וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הסגר והמצב הביטחוני: בכרם שלום נערכים לקליטת משפחות נוספות בקיבוץ

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 19:02

המשפחות החדשות צפויות להיתקל בקשיים נוכח המצב הביטחוני המתוח בעוטף עזה, שלא מאפשר לתושבי הקיבוץ לצאת ממנו במשך שעות היום. "אפילו מתקין המזגנים לא יוכל להגיע"

בווידאו: כוננות בצירי עוטף עזה גנץ מתייחס למצב הביטחוני והתושבים זועמים/צילום: קונטקט, יניב כליף, אבי רוקח ודו"צ

חרף המצב הביטחוני בדרום, בקיבוץ כרם שלום נערכים לקלוט בימים הקרובים שלוש משפחות חדשות. הקיבוץ המבודד שוכן סמוך לגבול מצרים ורצועת עזה, וביומיים האחרונים תושביו נאלצים להיסגר בו נוכח הכוננות הביטחונית בדרום.

ביום שישי האחרון קלט אליו הקיבוץ משפחה ראשונה, ונערך לקבל משפחה שנייה מחר, ואחת נוספת בשבועיים הבאים. נוכח הסגר, קליטתן של המשפחות עלולה להיתקל בקשיים. כך למשל ישנה בעיה להתקין מזגנים בבתים שיאכלסו אותן, שכן מתקין מזגנים אינו יכול להיכנס לשטח הקיבוץ.

כבר יומיים שתושבי קיבוץ כרם שלום לא יכולים לצאת ממנו, זאת עקב הכוננות הביטחונית שחלה מחשש לפיגוע נקמה בעקבות מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין. משעה 05:00 לפנות בוקר ועד 20:00 בערב התושבים לא יכולים לצאת אפילו כדי לעשות קניות.

"לא קורה פה כלום, אנחנו לא יכולים לצאת מכאן", מספרת רוני קיסין, חברת הקיבוץ. "בפנים השגרה כרגיל, אנחנו עושים פעילויות לילדים. אבל אנחנו נתקלים בבעיות אחרות, כמו שאנשים לא יוצאים לעבודה ומפסידים כסף, ושהילדים בגיל הרך לא יכולים לצאת למסגרות החינוכיות. יש עסקים מקומיים שמפסידים כסף רב כי אי אפשר להיכנס לקיבוץ".

חסימות כבישים,צומת מפלסים, 3 באוגוסט 2022. מיטל קויפמן, מערכת וואלה
החסימות ליד הקיבוץ כרם שלום, היום/מערכת וואלה, מיטל קויפמן

איש הג'יהאד האסלאמי שנעצר בערב יום שני הוא באסם א-סעדי, מבכירי הארגון בשטחי הרשות הפלסטינית, שכבר ריצה מאסר בכלא הישראלי 15 שנה במצטבר. לאחר מעצרו הופץ ברשתות תיעוד ממצלמות האבטחה באזור, שבו הוא נראה נגרר על הרצפה על ידי חיילים. במקביל הופצו שמועות כי הוא נפצע ומצבו קשה. ההערכות היו כי השמועות על פציעתו תביא לפעולות נקמה, ועלתה אפשרות שהג'יהאד ברצועת עזה יירה נ"ט לעבר כלי רכב או רכבת באזור, או ישגר רקטות.

בעקבות זאת, לאחר הערכת מצב הוחלט בלילה שבין שני לשלישי להגביר את הכוננות באזור. "שום איום לא יסיט אותנו, נפעל בנחישות להחזרת השגרה לעוטף עזה. אם לא ניתן יהיה לחזור לשגרה, גם בעזה לא יחזרו", אמר שר הביטחון בני גנץ הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully