרה: "אנחנו מאמינים שבכל מבנה אישיות קיימת רמה כלשהי של פסיכופתיה מסוימת, ואצל חתולים מסוימים זה יהיה יותר בולט מאשר אצל אחרים. הסיבה לכך היא שאבותיהם של החתולים הללו היו צריכים את האלמנט הזה כדי לצוד אוכל ולהתרבות".

לטענתה של אוואנס התוצאות הללו יעזרו לווטרינרים או לבעלי חתולים לזהות את ההתנהגות ותעזור להם לשפר את בעל החיים. "למשל חתול שיימצא אמיץ במבחן יכול להנות יותר מעצים לחתולים ומצעצועים גבוהים, כי זה מלמד עליו שהוא אוהב לטפס ולחפש דברים", הסבירה אוואנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully