וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

37 יום ללימודים, התנגשות בין המורים לאוצר: "מרגיש כמו דמי שתיקה"

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 19:27

בהסתדרות המורים האשימו את פקידי האוצר שהצעתם היא רק בגדר מניפולציות במספרים, והבטיחו: "לא ניתן לכך יד". מורה שמתחילה את שנתה ה-12 במערכת מתחה ביקורת על חוסר ההתייחסות למורים הוותיקים. גורם באוצר: "זו שאלה של תיעדוף. יש עוגה וצריך לדעת לחלק אותה"

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס למו"מ עם המורים/צילום: ערוץ הכנסת

הצעת האוצר למתווה ההסכם עם המורים התקבלה היום (שני) במורת רוח. הסתדרות המורים טענה שהאוצר פרסם את ההצעה בעיצומה של הפגישה בין הצדדים, שהתפוצצה לפני שהגיעה לסיומה. בהסתדרות המורים אמרו שהפערים שנותרו גרועים מאוד, ושההצעה שהונחה לפניהם גרועה אף יותר מהמצב הנוכחי.

בהודעה שהעבירה למורים מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד נאמר: "ברצוני לעדכנכם כי הפגישה שהתקיימה היום באוצר שוב התפוצצה, כיון ששוב הוצגה לנו הצעה שעיקרה לפגוע בשכרכם ובתנאי עבודתכם. פקידי האוצר מציגים לציבור נתונים חלקיים ומבצעים מניפולציות במספרים בניסיון להסיט את הציבור נגדנו".

הפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
"נמשיך להיאבק עד להסכם שכר מיטבי". הפגנת המורים, 30 במאי 2022/ראובן קסטרו

לדבריה של בן דויד, פקידי האוצר דורשים "לבטל את הוותק ובמקום זה לשלם 50 שקל לכל שנה, ובנוסף לפגוע בקידום בדרגות, ובמקום זה לשלם 250 ש"ח לדרגה (כיום קידום בדרגה משמעו תוספת של 450-1200 ש"ח)".

בן דויד אמרה כי היא "מבטיחה שהסתדרות המורים לא תיתן לכך יד ונמשיך להיאבק מול כל מי שמנסה לפגוע בכם. כמובן שגם שכר התחלתי של 9,000 לא מקובל עלינו לחלוטין, ולא יעצרו את הדימום הכבד של מערכת החינוך".

בסיכום ההודעה אמרה בן דויד: "משרד האוצר ממשיך בשיטות הישנות שלו ובניסיון לפלג את ציבור עובדי ההוראה בין חדשים לוותיקים ואנו לא נאפשר זאת. נמשיך להיאבק עד להסכם שכר מיטבי לכל עובדי ההוראה".

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
רוצה לתגמל את הוותיקים. יפה בן דויד בהפגנת המורים, 30 במאי 2022/ראובן קסטרו

גורם באוצר התייחס לדברים ואמר כי "בסוף זאת שאלה של תיעדוף. יש עוגה וצריך לדעת איך לחלק אותה". לדברי הגורם, הפגישה נערכה כשעתיים ובן דויד ביקשה לחשוב עם הצוותים שלה, ואז היא הוציאה את ההודעה.

הגורם הוסיף כי הפער המשמעותי נעוץ בשאלה כיצד השכר יחולק בהתאם לוותק. באוצר רוצים לתת את התוספת למורים המתחילים, ורואים גם שהחוסר במורים הוא בעיקר במורים המתחילים. לדבריו, בן דויד מבינה שצריך לתגמל את המורים המתחילים, אבל היא גם רוצה לתגמל את הוותיקים.

"לא מדברים על טבלאות השכר להמשך השנים"

מורה מאזור הצפון, המתחילה את שנתה ה-12 במערכת, התייחסה לאחת מנקודות המחלוקת העמוקות בין הצדדים, הנוגעת לתוספת שאמורה להינתן למורים ותיקים. המורה אמרה כי: "האוצר צריך לזכור שהיום בשטח עובדים מורים וותיקים, שמחזיקים את המערכת לא פחות ממורים חדשים. חבל שאין התייחסות מכבדת וראויה יותר למורים ולגננות אלה".

לדברי המורה: "התוספת שמדברים עליה לא מספיקה. זה מרגיש כמו דמי שתיקה. מורים חדשים יראו שהמשכורת גדלה, אך אף אחד לא משוחח על טבלאות שכר להמשך השנים. כל מורה חדש יהפוך בסוף לוותיק ומה יקרה איתו אז"?

לדבריה, ההצעה עשויה לדרבן מורים חדשים להיכנס למערכת, אך אם המערכת לא תשנה תנאים נוספים מלבד השכר, "גם המשכורת לא תשאיר את המורים החדשים האיכותיים בשטח".

השכר המקביל במגזר הפרטי - 12 אלף ברוטו

מורה מאזור חדרה אמרה ביחס להצעה: "השכר ההתחלתי של מורה חדש צריך לשקף ארבע שנות לימוד, את יוקר המחייה ואת השכר המקביל במגזר הפרטי - 12 אלף ברוטו, למשרה מלאה. בנוסף, כל שנה צריך לעדכן את השכר של כל מורה שממשיך כל הזמן ללמוד ולהשתלם. ההסכם צריך לכלול גם סעיף הקטנת מספר תלמידים בכיתה ותוספת שעות רוחב במטרה לתת לתלמידים כלים להבנה ולהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully