וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שני לכוננות ביישובי הדרום, התושבים זועמים: "הכי קל להכניס אותנו למצור"

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 12:55

תושבי האזור יצאו נגד סגירת הצירים באזור זה היום השני ברציפות, זאת מחשש לפיגוע נקמה של הג'יהאד האסלאמי בתגובה למעצר אחד ממנהיגיו בגדה. " למה אנחנו צריכים להיכנס לפחד בגלל מעצר?", מחה בעל חנות בשדרות

בווידאו: פעילות אוגדת עזה בעקבות חסימת אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת/דובר צה"ל

תושבים בעוטף עזה הביעו היום (רביעי) תסכול מהמשך הכוננות הביטחונית זה היום השני ברציפות, שהחלה מחשש לפיגוע נקמה לאחר מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין. שורת צירים באזור עדיין חסומים לתנועה, ובהתאם להערכת מצב בצה"ל הוחלט על תגבור של כמאה משרתי מילואים וכן על גיוס נקודתי של כמה רבש"צים בעוטף עזה. לפי גורם ביטחוני, "יש איום ממשי על חיי אזרחים וחיילים".

"אנחנו לא נספרים תושבי הדרום, הכי קל להכניס אותנו למצור", אמר שלומי אלקיים, בעל חנות בשדרות. התושבים בדיכאון, המתחם ריק, נותנים לנו הרגשה שבגלל פעיל שנעצר סוגרים את הדרום. אנחנו שקופים. יש את המדינה עד אשקלון ויש אותנו. בתל אביב זה היה קורה? למה אנחנו צריכים להיכנס לפחד בגלל מעצר, מה אנחנו סוג ב'? זה לא הגיוני. אנשים מסתגרים".

אלברט אביטן, תושב אחר, אמר כי "אנחנו סגורים בתוך שדרות בגלל מחבל עצור, אם זה היה במקום אחר בארץ זה לא היה קורה. הם היו סוגרים תל אביב? בחיים זה לא קורה".

בשעות הקרובות מערכת הביטחון תקיים הערכת מצב נוספת, שבמהלכה יתקבלו החלטות אם לפתוח את צירי התנועה ולהחזיר לפעילות את תנועת הרכבות באזור. זאת, כשברקע נערכים מאמצים מצד מצרים להרגיע את המתיחות.

במהלך הלילה חזרו כוחות צה"ל לפעול בגזרת ג'נין ולבצע מעצרים של חשודים בפעילות טרור. בזמן הפיעלות התפתחו עימותים אלימים שכללו השלכות מטעני חבלה מאולתרים. נער פלסטיני בן 15 נעצר בגזרת רמאללה. בכפרים אבו שחידים ועין קיניה נעצרו שני אסירים ביטחוניים משוחררים.

עוד בוואלה!

הדרום יושבת גם מחר מחשש לנקמת הג'יהאד: "קובעים לנו את סדר היום, מספיק רק שיאיימו"

לכתבה המלאה

"עוצרים את העוטף בגלל מעצר של החשוד"

בינתיים, תושבים באזור הביעו אכזבה מהמצב. אורי גבאי, תושב שדרות, אמר הבוקר כי לא שלח את ילדיו לקייטנות בשל המצב. "הרי צה"ל סוגר כבישים, אז החלטתי להשאיר את הילדים בבית. לא רוצים לקחת סיכונים, מספיקה רק אזעקת צבע אדום אחת ואנחנו חוזרים אחורה", שיתף. "הילדים שואלים למה הם היום הם בבית ואנחנו מסבירים להם שבימים אלו עדיף להישאר בבית, הילדים גם ישנו הלילה בממ"ד".

דניאל מטר, תושב מועצת אשכול, אמר כי מראות הכבישים החסומים מזכירים לו מראות מהעבר. "אתה נוסע בכבישים ורואה ניידות וכוחות רבים, אתה רואה כבישים ריקים וזה מחזיר אותנו אחורה", אמר.

מטר סיפר כי הם משתדלים שהילדים ישהו במקומות ממוגנים. "אנחנו לא יוצאים מהקיבוצים והילדים נמצאים במקומות ממוגנים בגנים. בלילה אנחנו סוגרים את חלון הברזל של הממ"ד, דבר שהרבה זמן לא קרה. יש חשש גדול שהילדים שלי יחוו סבב לחימה, וזה מגביר את המתח וחוסר הוודאות", המשיך מטר.
הוא מתח ביקורת על המצב שנוצר בשל מעצרו של בכיר הג'יהאד ואמר: "עוצרים את העוטף בגלל מעצר של החשוד, לא הגיוני".

שמעון אלחרט, תושב שדרות ובעל מסעדה, אמר כי כלל לא הגיעו לקוחות לבית העסק שלו. "וזו תקופה שהמסעדה מלאה. היום להבדיל מפעמים קודמות, רק על כוונה לבצע ירי משביתים את כל העוטף. היום לימדו אותנו שהם לא צריכים לירות, רק לאיים ואז אנחנו מושבתים. אני לא מקבל את המשוואה הזו", סיפר אלחרט.

גיא, תושב כרם שלום הוסיף: "עוד פעם ארגוני הטרור קובעים את סדר היום בישראל. אין לנו טענות לצה"ל שעושה את עבודתו, אך מאידך לא ייתכן שארגוני הטרור משבתים אותנו בעוטף מתי שהם רוצים".

מחסום בעוטף עזה, 2 באוגוסט 2022. ללא, פלאש 90
מחסום בעוטף עזה. היום/פלאש 90, ללא

הבוקר, המשטרה פרסמה עדכון בעניין חסימות הכבישים: כביש 4 נחסם לכיוון דרום מצומת זיקים לצומת יד מרדכי. כביש 34 חסום מצומת יד מרדכי לצומת ניר עם בשני הכיוונים. כביש 232 מצומת ניר עם לצומת סעד חסום בשני הכיוונים.

סמוך לחצות פרסם דובר צה"ל מפה ובה חסימות הכבישים העדכניות. כמו כן, ישנה גישה לכניסה ויציאה לכלל היישובים דרך צירים אחוריים, זאת מלבד היישוב כרם שלום והקיבוץ נחל עוז שמתאמים נסיעה על צירים בחטיבה הדרומית באוגדת עזה. במכללת ספיר, הסמוכה לשדרות, הודיעו כי הלימודים במוסד יתקיימו מרחוק עד לסוף השבוע.

חסימת צומת כרמיה לכיוון דרום, 2 באוגוסט 2022. אבי רוקח
חסימת צומת כרמיה, אתמול/אבי רוקח

איש הג'יהאד האסלאמי שנעצר הוא באסם א-סעדי, מבכירי הארגון בשטחי הרשות הפלסטינית שכבר ריצה מאסר בכלא הישראלי 15 שנה במצטבר. לאחר מעצרו בערב יום שני הופץ ברשתות תיעוד ממצלמות האבטחה באזור, שבו הוא נראה נגרר על הרצפה על ידי חיילים. בקביל הופצו שמועות כי הוא נפצע ומצבו קשה. ההערכות היו כי השמועות על פציעתו תביא לפעולות נקמה ועלתה אפשרות שהג'יהאד ברצועת עזה יירה נ"ט לעבר כלי רכב או רכבת באזור, או ישגר רקטות.

בעקבות זאת, לאחר הערכת מצב הוחלט בלילה שבין שני לשלישי להגביר את הכוננות באזור. שר הביטחון בני גנץ אמר הבוקר: "שום איום לא יסיט אותנו, נפעל בנחישות להחזרת השגרה לעוטף עזה. אם לא ניתן יהיה לחזור לשגרה, גם בעזה לא יחזרו".

ההפתעה של א-סעדי

לוואלה נודע כי כוחות הביטחון היו כמה ניסיונות כושלים לעצור את מפקד א-סעדי, שבכל אחד מהם הוא חמק או לא היה במקום שבו חשבו שבו הוא מסתתר. לכן, בניסיון לייצר הפתעה, הוחלט על מעצר בשעה שבה הכבישים בג'נין היו עמוסים והרחובות מלאים באזרחים. מהלך שיצר סיכון גבוה שהפעולה תהפוך להסתבכות של הכוח המסוערב שנמצא בנחיתות מספרית עד לבואם של כוחות תגבור מצה"ל ומג"ב.

המעצר התבצע בשעה 21:00 להפתעתם הגמורה של המבוקש הבכיר, בני משפחתו וחמושים במחנה הפליטים ג'נין שנעזרים בתצפיתנים שאמורים להתריע על כל תנועה חשודה. כשנכנסו המסתערבים לביתו של א-סעדי, הוא לא היה בחדרים, ולבסוף בסריקות הוא אותר מתחת לסככה בחצר הבית.

בעת המעצר הניח הכוח על פניו פלנלית ואזיקים כאחרון העצורים ביו"ש. גורמים במערכת הביטחון טוענים כי הוא היה מעורב בפעילות טרור בג'נין, שכם, טול כרם, קלקיליה וחיבור בכפרים נוספים. "הגדולה שלו היתה המעמד הגבוה שלו בגא"פ, בחמאס, בפתח' ובתנזים-פתח', ביכולת שלו לחבר בין התארגנויות, להעביר פקודות ולגייס כספים לפיגועים", אמרו גורמי ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully