וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-48 שעות בעוצר: צירי התנועה באזור העוטף יהיו חסומים גם היום מחשש לירי מהרצועה

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 5:59

ההחלטה על סגירת הצירים מגיעה חרף הערכת גורמי ביטחון כי עד מחר תרד הכוננות לאורך גבול הרצועה. לדבריהם, הלחץ על חמאס והג'יהאד האסלאמי עשוי להוביל לירידה במתיחות. עם זאת, עד כה הוחלט לתגבר את אוגדת עזה בחיילי מילואים ובשלוש פלוגות סדירות לאבטחת צירים

בווידאו: גם מחר ייחסמו צירים מרכזיים בעוטף עזה בשל כוננות/צילום: אבי רוקח

צירי התנועה באזור עוטף עזה יהיו חסומים גם היום (חמישי) בעקבות החשש לפעולת טרור מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה. זאת, חרף הערכת גורמים במערכת הביטחון כי עד מחר תרד הכוננות לאורך גבול הרצועה. לדבריהם, הלחץ על חמאס והג'יהאד האסלאמי עשוי להוביל לירידה במתיחות.

בין הצעדים שננקטים - שיחות מצד קציני המודיעין ממצרים, מתווכים ממדינות ערביות סוניות מתונות, סגירת מעברי הגבול ומניעת כניסת סחורות ועוצר ל-14 אלף פועלים פלסטינים. מחר תתקיים הערכת מצב ביטחונית, במהלכה יציגו לשר הביטחון בני גנץ שורה של צעדים נוספים ביניהם צמצום מרחב הדיג.

צומת מפלסים, 3 באוגוסט 2022. מיטל קויפמן, מערכת וואלה!
צומת מפלסים, היום/מערכת וואלה!, מיטל קויפמן

גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי המצב הפך למורכב מאחר וקיימת התרעה מעשית על כוונה של הג'יהאד האסלאמי לפגוע במטרות לאורך הגבול באמצעות טילי נ"ט. לכן הוחלט לסגור את הצירים לתנועת כלי רכב ולהרחיק אזרחים וחיילים מהגבול. לדבריהם, רק על בסיס התרעה לא ניתן לבצע תקיפה ברצועת עזה.

עם זאת, עד כה הוחלט לתגבר את אוגדת עזה במאה חיילי מילואים ובשלוש פלוגות סדירות של לוחמים כדי לסייע באבטחת הצירים ואכיפת החסימות. בנוסף לכך מרכז האש עבר למצב כוננות גבוהה והחל לרענן מטרות חמאס וג'יהאד אסלאמי בכמה תחומים - תשתיות ואישים - למצב של הסלמה. עוד אמרו גורמי ביטחון כי ארגוני הטרור בעזה מנסה לכפות משוואה חדשה ומעורבות של תגובות על הפעילות המבצעית של צה"ל בגדה המערבית, ולכן הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה להמשיך במעצרים נגד חשודים בפעילות טרור בגדה, בדגש על ג'נין ומחנה הפליטים.

עוד בוואלה!

למרות הסגר והמצב הביטחוני: בכרם שלום נערכים לקליטת משפחות נוספות בקיבוץ

לכתבה המלאה
חסימת צומת כרמיה לכיוון דרום, 2 באוגוסט 2022. אבי רוקח
צומת כרמיה, אתמול/אבי רוקח

מעיריית שדרות נמסר כי "בהתאם להערכת המצב שהתקיימה הערב בצה"ל גם מחר הצירים הבינעירוניים יהיו חסומים - ציר 34 בין יד מרדכי לצומת שדרות-ניר עם לשני הכיוונים וכביש 4 מצומת זיקים ליד מרדכי. בנוסף, חסום לתנועה כביש 232 בין צומת מפלסים לצומת סעד. ניתן לצאת מהעיר לכיוון צפון דרך כביש 232 מצומת אזור התעשייה או דרך הבריכה. הרכבות לא תפעלנה גם מחר. אנו מבקשים מכם שלא לפרוץ מחסומים של כוחות הביטחון ולא לנסוע דרך דרכים חקלאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully