וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפילות תשעה באב תחת אש: "פשוט להרגיש את החורבן"

עודכן לאחרונה: 6.8.2022 / 22:46

לאחר יום של מטחי רקטות בלתי פוסקים תושבי שדרות ואשקלון הגיעו לבתי הכנסת לקריאת מגילת אייכה והקינות המסורתיות. התפילות שנערכו לקראת צום תשעה באב נקטעו בשל האזעקות הרצופות והמתפללים נאצו לתפוס מחסה. "בזמן האזעקות ניסינו להגן על עצמנו והתחבאנו"

בווידאו: תפילת ערב תשעה באב תחת מטחי ירי בבית כנסת באשקלון/צילום: אבי רוקח

בסיומו של היום השני למבצע "עלות השחר" ותחת מטחי רקטות בלתי פוסקים, תושבי שדרות ואשקלון הגיעו הערב (שבת) לבתי הכנסת לקריאת מגילת אייכה והקינות המסורתיות. התפילות שנערכו לקראת צום תשעה באב נקטעו בשל האזעקות הרצופות והמתפללים נאצו לתפוס מחסה בשל הירי הבלתי פוסק מרצועת עזה.

"זה פשוט להרגיש את החורבן", סיפר ליאור שהתפלל בבית כנסת באשקלון. "כרגע אנחנו מתקפלים ומוותרים על הקינות. בזמן האזעקות ניסינו להגן על עצמנו והתחבאנו, עכשיו אנחנו מתפזרים בגלל המצב".

תפילות ערב תשעה באב תחת מטחי ירירקטות בדרום 06 באוגוסט 2022. אבי רוקח
"התפילה חשובה לנו מאוד". תפילת תשעה באב/אבי רוקח

"התפילה חשובה לנו מאוד", הוסיף יוחאי שגיב, תושב שדרות שהתפלל בבית כנסת ממוגן ושמע את האזעקות בעת התפילה. "באנו להתפלל בערב תשעה באב ולקרוא את מגילת איכה והקינות. לא נותר על התפילה אבל אנחנו שומרים גם על הביטחון. אנחנו מחבקים את החיילים ומוסרים להם מפה מבית הכנסת אהבה ושישמרו על עצמם".

עוד בוואלה!

דריכות בהר הבית לקראת תפילות תשעה באב מחשש למהומות. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים

לכתבה המלאה
תפילות ערב תשעה באב תחת מטחי ירירקטות בדרום 06 באוגוסט 2022. אבי רוקח
"פשוט להרגיש את החורבן". תפילת תשעה באב/אבי רוקח
תפילות ערב תשעה באב תחת מטחי ירירקטות בדרום 06 באוגוסט 2022. אבי רוקח
מתפזרים בגלל המצב. תפילות תשעה באב/אבי רוקח

החל מהערב מאות שוטרים ייפרסו באזור העיר העתיקה בירושלים עד לסיום הצום, מחר בערב, זאת על מנת לאבטח את אלפי המבקרים ביממה הקרובה בכותל המערבי. במקביל, יתוגברו כוחות השיטור בהר הבית מחר לאבטחת מאות העולים היהודים להר כמידי שנה. זאת גם על רקע הקריאות ברשתות הפלסטיניות למנוע את עליית היהודים להר.

בסיום הערכת מצב בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד הוחלט כי לא תהיה הגבלה על עליית יהודים להר הבית מחר - כולל ח"כים. לפי גורם שהשתתף בדיון, ההנחיה למשטרה היא לשמור על איפוק כדי לא להביא לאירועים חריגים שעלולים להביא להסלמה ויגררו את חמאס לתוך העימות בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully