וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא בלי שיגור אחד: המלכוד של צה"ל בעזה והתפוררות ההרתעה שהושגה בשומר חומות

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 5:49

המתיחות בדרום נמשכת על רקע החשש מפעולת טרור כנקמה על מעצרו של בכיר הג'יהאד האסלאמי. צירי התנועה בעוטף עזה יהיו חסומים גם היום וכוחות מיוחדים הוקפצו לגבול. עם זאת, עברו 3 ימים מהמעצר ונראה כי ארגון הטרור לא ירה קליע אחד - ובכל זאת הכניס אזור שלם לכוננות

בווידאו: גם מחר ייחסמו צירים מרכזיים בעוטף עזה בשל כוננות/צילום: אבי רוקח

הכוננות בדרום נמשכת זה יומה השלישי וצירי התנועה באזור עוטף עזה יהיו חסומים גם היום (חמישי) בעקבות החשש לפעולת טרור מצד ארגוני הטרור ברצועה. צה"ל התריע מפיגוע בטווח זמן מיידי, הכין את כלל המערכים שלו להידרדרות ביטחונית רחבה ואף העביר את מרכז האש בפיקוד הדרום לכוננות גבוהה - למרות שהשקט באזור נשמר כבר יומיים, בלי שום אזעקה או שיגור אחד.

ההתרעה הביטחונית על פעולת טרור אפשרית מגיעה בעקבות ההשפלה שספגו הפעילים החמושים בג'נין בתחילת השבוע, לאחר מעצרו של בכיר הג'יהאד האסלאמי המבוקש מזה שנים. בתגובה לאיום מעזה והחשש מפיגוע נקמה, הוחלט על סגירת צירים מרכזיים בנגב המערבי, הקמת מחסומים לאכיפת הסגר הנושם, גיוס מאה חיילי מילואים ושלוש פלוגות סדירות לאבטחת צירים וכוחות מיוחדים הוקפצו למרחב הגבול.

צומת מפלסים, 3 באוגוסט 2022. מיטל קויפמן, מערכת וואלה!
כוננות שיא. צומת מפלסים, אתמול/מערכת וואלה!, מיטל קויפמן

עוד הוחלט לסגור את מעברי הגבול עם רצועת עזה, למנוע את כניסת הפועלים הפלסטינים לישראל, לא לאפשר כניסת סחורות מישראל לעזה ולמנוע יציאה של חולים מעזה לטיפול בישראל. במישור המדיני הועברו איומים מירושלים לחמאס באמצעות מתווכים, בהם נמסר כי אם הם לא ירסנו את הג'יהאד האסלאמי ופעילי הארגון ישגרו טילים לעבר ישראל - הם יישאו בתוצאות. מאמצי התיווך נעשים באמצעות קציני המודיעין המצרים, בכירים באו"ם ודיפלומטים ממדינות סוניות מתונות, שהתבקשו לרסן את הג'יהאד האסלאמי ולהשיב את השקט.

בפועל, עברו שלושה ימים ממעצרו של שייח באסם א-סעדי ונראה כי צה"ל נגרר למצב שבו ארגון הטרור לא ירה קליע אחד ובכל זאת הוא הכניס אזור שלם לכוננות.

מחסום בעוטף עזה, 2 באוגוסט 2022. ללא, פלאש 90
השקט באזור נשמר כבר יומיים. מחסום בעוטף עזה, שלשום/פלאש 90, ללא

ייתכן כי איום מוחשי נגד הפלגים ברצועה היה מסייע בחיזוק ההרתעה הישראלית - שהחלה להתפורר באיטיות באופן טבעי בחלוף יותר משנה מאז מבצע שומר חומות. המחשבה ששייח באסם א-סעדי הוכה קשות ונפצע בעת מעצרו נגוזה עם הפצת תמונותיו מחדר החקירות בהן הוא נראה בריא ומחייך. כמו כן, נראה כי התפוררות ההרתעה מגיעה בהמשך להחלטת צה"ל לא להגיב בפעולה צבאית על האיומים ולהסתפק בהכלה.

בהתאם למציאות הנפיצה, היום יקיים שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב. במהלכה, הוא יידרש להחליט אם להמשיך באותו קו של הכלה והמתנה להתקדמות מאמצי המתווכים להרגיע את המתיחות, או לנקוט צעדים כמו צמצום מרחב הדיג והטלת סנקציות כלכליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully