וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרום יושבת גם מחר מחשש לנקמת הג'יהאד: "קובעים לנו את סדר היום, מספיק רק שיאיימו"

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 23:09

יממה חלפה מאז נעצר בכיר הארגון בפעילות צה"ל בג'נין, והדריכות בעוטף עזה עדיין בשיאה. צה"ל חסם צירים רבים באזור, התושבים העדיפו להישאר בבתים, ובמקומות רבים יעברו למתכונת עבודה מרחוק. התושבים מוחים: "אין טענות לצה"ל, אבל לא ייתכן שהארגונים משביתים כאן הכל"

בווידאו: פעילות אוגדת עזה בעקבות חסימת אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת/דובר צה"ל

בחלוף יממה ממעצרו של בכיר הג'יהאד האסלאמי במחנה הפליטים בג'נין, איום הרקטות והטילים מרצועת עזה עדיין מרחף באוויר ולכן הוחלט להמשיך ולנקוט בצעדי זהירות. זאת, בזמן שמופעל לחץ כבד על חמאס לרסן את הג'יהאד האסלאמי בעזה. החסימות של צירים מרכזיים בעוטף יימשכו גם מחר, והתושבים באזור מביעים את מורת רוחם מכך ששגרת חייהם נפגעת בשל איומים של ארגוני הטרור.

שמעון אלחרט, תושב שדרות, בעל מסעדה, מגלה כי היום כלל לא הגיעו לקוחות לבית העסק שלו. "וזו תקופה שהמסעדה מלאה. היום להבדיל מפעמים קודמות, רק על כוונה לבצע ירי משביתים את כל העוטף. היום לימדו אותנו שהם לא צריכים לירות, רק לאיים ואז אנחנו מושבתים. אני לא מקבל את המשוואה הזו".

חסימה לזיקים וכרמיה מאשקלון, 2 באוגוסט 2022. אבי רוקח
חסימות באזור זיקים, היום/אבי רוקח

אביבה פולד, תושבת נתיב העשרה, מודעת לכך שהפעולות נועדות להגן על חיי התושבים, אך גם היא משוכנעת שלהשבית את חייהם אינה הדרך הנכונה. "לא יכול להיות שארגון טרור ישבית לנו את החיים בחצי מדינה ויפגע לנו תושבי העוטף בפרנסה. אנחנו חייבים להחזיר את ההרתעה שלא קיימת כבר".

גיא, תושב כרם שלום הוסיף: "עוד פעם ארגוני הטרור קובעים את סדר היום בישראל. אין לנו טענות לצה"ל שעושה את עבודתו, אך מאידך לא ייתכן שארגוני הטרור משבתים אותנו בעוטף מתי שהם רוצים".

עוד בוואלה!

סמל האינתיפאדה השנייה שניצל מחיסול: השייח שמעצרו עלול להבעיר את השטחים

לכתבה המלאה

ברקע הערכות המצב וההגנה על גדר המערכת ברצועת עזה, ואיתן הדריכות מפני שיגור רקטות, פצצות מרגמה, טילי נ"ט וירי צלפים, מפעילים המצרים וגורמים נוספים מאמצים להרגיע את הרוחות בעזה ובשטחי הגדה המערבית.

בתום הערכת מצב ביטחונית בפיקוד הדרום הוחלט כי כביש 232 ייחסם במקטע שבין מפלסים לסעד, וצירים חקלאיים ממערב לכביש נחסמו גם כן. הוחלט כי המקטע שבין סעד לכרם שלום ימשיך גם הוא להיות חסום לתנועה.

בנוסף, כביש 242 וכביש 2410, הנמצאים ממערב לכביש 232 נחסמו גם כן. כביש מספר 4 נחסם מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז. כביש מספר 34 נחסם מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם. כמו כן, ישנה גישה לכניסה ויציאה לכלל היישובים דרך צירים אחוריים, זאת מלבד היישוב כרם שלום והקיבוץ נחל עוז שמתאמים נסיעה על צירים בחטיבה הדרומית באוגדת עזה. במכללת ספיר, הסמוכה לשדרות, הודיעו כי הלימודים במוסד יתקיימו מרחוק עד לסוף השבוע.

בכיר הג'יהאד האסלאמי באסם א-סעדי, 2 באוגוסט 2022. תיעוד לפי סעיף 27 א', צילום מסך
בעל השפעה רחבה. אל סעדי לאחר מעצרו/צילום מסך, תיעוד לפי סעיף 27 א'

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות שפעילי הג'יהאד האסלאמי ונאמניו של שייח' בסאם אל-סעדי ביהודה ושומרון ינסו לבצע פיגוע נקמה, בתגובה למעצר, דווקא בגדה המערבית. במערכת הביטחון הדגישו כי מעצרו של בכיר הג'יהאד הותיר בהלם את החמושים במחנה הפליטים ג'נין מאחר שביתו נמצא תחת תצפיות קבועות שנועדו לזהות תנועות חשודות, ומסתערבי מג"ב בגדה הצליחו בכל זאת להערים עליהם ולהגיע לביתו.

ראש הממשלה יאיר לפיד בטקס החילופים של ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, במשרד ראש הממשלה בירושלים, 1 באוגוסט 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"חייבים להחזיר את ההרתעה". לפיד/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
תיעוד מעצר שייח באסם א-סעדי. 2 באוגוסט 2022. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
בג'נין הופתעו מהמעצר. ביתו של אל סעדי, אתמול/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ברגע ההגעה לביתו וסריקות החדרים, הוא הצליח לחמוק ולהסתתר תחת סככה בחצר, אך המסתערבים הצליחו לחשוף את מקום המסתור. אל סעדי, שמוגדר כדמות מוערכת מאוד בקרב התנזים, הג'יהאד וחמאס, התנהל כמבוקש ומדי לילה נהג להיעלם מביתו ולעבור לדירות מסתור.עבודת המודיעין, כולל הפעילות של מסתערבי מג"ב, הפתיעו גם אותו רגע לפני שעמד לעזוב את המבנה.

לפי גורמים במערכת הביטחון, אל סעדי הוגדר כ"מוח" מאחורי כל הפעילות של החמושים בג'נין, טול כרם וקלקיליה והתחיל להשפיע בשנה האחרונה גם על שכם ולכן מעצרו היה מתבקש. בתגובה לכך עשרות חמושים חצו היום באופן חריג את ג'נין תוך כדי שהם יורים באוויר. לצד זאת, לא מעט אנשי עסקים פלסטינים ובכירי פתח הביעו שביעות רצון מעצם מעצרו משום שלתפיסתם מדובר במהלך שלטווח הארוך ירגיע את השטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully