וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כטב"מים חמושים בשמי הרצועה: צה"ל העלה את רמת הכוננות בעוטף עזה

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 8:15

שמי הרצועה התמלאו כלי טיס בלתי מאוישים בכדי לאתר חוליות נ"ט של הג'יהאד האסלאמי - ולפגוע בהן. זאת, עקב התרעה קונקרטית שהג'יהאד האיסלאמי הוציא לקו הבתים הראשון חוליות נ"ט במטרה לפגוע בחיילי צה"ל, אזרחים או בכלי רכב. לצד זאת, המצור ביישובי העוטף נמשך

בווידאו: כוננות בצירי עוטף עזה גנץ מתייחס למצב הביטחוני והתושבים זועמים/צילום: קונטקט, יניב כליף, אבי רוקח ודו"צ

צה"ל העלה הבוקר (חמישי) את רמת הכוננות בעוטף עזה בשלב נוסף. בשעות האחרונות שמי רצועת עזה התמלאו בכלי טיס לא מאוישים חמושים בכדי לאתר חוליות נ"ט של הג'יהאד האסלאמי - ולפגוע בהן. זאת, עקב התרעה קונקרטית שהג'יהאד האסלאמי הוציא לקו הבתים הראשון חוליות נ"ט במטרה לפגוע בחיילי צה"ל, אזרחים או בכלי רכב. החשש, שנמשך כמה ימים, נובע ממעצרו של בכיר הג'יהאד האסלאמי שייח' באסם א-סעדי ביום שני.

במהלך היום יציג מפקד אוגדת עזה ומפקד פיקוד דרום הערכת מצב בשטח, ובצהרים הרמטכ"ל יבקר אצל שר הביטחון עם ראש אגף המודיעין ויציג בפניו את תמונת המצב המודיעינית וההמלצות לפעולה. ההערכות הן שאם חמאס וג'יהאד אסלאמי לא יודיעו על רגיעה - גנץ יודיע על סנקציות כלכליות נוספות.

העלאת רמת הכוננות מצטרפת להחלטה לחסום גם היום את צירי התנועה בעוטף מחשש לפעולת טרור מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה. זאת, חרף הערכת גורמים במערכת הביטחון אמש כי הכוננות לאורך גבול הרצועה תרד במהלך היום. לדבריהם, הלחץ על חמאס והג'יהאד האסלאמי עשוי להוביל לירידה במתיחות.

מחסום בעוטף עזה, 2 באוגוסט 2022. ללא, פלאש 90
מחסום בעוטף עזה, שלשום/פלאש 90, ללא

גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי המצב הפך למורכב מאחר וקיימת התרעה מעשית על כוונה של הג'יהאד האסלאמי לפגוע במטרות לאורך הגבול באמצעות טילי נ"ט. לכן הוחלט לסגור את הצירים לתנועת כלי רכב ולהרחיק אזרחים וחיילים מהגבול. לדבריהם, רק על בסיס התרעה לא ניתן לבצע תקיפה ברצועת עזה.

עם זאת, עד כה הוחלט לתגבר את אוגדת עזה במאה חיילי מילואים ובשלוש פלוגות סדירות של לוחמים כדי לסייע באבטחת הצירים ואכיפת החסימות. בנוסף לכך מרכז האש עבר למצב כוננות גבוהה והחל לרענן מטרות חמאס וג'יהאד אסלאמי בכמה תחומים - תשתיות ואישים - למצב של הסלמה. עוד אמרו גורמי ביטחון כי ארגוני הטרור בעזה מנסה לכפות משוואה חדשה ומעורבות של תגובות על הפעילות המבצעית של צה"ל בגדה המערבית, ולכן הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה להמשיך במעצרים נגד חשודים בפעילות טרור בגדה, בדגש על ג'נין ומחנה הפליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully