וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי העוטף מתכוננים לסופ"ש מתוח: "ביזיון שמשתקים את האזור, אנחנו משדרים חולשה"

הכבישים בעוטף עזה יהיו סגורים זה היום הרביעי ברציפות, ולאזרחים נמאס להיות בעוצר: "שיבשו לנו את החיים בלי לשגר רקטה אחת. הגיע הזמן לעבור להתקפה". ראשי הרשויות מתחו גם הם ביקורת על המדיניות: "מצב אבסורדי לחלוטין, הדרג המדיני חייב לתת לצה"ל את המנדט לתקוף"

בווידאו: גם מחר ייחסמו צירים מרכזיים בעוטף עזה בשל כוננות/צילום: אבי רוקח

הכוננות בעוטף עזה נמשכת גם הבוקר (שישי), זה היום הרביעי ברציפות, והתושבים באזור מתכוננים לסופ"ש מתוח, שבו הג'יהאד האסלאמי מאיים לפגוע בהם ובחיילים שמשרתים בגבול עזה. התושבים, שנמצאים למעשה בעוצר, מתחילים לאבד את הסבלנות.

"זה ביזיון שהגענו למצב שעוצרים מחבל ומשתקים את עוטף עזה", אמר לוואלה אלברט גבאי, תושב שדרות. "זה משדר חולשה, לא משנה מה התוצאה הסופית. אנחנו מושתקים. בלי לשגר רקטה אחת הם שיבשו את החיים של תושבי העוטף. הגיע זמן לעבור להתקפה". "אני מצפה ששרי הממשלה, ולא משנה אם הם ימין או שמאל, יבואו לעוטף ויביעו הזדהות וייתנו תשובות לתושבים", הוסיף.

מחסום בעוטף עזה, 2 באוגוסט 2022. ללא, פלאש 90
הכוננות בעוטף עזה תמשך גם הבוקר. מחסום בעוטף עזה, השבוע/פלאש 90, ללא

אמש, לאחר פגישה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, גם ראשי הרשויות בעוטף מתחו ביקורת על מדיניות הממשלה. "אזרחי מדינת ישראל ובעיקר תושבי העוטף אינם צריכים להיות בני ערובה של אף ארגון טרור", אמר ראש העיר שדרות אלון דוידי. "אני קורא לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לפגוע בארגוני הטרור ומבטיח שתקבלו מאיתנו את כל הגיבוי. לא יכול להיות ששלושה ימים תהיה מתיחות בעוטף עזה, כבישים סגורים, רכבות מבוטלות ועסקים מפסידים פרנסה".

גם ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן זעם על המדיניות: "העוצר שבו נמצאים תושבי העוטף בגלל חבורת טרוריסטים הינו אבסורדי לחלוטין וחייב להסתיים מוקדם ככל הניתן. אני דורש מהדרג המדיני לתת לכוחות הביטחון את המנדט לפעול ולפגוע פגיעה אנושה בארגוני הטרור עד לשינוי המשוואה ההזויה לפיה הם קובעים את סדר היום שלנו".

עוד בוואלה!

יום שלישי לסגר בעוטף עזה והתושבים זועמים: "מזמינים את לפיד להגיע לישון פה"

לכתבה המלאה
הרטמכ"ל אביב כוכבי, במהלך ביקורו בעוטף עזה. דובר צה"ל
"העוצר הוא אבסורד". כוכבי במהלך ביקורו בעוטף עזה, אתמול/דובר צה"ל

בתוך כך, איים אמש בכיר בג'יהאד האסלאמי כי הם נמצאים ב"כוננות תגובה". לדבריו, המגעים בינם לבין המתווכים המצריים נמשכים, אולם טרם הושגו הבנות. "מעצר השייח' הוא חציה של קווים האדומים", אמר, "המתווך המצרי נתן הבטחות לגבי מצבו הרפואי של השייח', אך אם ישראל לא תיענה לדרישתנו לגבי א-סעדי ועוואוודה, לא ישוב הביטחון ליישובים שלה". ח'ליל עוואוודה הינו אסיר ביטחוני השובת רעב 155 יום בישראל.

הכבישים והאזורים החסומים

כביש 232 חסום במקטע שבין מפלסים לסעד, צירים חקלאיים ממערב נחסמו וכן נחסם הכביש מניר יצחק דרומה. הכביש יהיה פתוח לתנועה באופן זמני עד היום ב-5:00 בבוקר, מצומת סעד ועד לקיבוץ כרם שלום.

כביש 2410 נפתח לתנועה לתושבי האזור הנעים בכלי רכב פרטיים בלבד ובהצגת תעודה מזהה, כך גם כביש 242 במקטע שבין כביש 2410 לבין כביש 232.

כביש מספר 4 חסום מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז.

כביש מספר 34 חסום מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם.

כמו כן, הכניסה לגבעת "קובי" ("אנדרטת הארבעה") בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים, גבעת נזמית וגבעת "הפרש הבודד" ישארו חסומות. בנוסף, חוף זיקים יישאר סגור למבקרים, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות לא תחודש ומעבר ארז וכרם שלום יישארו סגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully