וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בהר הבית לקראת תפילות תשעה באב: המשטרה תגברה כוחות מחשש למהומות

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 11:53

השר לביטחון פנים קיים הערכת מצב לקראת האירועים ואמר כי על אף ההיערכות, אין שינוי בהתנהלות בירושלים. "פייק ניוז", הוא כינה את קריאות ארגוני הטרור ברשתות לשבש את התפילות. הבוקר לא תחול הגבלה על עליית יהודים למתחם ההר. ח"כ בן גביר הגיע למתחם

בווידאו: בן גביר, עם הגעתו להר הבית/רוני כנפו

אלפי מבקרים צפויים להגיע היום (ראשון) לכותל המערבי והר הבית לרגל צום תשעה באב. זאת, בצל החשש להסלמה הביטחונית בעקבות מבצע עלות השחר, שהחל בסוף השבוע ברצועת עזה, ובהמשך להערכת המצב בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד, בה הוחלט לקיים את האירוע ללא הגבלות.

שלושה חשודים נעצרו לאחר שקראו קריאות הסתה לעברו של יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, שהגיע לביקור בהר הבית. גורם בכיר במשטרה אמכ כי כל ניסיון להתפרע או להסית יענה בנחישות ובאפס סובלנות.

מתפלים עולים להר הבית 7 באוגוסט 2022. אתר רשמי, TPS
מתפללים עולים להר הבית, היום/TPS, אתר רשמי
מתפלים עולים להר הבית 7 באוגוסט 2022. אתר רשמי, TPS
מתפללים עולים להר הבית, היום/TPS, אתר רשמי

מאות שוטרים נפרסו החל מאתמול באזור העיר העתיקה בירושלים ויהיו שם עד לסיום הצום תשעה באב, היום בערב, זאת על מנת לאבטח את אלפי המבקרים ביממה הקרובה בכותל המערבי. במקביל, יתוגברו כוחות השיטור בהר הבית לאבטחת מאות העולים היהודים להר כמידי שנה. זאת גם על רקע הקריאות ברשתות הפלסטיניות למנוע את עליית היהודים להר.

בסיום הערכת מצב בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד הוחלט כי לא תהיה הגבלה על עליית יהודים להר הבית - כולל ח"כים. לפי גורם שהשתתף בדיון ההנחיה למשטרה היא לשמור על איפוק כדי לא להביא לאירועים חריגים שעלולים להביא להסלמה ויגררו את חמאס לתוך העימות בעזה. לפיד אמר בישיבה: "מה שיכול להכניס את חמאס פנימה זה או ירושלים או אירוע חריג בעזה עם פגיעה באזרחים. צריך לעשות הכל כדי להשאיר את חמאס מחוץ לתמונה".

צום תשעה באב: כל מה שצריך לדעת

בהודעה מטעם לשכתו של ח"כ בן גביר נמסר כי ביקורו תואם עם משטרת ישראל. "אסור להיכנע לג'יהאד ולטרור - אנחנו בעלי הבית על מדינת ישראל וככל ונרגיש ככה ונפעל בהתאם האויבים יבינו את המסר", אמר בן גביר.

לקראת העלייה ההמונית להר הבית נפגשו בימים האחרונים נציגי מינהלת הר הבית עם נציגי משטרת ירושלים וביקשו מהם לאפשר עליית יהודים סדירה להר בתשעה באב.

עוד בוואלה!

עימותים בהלוויית פלסטיני שמת בעקבות המהומות בהר הבית

לכתבה המלאה
מתפלים עולים להר הבית 7 באוגוסט 2022. אתר רשמי, TPS
מתפללים עולים להר הבית, היום/TPS, אתר רשמי

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב קיים אתמול הערכת מצב בהשתתפות סגן השר יואב סגלוביץ', מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי וראש אג"מ ניצב סיגל בר-צבי. במהלך הערכת המצב קיבל השר בר-לב עדכון על המתרחש בגזרות השונות, גיוס המילואים של לוחמי מג"ב וההיערכות בירושלים לקראת תפילות ט' באב.

בר-לב אמר כי: "המשימה המרכזית של משטרת ישראל היא להקפיד שהשקט בפנים הארץ יישמר, ולוודא שכל ההנחיות שהוטלו באזור הדרום בעקבות ההכרזה על מצב חירום, נאכפות. המשטרה פרוסה בכוחות מתוגברים ברחבי הארץ, והיא תתוגבר במידת הצורך בכוחות מילואים מאומנים ומיומנים שגוייסו לשם כך".

בעניין התפילות בהר הבית אמר בר-לב: "משטרת ישראל תהיה פרוסה גם במוקדים השונים בירושלים לרגל תשעה באב על מנת להבטיח את שלום הציבור. אין כל שינוי בהתנהלות הרגילה בירושלים, זאת בניגוד לפייק-ניוז שמפיצים ארגוני הטרור ברשתות החברתיות. אני קורא לציבור להמשיך לנהוג באחריות ולהקפיד למלא את הנחיות פיקוד העורף".

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי במהלך הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל המערבי ביורשלים 7 באוגוסט 2022. דוברות משטרת ישראל
המפכ"ל בהערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל המערבי/דוברות משטרת ישראל
הפגנה נגד מבצע "עלות השחר" בחיפה, 6 באוגוסט 2022. חד"ש, אתר רשמי
הפגנה נגד מבצע "עלות השחר" בחיפה, אתמול/אתר רשמי, חד"ש

בעקבות מבצע "עלות השחר" שפתח צה"ל ברצועת עזה בסוף השבוע, בכמה ארגוני שמאל ערכו מחאות במספר מוקדים ברחבי הארץ, בין השאר, ברחבת שער שכם במזרח ירושלים וברחבת המשביר הישן בעיר.

הפגנה נגד המבצע בעזה התקיימה אמש בחיפה, בכניסה לוואדי ניסנס, בהשתתפות חברי הכנסת של חד"ש. בתל אביב התקיימו שתי הפגנות, מול משרד הביטחון בקריה ובכיכר השעון ביפו. הפגנות נוספות מתוכננות ברהט ובאום אל-פחם.

זמני כניסה ויציאת צום תשעה באב

זמני כניסת ויציאת צום תשעה באב
ירושלים
כניסת הצום: 19:36; צאת הצום: 19:59

תל אביב
כניסת הצום: 19:34; צאת הצום: 20:01

חיפה
כניסת הצום: 19:37; צאת הצום: 20:02

באר שבע
כניסת הצום: 19:35; צאת הצום: 19:59

טבריה
כניסת הצום: 19:32; צאת הצום: 20:00

צפת
כניסת הצום: 19:37; צאת הצום: 20:00

אילת
כניסת הצום: 19:29; צאת הצום: 19:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully