וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות מינאטוריות הוכיחו: ייתכן שיש לכם רוצח מיומן בבית

23.10.2020 / 0:01

מחקר שבחן את הרגלי הצייד של חתולים בבעלי חיים אחרים מגלה שלמרות שהם בדרך כלל נראים חמודים, הממצאים היו מדאיגים וגילו בין היתר שהם רוצחים הרבה יותר חיות ממה שנהוג לחשוב ונוטים לאכול את הטרף ולא להחזיר את רובו הביתה. אז איך תמנעו מהם לצוד?

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

בעלי חתולים שמוצאים לעיתים רחוקות עכבר או ג'וק מת במפתן הבית שלהם עלולים לחשוב שחיית המחמד שלהם מתעניינת מעט מאוד בצייד לשם טרף. אבל ייתכן מאוד שיש להם בידיים רוצח מיומן. מחקר שהשתמש במצלמות מיניאטוריות טוען שחתולי המחמד שלנו מביאים אלינו רק מעט מאוד מהיצורים שהם הורגים.

חוקרים ביקשו מבעלים של 105 חתולי פרברים לעקוב כמה יצורים החיה שלה מביאה הביתה במשך עשרה שבועות בקיץ ושישה שבועות בחורף. לאחר מכן הם עקבו אחרי 20 חתולים בעזרת מצלמות וידאו שהוצמדו לגוף שלהם. התוצאה מלמדת שלא פחות מ-82 אחוזים מהטרף שהם תפסו לא מצא את דרכו הביתה.

גיף אשה עם חתול. Giphy
תיזהרי, אולי מדובר ברוצח/Giphy

המחקר, שהתפרסם בירחון Global Ecology and Conservation בוצע בדרום אפריקה אבל עשוי לתפוס גם במדינות נוספות, כך לפי הקבוצה שביצעה אותו. מחקר נוסף שהשתמש במצלמת חתולים ובוצע באוניברסיטת אריזונה סטייט מצא שיעור דומה של טרף שלא הובא הביתה - 77 אחוזים.

עורך המחקר, רוב סימונס מאוניברסיטת קייפטאון, אומר: "אם מסתכלים על התנאים הביולוגיים, חיות נוספות ממשפחת החתולים כמו נמרים מחביאים את הטרף שלהם בעצים ואוכלים אותם בשלב מאוחר יותר. אני מאמין שחתולי בית מביאים הביתה את הטרף הגדול שלהם כדי לצרוך אותו בשלב מאוחר יותר, למרות שבדרך כלל הם לא עושים זאת כי הם שבעים. הטרף הקטן יותר נאכל במקום כי קל לאכול אותו, אין צורך להביא אותו הביתה. חלק מהטרף ננטש בדרך, כי בסופו של דבר לא שווה לסחוב אותו".

ככה זה נראה - אלו 232 בעלי חיים שנהרגו ע"י חתולים בשנה אחת, בשכונה אחת בקליפורניה

אז מה עושים?

הוא מייעץ על שיטות למנוע ציד על ידי חתולים כמו לשים עליו פעמון שיעזור לטרף לברוח, ולשמור אותם בבית בלילה, בזמן שרוב הצייד נעשה. הבעלים יכולים גם לבנות סביבה חיצונית בתוך הבית, כך שהחתולים לא ירצו לבלות את הזמן מחוץ לבית. סימונס מסכם: "חתולים הם הסיבה העיקרית להכחדות של 60 זנים של ציפורים, יונקים וזוחלים. הכל ללא שום צורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully