וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תבטל את התקיפה": כך נמנע צה"ל מפגיעה בילדים בחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 20:58

דובר צה"ל פרסם תיעוד שבו נעצרו שלושה נסיונות חיסול של בכיר ארגון הטרור, ח'אלד מנסור, משום שהיו ילדים סמוך למבנה שבו הסתתר. רק לאחר שווידאו כי הילדים לא נמצאים באזור - הפציצו כלי הטיס את הבניין שבו הסתתר המחבל

תיעוד מקולות הקשר במהלך חיסול בכיר הג’יהאד חאלד מנסור ומניעת הפגיעה בילדים בלתי מעורבים/דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם היום (ראשון) תיעוד מחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, ח'אלד מנסור. בסרטון מכלי הטיס נשמעים קולות החיילים, שדורשים לעצור את הפעולה, משום שזיהו ילדים סמוך לבניין שבו הסתתר המחבל. התקיפה נעצרה שלוש פעמים עד שהילדים התרחקו מהאזור. אז כלי הטיס תקף את המבנה וחיסל את בכיר ארגון הטרור.

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר בשמי גבול ישראל - עזה 7 באוגוסט 2022. רויטרס
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה. היום/רויטרס

בתוך כך, דובר הג'יהאד האסלאמי אמר הערב כי אין הפסקת אש, על אף הדיווחים. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי הפסקת האש מתעכבת בשל דרישות הג'יהאד האיסלאמי לתת ערבויות מצריות לפני שתוכרז. עוד הודגש כי הדרישות נוגעות לערבויות על האסירים וסיום "ההסלמה הישראלית".

מוקדם יותר היום ביקר ראש הממשלה יאיר לפיד ביישובי הדרום ועוטף עזה. תחילה סייר לפיד בפיקוד הדרום, יחד עם שר הביטחון בני גנץ. שם קיימו השניים הערכת מצב, בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי. לאחר מכן נפגש לפיד עם ראשי הרשויות. לדברי גורמים בשיחה, ראש הממשלה לא דיבר על המבצע והמצב הביטחוני, אלא בעיקר על חיזוק הרשויות והתושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully