וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הנחה את צה"ל להיערך לתקוף יעדים של הג'יהאד האסלאמי, חשש שחמאס יצטרף לאיומים

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 21:19

גורמי ביטחון פירטו את התרחישים האפשריים למצב הביטחוני בעזה: הסלמה רחבה, שיגור רקטה בודדת מצד הג'יהאד האסלאמי שתגרור תגובה נקודתית של צה"ל, או מצב בו הג'יהאד ישתכנע "לרדת מהעץ" ללא פעילות טרור. במערכת הביטחון מאמינים שההגבלות יפעילו לחץ על חמאס לקדם רגיעה

בווידאו: הרמטכ״ל, אביב כוכבי סייר במהלך ביקורו באוגדת עזה/דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ הנחה את צה"ל להיערך לאפשרות של תקיפות נרחבות נגד יעדי הג'יהאד האסלאמי לאורך רצועת עזה, בתגובה לאיום ירט הנ"ט לעבר חיילי צה"ל ואזרחי ישראל, שבעקבותיהם נסגרו צירי התנועה. במערכת הביטחון חוששים כי חמאס עלול להצטרף להסלמה ולשגר רקטות לעבר עורף מדינת ישראל. הערכה בנושא תתקבל ביממה הקרובה.

גורמי ביטחון פרטו תרחישים נוספים למצב ברצועת עזה, בין היתר שיגור רקטה בודדת על ידי הג'יהאד האסלאמי, שתגרור תגובה נקודתית של צה"ל, או מצב בו הג'יהאד ישתכנע לרדת מהעץ ללא פעילות טרור.

כוננות בגבול עזה 4 באוגוסט 2022. אבי רוקח
כוננות להסלמה. כוחות שריון בגבול עזה/אבי רוקח

במערכת הביטחון מעריכים כי סגירת מעברי הגבול תוביל לצמצום בהיקף הנפט ברצועת עזה, שכבר עתה מורגש היטב, ומכך לצמצום שעות החשמל בעזה. בנוסף לכך, סגירת מעבר ארז הובילה לכך שפועלים פלסטינים חוששים לחזור מהעבודה בישראל לעזה, מכיוון שאין בשלב זה התחייבות שהמעבר יפתח ביום ראשון, ועל כן עלולים להפסיד משכורות ועבודה. הדברים הללו עשויים להפעיל לחץ על חמאס לקדם רגיעה בין הג'יהאד האסלאמי לישראל. במקביל, שר הביטחון הנחה להמשיך ולבצע מעצרים ביהודה ושומרון, כולל פעילי טרור מהג'יהאד האסלאמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully