וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבישים בעוטף נפתחים, התושבים לא נדרשים לשהות סמוך למרחב מוגן

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 9:33

בבוקר שלאחר הפסקת האש עם הג'יהאד האסלאמי אמר דובר צה"ל כי המעברים בין עזה לישראל צפויים להיפתח בתשע וכי הצבא יקיים "מדיניות זהירה ואחראית לחזרה מדורגת בעורף". לדבריו, במהלך "עלות השחר" נורו לישראל 1,100 רקטות, 95% מהאיומים יורטו

בווידאו: מבלים בים: בעוטף עזה חוזרים לשגרה/אבי רוקח

כלל הכבישים שנסגרו במרחב עוטף עזה יפתחו הבוקר (שני), ותושבי האזור אינם נדרשים לשהות בקרבת מרחב מוגן - כך נמסר מצה"ל. כמו כן, תנועת הרכבות בין שדרות ואשקלון צפויה לשוב לסדרה ב-12:00. בשעה תשע צפויים להיפתח המעברים מעזה לישראל למעבר פועלים, דלק וסחורות. זאת, שעות לאחר הפסקת האש שנחתמה אמש עם הג'יהאד האסלאמי בתיווך מצרים. לדברי דובר צה"ל רן כוכב, צה"ל יקיים "מדיניות זהירה ואחראית לחזרה מדורגת בעורף".

כוכב סיכם את מבצע "עלות השחר" ואמר כי ארגון הטרור ירה 1,175 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל, ש-200 מהן נפלו ברצועה. נרשמו 380 יירוטים, שמהווים 95% הצלחה של לוחמי הגנה אווירית. "אנחנו מבינים שיש 35 הרוגים פלסטינים, 11 מהם בלתי מעורבים שנהרגו מירי של צה"ל", אמר. "אם הם נכונים, זה היחס הכי טוב שהיה לנו בכל המבצעים. יש עוד 15 הרוגים שנהרגו כתוצאה מירי כושל של הפלסטינים. אלה הנתונים שבידיי, אני לא משוכנע ב-100% שהם מדויקים".

אשקלון בשגרה. 8 באוגוסט 2022. אבי רוקח
אשקלון חוזרת לשגרה, הבוקר/אבי רוקח
אשקלון בשגרה. 8 באוגוסט 2022. אבי רוקח
אשקלון חוזרת לשגרה, הבוקר/אבי רוקח

לדברי כוכב, בידי צה"ל מטרות נוספות של הג'יהאד האסלאמי, ובהן תשתיות. "כמעט ולא פגענו בתשתיות אזרחיות של הג'יהאד, במפקדות, משרדים, מגורים. זה יעד שאם הייתה נמשכת הלחימה היינו מגיעים גם אליו. יש יעדי איש, מחסנים של אמצעי לחימה".

לפני הפסקת האש, סיפר כוכב, צה"ל ביצע ירי סיום מהקרקע ומהאוויר שתוכנן מראש לעבר מטרות ממוקדות, מוצבים, בורות שיגור, שלושה מחסני אמל"ח של רקטות ופצמ"רים. במשך 3-4 דקות. "אנחנו בכוננות, ללא שינוי במערכי ההגנה האווירית ובמערכי ההגנה הקרקעית", הבהיר. "בצה"ל חוזרים לשגרה עם מרחק עצירה כוננות ודריכות".

חוף ים , אשקלון. 8 באוגוסט 2022. אבי רוקח
חוף הים באשקלון, הבוקר/אבי רוקח
חסימת כביש בזיקים. 8 באוגוסט 2022. אבי רוקח
חסימת כביש באזור זיקים, הבוקר/אבי רוקח
יירוט בשמי אשקלון, 7 באוגוסט 2022. רויטרס
יירוטים בשמי אשקלון, אתמול/רויטרס
שיגור כיפת ברזל, שדרות, 7 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
שיגור כיפת ברזל, אתמול/ראובן קסטרו

הוא הוסיף כי "לאורך כל 66 השעות של המבצע התנהגות העורף וההצלחה של מערכי ההגנה הביאו להישג טוב מאוד של אפס נפעים בעורף. אנחנו רוצים להלל ולשבח את ההתנהגות האזרחית. לא רק בעורף אלא גם במקומות רחוקים יותר".

באשר לפגיעות בהן נהרגו בלתי מעורבים אמר כוכב כי "כתוצאה מפיצוצי משנה של אחת התקיפות, במרחק במרחק מאות מטרים, נהרג צעיר כבן 20. בחלק מהתקיפות שלנו נהרגו בלתי מעורבים. לדוגמה, האישה של חאלד מנצור, והאישה שהיתה עם בעלה יחד עם מנצור, שתיהן היו בדירת המסתור ונהרגו. היינו מעדיפים לא להרוג אותן. אבל משיקולינו, לפעמים מתקבלת החלטה להרוג אותו גם אם היא תפגע. באשר לתקיפה שהתקיימה אמש בג'בליה אמר כוכב כי "יכול להיות שנהרגו בלתי מעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully