וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך התגמש: הורידו את דרישת השכר ל-9,500 שקל למורה מתחיל

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 19:37

המשרד פרסם מתווה חדש לשיפור שכר המורים ופתרון משבר כוח האדם, במטרה לגשר על המחלוקת בין האוצר להסתדרות. על פי המתווה, המורים יקבלו תוספת של 2,600-1,200 שקלים לחודש, לפי ותק. ההסתדרות בירכה על המתווה אך ציינה: "יש לנו השגות"

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לדרישות המורים/צילום: ערוץ הכנסת

משרד החינוך פרסם הערב (שלישי) מתווה חדש לשיפור שכר המורים ופתרון משבר כוח האדם, זאת ברקע המו"מ התקוע בין משרד האוצר להסתדרות המורים. על פי המתווה, שכר של מורה מתחיל או גננת מתחילה יעלה מ-6,900 ל-9,500 שקלים. הסתדרות המורים בירכה על המתווה אך ציינה כי יש לה השגות.

עוד כולל המתווה תוספות שכר לכלל המורים שתנוע בין 2,600 שקל למורה המתחיל ועד 1,200 שקל למורה הוותיק; וטווח שכר המנהלים ינוע בין 20 אלף שקל עד 27 אלף שקל.

"אנחנו מברכים על מתווה שרת החינוך שסוף סוף מתכתב עם המציאות בשטח ומצמצם את הפער בין עמדת הסתדרות המורים לעמדת המדינה, בכל הנוגע לשכרם של כלל עובדי ההוראה", מסרו בהסתדרות. "אין ספק שמדובר בצעד בכיוון הנכון, שיכול לסייע בהבראת מערכת החינוך. יחד עם זאת, עדיין יש לנו השגות שאנו מקווים לגשר עליהן בדיאלוג הפתוח והפורה שאנו מנהלים מול משרד החינוך".

ההתקדמות במו"מ מגיעה יממה לאחר שנציגי האוצר הציגו מתווה שכולל את העלאת שכר המורים החדשים ל-9,000 שקלים לחודש, אותו המורים דחו. הפער המשמעותי בין הצדדים היה בהצעה הנמוכה שהציג האוצר לשיפור תנאי המורים הוותיקים.

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
המו"מ בין האוצר למורים עדיין תקוע. כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון התייחסה למו"מ בוועידת דימונה לנדל"ן, ואמרה כי אמנם "יש התקדמות" בהצעה החדשה שהעביר האוצר, אך "לא הגענו למנוחה ולנחלה". לדבריה, "אסור לנו לוותר על המורים שנמצאים היום במערכת. כדי לייצר מצב של שימור עובדי הוראה צריך לתת גם אופק התפתחותי והיכולת להתקדם מבחינת שכר.

"גם מורים עם 15 ו-20 שנות ותק יכולים עדיין לצאת החוצה לפרק ב' גם בהיבט ההתפחותי-מקצועי וחייבים לעצור את זה", טענה שאשא-ביטון. "אנחנו ממשיכים להילחם שנצליח לפתוח את השנה עם בשורה אמיתית למורי ישראל ולשמור על כוח ההוראה שנמצא כיום.

"אני נשאלת רבות את מי אני מייצגת", הוסיפה שרת החינוך, אותה שיבחו בהסתדרות המורים על כך שהיא מגבה אותם, "אני מייצגת את התלמידים שלנו, את ההורים שרוצים חינוך טוב ורוצים יציבות. בלי מורים אין מערכת חינוך ובלי מוסדות חינוך לא נוכל להגשים את העשייה החינוכית ולכן לא ניתן לפרק זאת. על מנת לתת חינוך טוב לילדים צריך לדאוג לכח אדם ולהרחבה של מוסדות חינוך", אמרה.

עוד בוואלה!

הצעת האוצר למורים: 9,000 שקל לחודש למורה מתחיל, ומענק אחרי 3 שנים

לכתבה המלאה
ועדת הכנסת | פניית יו"ר סיעת הליכוד בבקשה להכריז על חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון כפורשת מסיעת הליכוד. כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת , דני שם טוב, אתר רשמי
"צריך לתת אופק התפתחותי ויכולת להתקדם מבחינת שכר". שאשא-ביטון/אתר רשמי, דוברות הכנסת , דני שם טוב

עוד אמרה כי נעשים מאמצים רבים כדי לפתוח את שנת הלימודים. "האוצר צריך לדעת שכל יום שעובר ואנחנו לא חותמים על הסכמי השכר, זה יום קריטי, ואנשים ממשיכים לזרום החוצה מהמערכת. את הדימום הזה אנחנו חייבים לעצור ואני מאוד מקווה שבימים הקרובים יהיה אפשר לחתום על המוגמר. העקרונות ברורים, יודעים מה צריך שזה יקרה. כל מה שצריך זה רק לחתום".

גורמים באוצר אמרו כי מזכ"לית הסתדרות המורים ביקשה לקבל זמן כדי להתייעץ ולקבל החלטה על ההצעה האחרונה, ולכן הצדדים צפויים להיפגש שוב בימים הקרובים. מאוחר יותר היום אמר בן דויד: "אם האוצר ימשיך להתנהל כפי שהתנהל עד כה, סכנה מרחפת על פתיחת שנת הלימודים, זה יהיה על ראשם של שר האוצר וראש הממשלה".

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
"סכנת אי פתיחת שנת הלימודים - על ראש של ליברמן ולפיד". בן דויד/ראובן קסטרו

אתמול הציע משרד האוצר למורים מתווה להסכם שכר חדש, שנועד לסיים את סכסוך העבודה שהגיע לשיא בשביתות בסוף שנת הלימודים שעברה. המתווה כלל כמה סעיפים שהעיקריים בהם נוגעים לגובה השכר הבסיסי, הגדלה של תגמולים הניתנים במסגרת התפקיד, הוספה של תפקידים חדשים ומענק התמדה לאחר תקופה של שלוש שנים. ההסתדרות דחתה את ההצעה ובהודעתה אמרה כי הפגישה בין הצדדים התפוצצה וההצעה הופצה עוד לפני סוף הפגישה.

ההצעה שהניח האוצר מהווה עלייה של 400 שקל ביחס להצעה הקודמת, אך עדיין נמוכה מדרישת הסתדרות המורים לשכר של עשרת אלפים שקלים בחודש למורה מתחיל. הסתדרות המורים אמרה בתגובתה: "לצערנו הפגישה שוב התפוצצה ועוד לפני שהסתיימה, האוצר כבר הפיץ את תוכנה. הפערים נותרו גדולים מאוד וההצעה שהונחה היום גרועה יותר מהמצב הנוכחי. פקידי האוצר ממשיכים להציע הצעות שפוגעות בעובדי ההוראה באופן ממשי ולבצע מניפולציות במספרים.

"בהתנהלותם זאת, פקידי האוצר, ממשיכים להעמיק את המשבר במערכת החינוך ומעמידים בספק רב את פתיחת שנת הלימודים במועדה. אנו קוראים לראש הממשלה, יאיר לפיד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, להיכנס באופן אישי לעובי הקורה ולפתור את המשבר הלאומי בחינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully