וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "לא ששים לקרב בעזה - אבל לא נהסס לצאת אליו אם נידרש"

עודכן לאחרונה: 5.8.2022 / 14:39

בצל המתיחות הביטחונית בעוטף, שר הביטחון ערך הערכת מצב בפיקוד דרום, ביקש לחזק את תושבי האזור והבטיח כי המתיחות תסיים בקרוב. "לאויבינו, החמאס והג'יהאד האסלאמי - זמנכם קצוב, האיום יוסר בדרך זו או אחרת", אמר, ופנה למדינות העולם: "נפעל בעוצמה כדי לחזור לשגרה"

גנץ בעוטף עזה: "לא ששים לקרב בעזה - אבל לא נהסס לצאת אליו אם נדרש"/צילום: אבי רוקח

שר הביטחון בני גנץ ערך הבוקר (שישי) הערכת מצב בפיקוד דרום, בעקבות המתיחות הביטחונית באזור. לדבריו, מטרת הדיון הייתה "להיערך לפעולות שיביאו להסרת האיום בעוטף עזה בהתאם לשיקולים המבצעיים של מדינת ישראל - איננו ששים לקרב, אבל לא נהסס לצאת אליו אם יידרש. אנחנו מפעילים את הכוח בהתאם לשיקולים שלנו".

"אני מבקש לחזק את תושבי העוטף כולם. למדינת ישראל אחריות גדולה להגן ולשמור עליהם. אזרחי ישראל ותושבי עוטף עזה, והנהגתם בפרט, מגלים לאורך השנים חוסן אזרחי שראוי לכל הערכה", המשיך שר הביטחון. "המשימה שלנו היא להבטיח שהמתיחות נגמרת והשגרה חוזרת. אני אומר לתושבי העוטף - נעשה כל שנדרש כדי להגן עליכם באחריות ורגישות משיקולי הכרעת הכוח שיביאו לתוצאה הנדרשת".

בני גנץ, אביב כוכבי ורונן בר בהערכת מצב בפיקוד דרום. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
"נחזיר את השגרה לעוטף". גנץ/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גנץ פנה לראשי ארגוני הטרור ברצועת עזה ואיים עליהם. "לאויבינו, החמאס והג'יהאד האסלאמי - זמנכם קצוב, האיום יוסר בדרך כזו או אחרת", אמר גנץ. "כוחות הביטחון מוכנים לכל פעולה שתידרש בצפון, במרכז ובדרום ונמשיך בפעילות המבצעית בכל הגזרות". שר הביטחון הוסיף: "אני מבקש לומר לכל מדינות העולם ולאלו שמעורבות בעזה - מדינת ישראל תפעל מתוך עוצמה פנימית וחיצונית כדי להחזיר את המצב לשגרה מלאה".

ראש הממשלה יאיר לפיד שנכח גם הוא בהערכת המצב הביטחונית מסר בתום הדיון כי במהלך סוף השבוע תתקיימנה הערכות מצב ביטחוניות נוספות על פי הצורך. "תושבי העוטף, ביטחונם ואיכות חייהם בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר. "אנו פועלים להחזיר אותם לשגרת חייהם במהירות האפשרית. זו האחריות שלנו".

עוד בוואלה!

תושבי העוטף מתכוננים לסופ"ש מתוח: "ביזיון שמשתקים את האזור, אנחנו משדרים חולשה"

לכתבה המלאה
מחסום בעוטף עזה, 2 באוגוסט 2022. ללא, פלאש 90
מחסום בעוטף עזה. השבוע/פלאש 90, ללא

בינתיים, גם הבוקר נמשכה הכוננות ביישובי עוטף עזה, זה היום הרביעי ברציפות, והתושבים באזור מתכוננים לסוף שבוע מתוח, שבו הג'יהאד האסלאמי מאיים לפגוע בהם ובחיילים שמשרתים בגבול עזה. התושבים, שנמצאים למעשה בעוצר, מתחילים לאבד את הסבלנות.

"זה ביזיון שהגענו למצב שעוצרים מחבל ומשתקים את עוטף עזה", אמר לוואלה אלברט גבאי, תושב שדרות. "זה משדר חולשה, לא משנה מה התוצאה הסופית. אנחנו מושתקים. בלי לשגר רקטה אחת הם שיבשו את החיים של תושבי העוטף. הגיע זמן לעבור להתקפה - אני מצפה ששרי הממשלה, ולא משנה אם הם ימין או שמאל, יבואו לעוטף ויביעו הזדהות וייתנו תשובות לתושבים".

אמש, לאחר פגישה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, גם ראשי הרשויות בעוטף מתחו ביקורת על מדיניות הממשלה. "אזרחי מדינת ישראל ובעיקר תושבי העוטף אינם צריכים להיות בני ערובה של אף ארגון טרור", אמר ראש העיר שדרות אלון דוידי. "אני קורא לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לפגוע בארגוני הטרור ומבטיח שתקבלו מאיתנו את כל הגיבוי. לא יכול להיות ששלושה ימים תהיה מתיחות בעוטף עזה, כבישים סגורים, רכבות מבוטלות ועסקים מפסידים פרנסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully