וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהלוויית פלסטיני שמת בעקבות המהומות בהר הבית

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 8:06

שוטרים ופלסטינים התעמתו בהלווייתו של ווליד אלשריף במזרח ירושלים. לפי המשטרה, אלשריף נפצע במהלך מנוסה לאחר שהתפרע ויידה אבנים, ולפי הפלסטינים הוא נפגע כתוצאה מירי של כדור ספוג. בתוך כך, רכב שנסע במהירות לעבר לוחמים בשכונת א-טור פגע בעובר אורח שהיה במקום

בווידאו: עימותים במהלך הלוויתו של הפלסטיני שנפצע במהומות בהר הבית/צילום: אנשי הדממה, לפי שימוש לפי סעיף 27

עימותים פרצו הערב (שני) בין שוטרים ופלסטינים בהלווייתו של ווליד אלשריף, הפלסטיני שמת לאחר שנפצע במהומות בהר הבית לפני כשבוע. מסע ההלוויה של אלשריף החל במזרח ירושלים לאחר שגופתו הועברה לידי משפחתו אחר הצהריים, ושיא העימותים התרחש ברחוב צלאח א-דין, שם תועדה השלכת חפצים על כוחות המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי בשעה האחרונה החלו מספר מוקדי התפרעויות אלימות במזרח ירושלים והעיר העתיקה. עוד נאמר כי מאות מפגינים מיידים אבנים, מוטות וחפצים, יורים זיקוקים ומנסים לפגוע בכוחות המשטרה במקום. שישה שוטרים נפגעו באורח קל בעקבות ידויי האבנים, והכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפרות סדר והדפו את מפרי הסדר כדי לפזרם מהמקום. "משטרת ישראל תיאמה את מהלך הלוויה עם בני המשפחה, אולם לצערנו מאות פורעי חוק ומפרי סדר מנצלים את הלוויה להפרת הסדר ואלימות", נמסר.

הלוויתו של הפלסטיני, ווליד אלשריף 16 במאי 2022. רויטרס
הלווייתו של אלשריף במזרח ירושלים, הערב/רויטרס
הלוויתו של הפלסטיני שנפצע במהומות בהר הבית 16 במאי 2022. רויטרס
הלווייתו של אלשריף במזרח ירושלים, הערב/רויטרס

בין היתר, אירע ניסיון דריסה בשכונת א-טור, ורכב שנסע במהירות לעבר לוחמי מג"ב פגע בעובר אורח שהיה במקום. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי לכיוון גלגלי הרכב ועצרו חמישה חשודים שהיו ברכב - שלושה תושבי קלנדיה, תושב סילוואן ותושב הצפון. אין נפגעים בקרב הכוחות או החשודים שנעצרו.

המרכז הרפואי הדסה עין כרם הודיע בשבת על מותו של אלשריף, בן 21 ממזרח ירושלים, שנפצע במהומות בהר הבית לפני כשלושה שבועות. לפי המשטרה, אלשריף נפצע במהלך מנוסה לאחר שהתפרע ויידה אבנים, ולפי הפלסטינים הוא נפגע כתוצאה מירי של כדור ספוג. בבית החולים הבהירו בשעתו כי אין על עדות לפגיעה מירי חי.

הלוויתו של הפלסטיני שנפצע במהומות בהר הבית 16 במאי 2022. רויטרס
הלווייתו של אלשריף במזרח ירושלים, הערב/רויטרס

בתוך כך, המשטרה עצרה הלילה פלסטיני בן 22 חמוש בגרזן באזור השומרון. מחקירה ראשונית עלה כי החשוד הסתובב באזור במשך כשעה וחיפש ישראלים העומדים לבדם, כדי לפגוע בהם עם הגרזן שברשותו. בחיפוש ברכבו של הפלסטיני נמצא מכתב התאבדות, בו נכתב כי הוא בדרכו לבצע פיגוע "נקמה".

המעצר נעשה במהלך פעילות יזומה של המשטרה בצומת תפוח. השוטרים עצרו רכב שהעלה את חשדם וביצעו בו חיפוש, אז נמצא הגרזן והמכתב ברשותו של החשוד, פלסטיני תושב אל בירה, עיר סמוכה לרמאללה.

מפקד המרחב, נצ"מ חיים סרגרוף, מסר כי "עירנותם של השוטרים והחתירה למגע מנע ככל הנראה פיגוע גדול, אנו נמשיך בנחישות ומקצועיות יחד עם שאר גורמי הביטחון להגן על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר בתגובה ללכידת המחבל כי "בסופו של יום מלחמה בטרור היא לא רק תפיסת מחבלים בצמתים אלא פעילות התקפית ומיגור הטרור בערים ובכפרים. על הממשלה להנחות את הדרג הצבאי ליציאה ל'חומת מגן 2' ולא רק לפעילות בפינצטה מול מחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully