וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: הג'יהאד האסלאמי מתעלם מהניסיונות למנוע הסלמה

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 14:43

על פי דיווח ב"אל-קודס", בארגון הטרור לא השיבו לניסיונות מצרים לשוחח עם בכירים בו. לפי הדיווח, בג'יהאד האסלאמי טרם קבעו כיצד ואיפה להגיב. "יחידות הטילים וחוליות נוספות בכוננות גבוהה - כל האפשרויות פתוחות"

בווידאו: נגרר על הרצפה בין הברזלים: תיעוד מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין/מערכת וואלה!

כלי תקשורת פלסטיני דיווח היום (שלישי) כי הנהגת הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה מתעלמת מניסיונות המגעים לתיווך בניסיון למנוע הסלמה באזור, בעקבות מעצרו של מנהיג התנועה בשומרון, באסם א-סעדי. על פי הדיווח מפי מקורות פלסטיניים, המתווכים ובייחוד המודיעין המצרי ניסו לשוחח בטלפון עם בכירים בג'יהאד יותר מפעם אחת, אלא שהוא התעלם מהשיחות.

עוד דווח ב"אל קודס" כי הג'יהאד האסלאמי לא קבע את הדרך ואת מקום התגובה עד כה. "התגובה תהיה מהגדה המערבית או מהרצועה, כל האפשרויות פתוחות", נכתב בידיעה. המקורות אף הוסיפו כי כעת יחידות הטילים וחוליות נוספות נכנסו לכוננות גבוהה.

בכיר הג'יהאד האסלאמי באסם א-סעדי, 2 באוגוסט 2022. תיעוד לפי סעיף 27 א', צילום מסך
באסם א-סעדי בחדר החקירות. היום/צילום מסך, תיעוד לפי סעיף 27 א'

בתוך כך, במערכת הביטחון מנסים להרגיע את הרוחות ומעבירים מסרים לחמאס שירסן את הג'יהאד האסלאמי, אם לא מטרות חמאס יותקפו. בינתיים, בצבא העלו את הכוננות במערכת כיפת ברזל והרחיקו חיילים מגדר הגבול בעוטף עזה.

בעקבות האירועים, ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, ראש המל"ל איל חולתא, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ רונן בר ובכירים נוספים. במקביל, חלק מתושבי הדרום קיבלו הודעה מאנשי הביטחון של היישובים, לפיה המצב הביטחוני עדיין מתוח והצירים חסומים. "אבקשכם להיות עירניים לכל התפתחות. ודאו שיש בסביבתכם מרחב מוגן והשתדלו שלא להסתובב במרחב הציבורי", נכתב לתושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully