וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגרר על הרצפה בין הברזלים: כך נעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין

בתיעוד פלסטיני שפורסם ברשתות החברתיות נראה שייח באסם א-סעדי נופל על הברזלים, קם בהוראת לוחם ובהמשך נגרר על ידו. פלסטינים רבים רואים במעצר השפלה ובמערכת הביטחון חוששים מהסלמה בעקבות האירוע ולקראת הלוויית המחבל שנהרג אתמול באירוע

בווידאו: נגרר על הרצפה בין הברזלים: תיעוד מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין/מערכת וואלה!

בכיר הג'יהאד האסלאמי שייח באסם א-סעדי נגרר על הרצפה במהלך מעצרו בג'נין - כך עולה מתיעוד שפורסם הלילה (ראשון) ברשתות החברתיות הפלסטיניות. בתיעוד שהפיצו הפלסטינים ובו לדבריהם מופיע א-סעדי הוא נראה רץ עם כוח צה"ל כשידיו ורגליו אינן אזוקות, מועד ונופל על הקרקע. לאחר מכן הוא התרומם, וכעבור זמן מה נראה בסרטון כי הוא נגרר על הרצפה על ידי הכוח.

לצד א-סעדי נעצר בפעילות אשרף זידאן מולמד אלג'דע מבורקין, קרוב משפחתו של א-סעדי ואיש הג'יהאד האסלאמי. בפעילות נהרג הפלסטיני דוראר ריאד במהלך חילופי אש בין הכוח לחמושים פלסטינים. לפי צה"ל, הוא השליך מטען חבלה לעבר הכוחות ונורה. פלסטינים רבים רואים במעצר בכיר הארגון השפלה ובמערכת הביטחון חוששים מהסלמה. בשל כך, הועלתה הכוננות בדרום ותוגברה מערכת כיפת ברזל.

א-סעדי, בן 62, הוא אחד המנהיגים הבולטים של התנועה, ולאורך חייו ריצה 15 שנות מאסר בכלא הישראלי במצטבר על רק פעילותו בארגון. שניים מבניו, מחבלי הג'יהאד האסלמי, נהרגו בשנת 2002 מירי צה"ל. אשתו וארבעה בנים נוספים ריצו מאסר בכלא הישראלי גם כן.

בכיר הג'יהאד האסלאמי באסם א-סעדי, 2 באוגוסט 2022. תיעוד לפי סעיף 27 א', צילום מסך
הפלסטינים טוענים כי נפצע במעצר. א-סעדי עם פלסטר לראשו/צילום מסך, תיעוד לפי סעיף 27 א'
בכיר הג'יהאד האסלאמי באסם א-סעדי, בעת מעצרו לאחר נפצע לפי דיווחים פלסטינים, 2 באוגוסט 2022. תיעוד לפי סעיף 27 א', צילום מסך
הפלסטינים טוענים כי נפצע במעצר. א-סעדי עם תחבושת לראשו/צילום מסך, תיעוד לפי סעיף 27 א'
תיעוד מעצר שייח באסם א-סעדי. 2 באוגוסט 2022. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
תיעוד דם בביתו של א-סעדי שהפיצו הפלסטינים/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במסגרת העלאת הכוננות, כביש מספר 4 נסגר לתנועה מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז, כביש מספר 34 מצומת יד מרדכי עד ניר עם וכביש 232 מניר עם עד כרם שלום. כמו כן, נסגרו כל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232. נוסף על כך, תנועת הרכבת בין אשקלון לשדרות נעצרה. עוד הוחלט על סגירת חוף זיקים, ואיסור כניסה לגבעת "קובי" בשדרות, לאנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני, לגבעת נזמית ולגבעת " הפרש הבודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully