וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בדרום: מערכת כיפת ברזל תוגברה, תנועת הרכבות הופסקה וכבישים נחסמו

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 9:28

בעקבות מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי אתמול בג'נין, צה"ל העלה כוננות בעוטף מחשש שהארגון ינסה לנקום. כביש 4 נסגר מצומת זיקים עד מעבר ארז לצד דרכים נוספות שנחסמו. חוף זיקים נסגר למבקרים, מעבר ארז נסגר גם הוא. לפיד וגנץ יקיימו הערכת מצב ביטחונית | כל העדכונים

בווידאו: תנועת הרכבות נעצרה; כבישים בעוטף נחסמו לתנועה/צילום: אבי רוקח

צה"ל העלה הבוקר (שלישי) את הכוננות בעוטף עזה, זאת מחשש שארגון הג'יהאד האסלאמי ינסה לנקום את מעצר בכיר הארגון בשטחים אתמול. כחלק מהכוננות, תוגברה מערכת כיפת ברזל, נסגרו לתנועה כבישים באזור ותנועת הרכבת הופסקה. כמו כן, מעבר ארז נסגר לכניסת פועלים פלסטינים. במקביל, ראש הממשלה יאיר לפיד יקיים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות צמרת מערכת הביטחון.

כביש מספר 4 נסגר לתנועה מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז, כביש מספר 34 מצומת יד מרדכי עד ניר עם וכביש 232 מניר עם עד כרם שלום. כמו כן, נסגרו כל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232. נוסף על כך, תנועת הרכבת בין אשקלון לשדרות נעצרה. עוד הוחלט על סגירת חוף זיקים, ואיסור כניסה לגבעת "קובי" בשדרות, לאנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני, לגבעת נזמית ולגבעת " הפרש הבודד".

אמש נעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי שייח באסם א-סעדי במסגרת מבצע מעצרים שביצעו כוחות הביטחון באזור ג'נין. בזמן הפעילות נרשמו חילופי אש בין חמושים בג'נין ללוחמי צה"ל, ופלסטיני שנפגע מהאש נהרג. מתחקיר אירועי אמש במחנה הפליטים בג'נין עולה כי בעת מעצרו של א-סעדי, מחבל בשם דרער ריאד הגיע להתעמת עם הכוחות, השליך מטען חבלה - ונורה. לאחר מכן נקבע מותו בבית החולים בג'נין.

חסימות בעוטף עזה 19 באוקטובר 2021. שי מכלוף
חסימות בעוטף עזה/שי מכלוף

יחד עם א-סעדי נעצר אשרף זידאן מולמד אלג'דע, שמשמש כסייענו הקרוב של בכיר הג'יהאד האסלאמי. נתפסו עימו אקדח, תחמושת, מטענים וכסף רב.

מאז המעצר, בשטחי הרשות נפוצות שמועות כי בכיר הג'יהאד אל-סעדי נפצע, מה שמייצר תסיסה בשטח וקריאות נקמה. במערכת הביטחון דוחים את הטענות על פציעותו של אל-סעדי. באוגדת יו"ש נערכים לאפשרות שאחרי מסע ההלוויה של ההרוג, המתוכנן לשעה 10:30 הבוקר, יתפרצו הפרות סדר אלימות ואף פיגועי ירי ולכן נערכים באזור ג'נין בכוחות מתוגברים על הצירים המרכזיים.

ביומיים האחרונים הגביר צה"ל את הפעילות המבצעית בשטחי יו"ש, ויצא יותר מחמישים חשודים בפעילות טרור המזוהים עם חמאס וג'יהאד אסלאמי. לדברי גורמי ביטחון, קיים חשש כי ברקע פעילות זו, הג'יהאד האסלאמי ינסה להגיב מרצועת עזה באמצעות רקטות וטילים.

בסאם סעדי, בכיר הג'יהאד האסלאמי שנעצר בג'נין, לצד אשרף אל-ג'דע, סייענו של סעדי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
משמאל - א-סעדי, בכיר הג'יהאד שנעצר בג'נין. מימין - אשרף אל-ג'דע, סייענו/אתר רשמי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"יש תחושה של מתח, נערכים לכל דבר"

הכוננות הביטחונית בזמן החופש הגדול מעוררת חשש ותחושות של חוסר ודאות בקרב תושבים בעוטף עזה. מעיין פולד, תושבת נתיב העשרה, אמרה: "מעט מאד ילדים יצאו לקייטנות כי אנחנו בתחושה של חוסר ודאות. התושבים לא יצאו מהישוב, יש חשש להסלמה ואנחנו נערכים לכל דבר, יש תחושה של מתח באוויר".

מירב כהן, תושב עין השלושה, אמרה: "מסביב הכל חסום, רואים יותר כוחות צבא, הדריכות של התושבים עולה ואנחנו מחכים לראות מה יהיה. יש חוסר ודאות ומתכוננים לתרחישים הידועים, אנחנו מקווים שיהיה שקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully