וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת האוצר למורים: 9,000 שקל לחודש למורה מתחיל, ומענק אחרי 3 שנים

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 17:49

משרד האוצר העביר למורים הצעה שאמורה לסיים את סכסוך העבודה במערכת החינוך, וכוללת העלאה בשכר בערך של כ-30 אחוז למורים חדשים והטבות נוספות. הסתדרות המורים דחתה את ההצעה, הביעה תרעומת על הפצתה ואמרה בתגובה כי הפגישה התפוצצה, וכי ההצעה גרועה מהמצב הנוכחי

בווידאו: הפגנת המורים/צילום: יותם רונן

האוצר הציע למורים מתווה להסכם שכר חדש, שנועד לסיים את סכסוך העבודה שהגיע לשיא בשביתות בסוף שנת הלימודים שעברה. המתווה כולל כמה סעיפים שהעיקריים בהם נוגעים לגובה השכר הבסיסי, הגדלה של תגמולים הניתנים במסגרת התפקיד, הוספה של תפקידים חדשים ומענק התמדה לאחר תקופה של שלוש שנים. ההסתדרות דחתה את ההצעה ובהודעתה אמרה כי הפגישה בין הצדדים התפוצצה וההצעה הופצה עוד לפני סוף הפגישה.

ההצעה שהניח האוצר מהווה עלייה של 400 שקל ביחס להצעה הקודמת, אך עדיין נמוכה מדרישת הסתדרות המורים לשכר של עשרת אלפים שקלים בחודש למורה מתחיל. בהסתדרות טרם הגיבו להצעה. באוצר לא פירטו לגבי עליית שכר המורים הוותיקים, אחת מנקודות המחלוקת העיקריות מול הסתדרות המורים.

הסתדרות המורים אמרה בתגובתה: "לצערנו הפגישה שוב התפוצצה ועוד לפני שהסתיימה, האוצר כבר הפיץ את תוכנה. הפערים נותרו גדולים מאוד וההצעה שהונחה היום גרועה יותר מהמצב הנוכחי. פקידי האוצר ממשיכים להציע הצעות שפוגעות בעובדי ההוראה באופן ממשי ולבצע מניפולציות במספרים.
בהתנהלותם זאת, פקידי האוצר, ממשיכים להעמיק את המשבר במערכת החינוך ומעמידים בספק רב את פתיחת שנת הלימודים במועדה. אנו קוראים לראש הממשלה, יאיר לפיד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, להיכנס באופן אישי לעובי הקורה ולפתור את המשבר הלאומי בחינוך".

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
מזכ"ל הסתדרות המורים יפה בן דויד בהפגנת המורים, 30 במאי 2022/ראובן קסטרו

סעיפי ההסכם המוצע

  • שכר המורים: על פי המתווה המוצע שכר מורה בשנתו הראשונה יתחיל ב-9,000 שקל בחודש - עלייה של כ-30%. תוספות השכר יינתנו לכלל המורים, בכל דרגות הוותק. עם זאת יינתן תיעדוף משמעותי של משאבי ההסכם לטובת מורים מתחילים.
  • הגדלת גמולי התפקיד: במסגרת ההצעה יוגדלו בעד 90% גמולי התפקיד המוענקים למורים בגין ביצוע תפקידי הליבה, כך שהסכום המינימלי לגמול בגין ביצוע תפקידי חינוך כיתה, ריכוז שכבה וסגנות מנהל (שני ומעלה) יעמוד על 1,100 שקל בחודש.
  • הוספת תפקידים חדשים: הוצע שמנהלים יוכלו ליצור תפקידים חדשים, בהתאמה לאופי בית הספר, שלהם ניתן יהיה למנות מורים מצטיינים ויינתן עליהם גמול של 600 שקל בחודש.
  • מענקי התמדה: מוצע מענק התמדה בגובה 18,000 שקל לאחר שלוש שנות הוראה, סכום המשקף 500 שקל כנגד כל חודש.

עוד בוואלה!

מחסור של 6,000 מורים לקראת תחילת שנת הלימודים: "שיאו של משבר חמור במערכת"

לכתבה המלאה
הפגנת מנהלי בתי ספר בכיכר הבימה בתל אביב 22 במאי 2022. ראובן קסטרו
על פי ההצעה, שכר המנהלים יעלה ב-24%. הפגנת מנהלי בתי הספר, 22 במאי 2022/ראובן קסטרו

הטבות גם למנהלים

  • שכר המנהלים: על פי המתווה המוצע, שכר של מנהל מתחיל יעמוד על 18,000 שקל - עלייה של כ-24%. למנהלים אשר יבצעו תפקידים נוספים, כגון חניכה וליווי של מנהלים אחרים, תוענק תוספת שכר של כ-2,000 שקל לחודש.
  • סנכרון ימי חופשה: ההצעה כוללת את צמצום פער ימי החופשה בין ההורים לתלמידים. הפער יוקטן בחמישה ימים על ידי החלפת ימי החופשה של שלושה ימי אסרו חג, של ל"ג בעומר ושל תענית אסתר לימי שישי סמוכים; כמו כן, הפער יוקטן בשלושה ימים נוספים על ידי קיצור החופשה שלפני חג הפסח, והעברת הימים לגשר בין יום כיפור לסוכות.
  • גמישות ניהולית: במסגרת ההצעה יינתנו למנהלי בתי ספר מגוון כלים אשר ירחיבו את הסמכות שלהם ויאפשרו גמישות, יעילות ומצוינות במערכת. בין הכלים שהוצעו: אפשרות להעסקה מעל 100% משרה, גמישות למנהל בהליך הפיטורין וכן הארכת התקופה עד לקבלת קביעות.
  • חוזים אישיים: ניתן יהיה להעסיק עובדי הוראה בחוזים אישיים לטובת התמודדות עם מחסור, צמצום פערים וגיוס "טאלנטים".

משבר עמוק במערכת

שנת הלימודים שעברה הסתיימה בשיבושים חמורים שכללו השבתה חלקית ומוחלטת של בתי הספר והגנים שבאחריות הסתדרות המורים.

מזכ"לית הסתדרות המורים איימה בסוף שנת הלימודים בשביתה גם בפתיחת שנת הלימודים הבאה, ובאיגרת שהפנתה למורים ולמורות מסרה: "לא נוותר על שכר הוגן ועל תוספות לכולם, ונתעקש כדי שנוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה בשקט. אם לא נגיע להסכם שכר מיטבי לכולם. ב-1 בספטמבר יהיה פה בלגן עוד יותר גדול מזה שראינו בימים האחרונים. המאבק על הסכם שכר מיטבי לא ירד מסדר היום הציבורי עד שנשיג את מבוקשנו".

השבוע העריך משרד החינוך כי קיים בבתי הספר מחסור של כ-6,000 מורים וגננות - בעיקר באזור המרכז. "אנחנו בשיאו של משבר חמור בכוח אדם שהתעצם בשנים האחרונות ומסכן את עתידה של מערכת החינוך", אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. "המשבר עמוק והוא בכלל המקצועות במערכת".

לפי הנתונים, 5,671 אנשי חינוך חסרים במערכת. בפילוח לפי שכבת גיל, נראה כי המחסור החמור ביותר נמצא בבתי הספר היסודיים, שם חסרים 2,351 מורים. אחריהם נמצאות החטיבות העליונות - בהן חסרות 1,245 מורים. בחינוך המיוחד חסרים 1,103 מורים, בחטיבות הביניים 855 ובגני הילדים חסרות 117 גננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully