וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאט לאט, השחר עולה בשדרות והתושבים חוזרים לשגרה. עד הפעם הבאה

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 17:24

בשדרות המצולקת ממכתשי רקטות מתחילים לחזור לשגרה. התושבים החלו לחזור לרחובות, החנויות ובתי הקפה - אך כמו בכל הפסקת אש, גם הפעם רבים עוד מעדיפים להישאר בביתם ולא לקחת סיכון. בעלים של מסעדה בעיר: "אנחנו לא סומכים על הצד השני. הרי אנחנו נחזור לעוד סבב בעתיד"

בווידאו: חגיגות המקווה של הכלה טל מלול, לפני הפסקת האש,שדרות 7 באוגוסט 2022/יניר יגנה

ביום שאחרי סיום מבצע "עלות השחר", בשדרות המצולקת ממכתשי רקטות מתקשים לחזור לשגרה. בעיר, שהופעלו בה עשרות אזעקות צבע אדום בימים האחרונים, החלו אנשים לחזור לרחובות - אך במשורה.

במרכז המסחרי הגדול בעיר נראים תושבים שבחרו לצאת מבתיהם לבתי הקפה והחנויות, אך כמו בסבבים הקודמים - רבים מהלקוחות הקבועים בחרו להישאר בבית ולא לקחת סיכון. שמעון אלחרט, בעלי בית קפה גרג במרכז, סיפר לוואלה שהמקום לא הומה כמו ביום רגיל. "אנחנו מתורגלים לחזור ממצב חירום לשגרה", אמר. "כל בתי העסק בשדרות. אבל לוקח לאנשים זמן לחזור. קשה להם לחזור במהירות כי אנחנו לא סומכים על הצד השני. הרי אנחנו נחזור לעוד סבב בעתיד, כולם יודעים".

טובה בוחבוט, שדרות. יניר יגנה
בוחבוט בשדרות, היום/יניר יגנה

שלומי אלקיים, בעלי חנות עידן 2000, אומר כי ימים קשים עברו עליו ועל חבריו בעלי העסקים. "לא רק בימי המבצע, גם בימי חסימות הכבישים בדרום שקדמו לו. החנויות לא עבדו. התושבים נשארו בבתים והחנויות היו ריקות. בשדרות זה לא כמו במרכז, שחוזרים מהר לשגרה. פה לוקח זמן לאנשים להאמין שהפסקת האש מתקיימת".

"אמרתי לא יעזור - היום אני יוצאת", סיפרה בגאווה טובה בוחבוט, תושבת העיר. "עברנו שישי הכי ארוך שהיה לנו, אכלו בממ"ד, ישנו בממ"ד לא יצאנו מהממ"ד. בעבר, ב-2012, נפלה לנו רקטה בבית. יש עדיין חשש, אני כל הזמן עם עיניים על הנכד ומסתכלים שאין אזעקות באפליקציה".

עוד בוואלה!

הכבישים בעוטף נפתחים, התושבים לא נדרשים לשהות סמוך למרחב מוגן

לכתבה המלאה
שימעון אלרחט, קפה גרג שדרות. אבי רוקח
אלחרט בשדרות, היום/אבי רוקח
קפה גרג שדרות, 8 באוגוסט 2022. אבי רוקח
קפה גרג בשדרות, היום/אבי רוקח

כלל הכבישים שנסגרו במרחב עוטף עזה נפתחו הבוקר ותושבי האזור אינם נדרשים לשהות בקרבת מרחב מוגן - כך נמסר הבוקר מצה"ל. כמו כן, תנועת הרכבות בין שדרות ואשקלון שבה לסדרה ב-12:00. בשעה תשע נפתחו המעברים מעזה לישראל למעבר פועלים, דלק וסחורות. זאת, שעות לאחר הפסקת האש שנחתמה אמש עם הג'יהאד האסלאמי בתיווך מצרים. לדברי דובר צה"ל רן כוכב, צה"ל יקיים "מדיניות זהירה ואחראית לחזרה מדורגת בעורף".

כוכב סיכם את מבצע "עלות השחר" ואמר כי ארגון הטרור ירה 1,175 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל, ש-200 מהן נפלו ברצועה. נרשמו 380 יירוטים, שמהווים 95% הצלחה של לוחמי הגנה אווירית. "אנחנו מבינים שיש 35 הרוגים פלסטינים, 11 מהם בלתי מעורבים שנהרגו מירי של צה"ל", אמר. "אם הם נכונים, זה היחס הכי טוב שהיה לנו בכל המבצעים. יש עוד 15 הרוגים שנהרגו כתוצאה מירי כושל של הפלסטינים. אלה הנתונים שבידיי, אני לא משוכנע ב-100% שהם מדויקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully