וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבאנו למקלט את ארוחת שישי": הלילה המתוח של תושבי הדרום

עודכן לאחרונה: 5.8.2022 / 22:22

בצל מטח הרקטות ששוגר מכיוון רצועת עזה, אזרחים רבים ירדו למקלטים, חלקם הצטיידו בארוחת השישי ובמזרונים. "יש חשש וחרדות, זה מפחיד", שיתפה תושבת אשקלון, "אנשים לא רוצים להישאר בבתים". עשרות משפחות החליטו לעזוב את בתיהן ביישובי עוטף עזה

בווידאו: פתיחת מקלטים באשדוד וראשון לציון/צילום: אבי רוקח, יניב כליף, יניר יגנה ועיריית ראשון לציון

תושבי הדרום ירדו הערב (שישי) למקלטים ונערכים להעביר שם את הלילה, בצל מטח הרקטות ששוגר מכיוון רצועת עזה, לאחר תקיפת צה"ל כחלק ממבצע "עלות השחר". "הבאנו למקלט את ארוחת השישי", סיפרה עופרה, תושבת אשקלון. "יש חשש וחרדות, זה מפחיד. אנשים לא רוצים להישאר בבתים. הפחד מהגארדים מביא את האנשים למקלטים".

הג'יהאד האסלאמי שיגר עשרות כיוון לכיוון עוטף עזה, אשקלון, אשדוד, יישובי השפלה ואף לכיוון בת ים וראשון לציון. חגי עזרא, תושב אשקלון, נמצא במקלט יחד עם בנותיו כבר משעות הצהריים. "אנחנו בלחץ ופחד", שיתף, "אצלנו אין ממ"ד אז באנו למקלטים". הוא הצהיר כי יישאר הלילה עם בנותיו במקלט. "יש לנו חשש כבד שהם יירו עלינו".

יושבים במקלט באשקלון עזרא ושתי בנותיו 05 באוגוסט 2022. אבי רוקח
משפחה במקלט באשקלון, הערב/אבי רוקח
יושבים במקלט באשקלון עזרא ושתי בנותיו 05 באוגוסט 2022. אבי רוקח
משפחה במקלט באשקלון, הערב/אבי רוקח

תושבים ביישובים רבים בעוטף עזה החליטו לצאת מבתיהם. בנתיב העשרה, יצאו בשעות האחרונות למעלה מ-70 משפחות מהישוב. בקיבוץ ניר עם, כ-50 משפחות שמהוות כ-30% מהתושבים יצאו מהקיבוץ צמוד הגדר.

מטח הרקטות הגיע כתגובה מצד הג'יהאד הפלסטיני לתקיפה נרחבת של צה"ל נגד יעדים של ארגון הטרור ברצועת עזה, כחלק ממבצע "עלות השחר". כחלק מהתקיפה נהרגו גם בכירים בארגון הטרור. זאת, לאחר ארבעה ימים של מתיחות וכוננות גבוהה בדרום, בעקבות מעצר בכיר של ארגון הטרור בשומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully