וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 ימי הסתגרות, תושבי כרם שלום יוצאים להתרעננות: "היינו מעדיפים שיכו באויב ולא לצאת להפוגה"

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 15:09

המתיחות ששוררת בעוטף עזה בימים האחרונים, עם חסימות הצירים והעוצר שהוטל על האזור, הובילו את התושבים לצאת לכמה ימי מנוחה הרחק מהעוטף. בשיחה עם וואלה! הם סיפרו על ההקלה שבמהלך, האכזבה - והתוכניות להמשך. "היינו רוצים שבעזה יצטרכו לחשוש להסתובב ולא אנחנו"

בווידאו: גם מחר ייחסמו צירים מרכזיים בעוטף עזה בשל כוננות/צילום: אבי רוקח

תושבי כרם שלום יצאו היום (חמישי) להפוגה מהמתיחות ששוררת בעוטף עזה בימים האחרונים, עם חסימות הצירים והעוצר שהוטל על האזור. כמה תושבים ששוחחו עם וואלה סיפרו על ההקלה שביציאה לירושלים, האכזבה - והתוכניות להמשך.

"ההפוגה הזאת הייתה בחירה לתושבים, מי שרוצה לצאת יוצא ויש כאלה שגם יישארו", אמר תושב הקיבוץ גיא טייטלבאום. "לא מדובר בבריחה מהקיבוץ, ממש לא, יוצאים וחוזרים. יש לנו בחירה אם לצאת או להישאר. אף אחד לא מכתיב לנו תנאים. הקיבוץ ימשיך לפרוח ולהיבנות. אנחנו פה ואין לנו בית אחר".

רוני קיסין, חברת הקיבוץ, הצטרפה לדבריו. "אנחנו ממש לא בורחים מהקיבוץ, אנחנו יוצאים להתרעננות. זה לגיטימי לחלוטין. אף אחד לא מפנה אותנו. אנחנו נישאר בקיבוץ לעולם ועד". חברתם אביטל שינדלר הוסיפה כי "זה נחמד לצאת להתרענן, זאת יוזמה של המועצה. אנחנו מרגישים שהיינו רוצים שיכו באויבנו ולא לצאת להפוגה. לחזור לשגרה ולשקט, ושהם יצטרכו לחשוש להסתובב ולא אנחנו. הילדים צריכים קצת אווירה אחרת. זו ממש לא בריחה, ממש לא. קנינו פה בתים - אנחנו לא בורחים. אני כבר שלוש שנים בקיבוץ ובשבוע הבא אנחנו מקווים לחנוך את הבית החדש שלנו בקיבוץ".

קיבוץ כרם שלום | גיא טייטלבאום  4 באוגוסט 2022. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"אנחנו פה ואין לנו בית אחר". טייטלבאום/אתר רשמי, באדיבות המצולם

ראש מועצת אשכול גדי ירקוני אמר כי "הצבא פועל נכון מצד אחד, ונותן ביטחון מקסימלי מאידך ופותח מה שאפשר". לדבריו, "אי אפשר להישאר תקופה ארוכה. אנחנו צריכים להיות סבלניים ולשתף פעולה. תושבי כרם שלום היו במצב לא סביר בימים האחרונים. אנחנו נפתור את זה ואנחנו דואגים לרענון. זאת ממש לא בריחה, זה שיקול דעת נכון. התושבים - ובעיקר הילדים - זקוקים להפוגה. לא מפנים את הקיבוץ אלא נותנים קצת אוויר".

עם זאת, בעוד תושבי עוטף עזה נכנסו היום ליממה השלישית בעוצר יציאות, ברצועת עזה החיים מתנהלים על מי מנוחות. בעקבות חשש לנקמה על מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי ביום שני בלילה, נאסר על תושבי היישובים בדרום לצאת מביתם - וכוחות צה"ל חסמו את הצירים המרכזיים באזור. כך, על החקלאים נאסר לעבד את שדותיהם והילדים נאלצים להעביר את ימי החופשה בביתם, הרחק מחברים ומקייטנות.

עוד בוואלה!

דרום במצור: בזמן שתושבי העוטף מסוגרים בבתים מחשש לפיגוע, בעזה מבלים בחוף

לכתבה המלאה
קיבוץ כרם שלום 4 באוגוסט 2022. גיא טייטלבאום, אתר רשמי
קיבוץ כרם שלום, היום/אתר רשמי, גיא טייטלבאום
קיבוץ כרם שלום 4 באוגוסט 2022. גיא טייטלבאום, אתר רשמי
קיבוץ כרם שלום, היום/אתר רשמי, גיא טייטלבאום

לצד זאת, ברצועת עזה, למרות המצוד האווירי אחר חוליות הנ"ט שמאיימות על צדו הישראלי של הגבול, החיים מתנהלים כרגיל. בתמונות שמתפרסמות בסוכנויות הידיעות ניתן לראות רוחצים בחופי הים, חיי לילה שוקקים וילדים משחקים תחת כיפת השמיים.

צה"ל העלה הבוקר את רמת הכוננות בעוטף עזה בשלב נוסף. בשעות האחרונות שמי רצועת עזה התמלאו בכלי טיס לא מאוישים חמושים בכדי לאתר חוליות נ"ט של הג'יהאד האסלאמי - ולפגוע בהן. זאת, עקב התרעה קונקרטית שהג'יהאד האסלאמי הוציא לקו הבתים הראשון חוליות נ"ט במטרה לפגוע בחיילי צה"ל, אזרחים או בכלי רכב. החשש, שנמשך כמה ימים, נובע ממעצרו של בכיר הג'יהאד האסלאמי שייח' באסם א-סעדי ביום שני.

במהלך היום יציג מפקד אוגדת עזה ומפקד פיקוד דרום הערכת מצב בשטח, ובצהרים הרמטכ"ל יבקר אצל שר הביטחון עם ראש אגף המודיעין ויציג בפניו את תמונת המצב המודיעינית וההמלצות לפעולה. ההערכות הן שאם חמאס וג'יהאד אסלאמי לא יודיעו על רגיעה - גנץ יודיע על סנקציות כלכליות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully