וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהיה לנו גן בשנה הבאה?": הילדים יוצאים לחופש הגדול ולא יודעים מתי יחזרו ללימודים

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 16:48

אחרי שבועות של שיבושים בלימודים במסגרת מאבק המורים, תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים סיימו באופן רשמי את שנת הלימודים תשפ"ב ויצאו לחופש הגדול. האם ייפגשו ב-1 בספטמבר? תלוי אם המחלוקות בין ההסתדרות לאוצר ייפתרו. "לא יודעים מתי נראה את החברים שוב"

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס למו"מ עם המורים/צילום: ערוץ הכנסת

שנת הלימודים תשפ"ב תסתיים היום (רביעי) בבתי הספר והגנים. אחרי שבועות של שיבושים בלימודים במסגרת מאבק המורים, כ-1.5 מיליון ילדים יצאו לחופש הגדול, מבלי לדעת אם המחלוקות ייפתרו והשנה הבאה תוכל להיפתח ב-1 בספטמבר. אלו, מצטרפים ל-800 אלף תלמידים נוספים בחטיבות הביניים ובתיכונים שסיימו את השנה בשבוע שעבר.

ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ג' יוכלו להמשיך לבית הספר של החופש הגדול בשלושת השבועות הראשונים לחופשה. מימון התכנית לגילאי הגן היה בסימן שאלה, אך בחודש שעבר שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר האוצר אביגדור ליברמן הגיעו לסיכום בנושא - כפי שהיה בשנתיים של מגפת הקורונה.

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
לא יודעים מתי יחזרו ללימודים. כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

הימים האחרונים של השנה התאפיינו בחוסר ודאות יומיומי. בניסיון להפעיל לחץ במו"מ עם משרד האוצר על הסכם השכר, הסתדרות המורים פתחה לפני שלושה שבועות בעיצומים שהחלו בלמידה רק מהשעה 10:00, כל יום במחוז אחר, והמשיכו לשביתה כללית שבאה והלכה. השיבושים הצריכו שינויים תכופים בתוכניות - הן של ההורים, שנאלצו לבטל עבודה או למצוא פתרון אחר לילדים, והן של התלמידים, שהזיזו מסיבות סיום וסיימו את הלימודים הרחק מהחברים.

מזכ"לית הסתדרות המורים איימה בשביתה גם בפתיחת שנת הלימודים הבאה, ובאיגרת שהפנתה למורים ולמורות מסרה: "לא נוותר על שכר הוגן ועל תוספות לכולם, ונתעקש כדי שנוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה בשקט. אם לא נגיע להסכם שכר מיטבי לכולם. ב-1 בספטמבר יהיה פה בלגן עוד יותר גדול מזה שראינו בימים האחרונים. המאבק על הסכם שכר מיטבי לא ירד מסדר היום הציבורי עד שנשיג את מבוקשנו".

עוד בוואלה!

ימי החופשה, השכר, והמו"מ התקוע: הפערים בין המורים לאוצר

לכתבה המלאה
עברי כהן. באדיבות המצולמים
"אתגעגע לחברים". עברי כהן/באדיבות המצולמים

עברי כהן מהיישוב כפר אלדד שבגוש עציון, שסיים היום את כיתה ג', סיפר כי הוא שמח לצאת לחופש הגדול. "אם תהיה שביתה לא יודע מה אעשה, כנראה שאתגעגע לחברים", אמר. "יכול להיות שאם גם שנה הבאה ימשיכו לשבות ולא נתחיל את הלימודים בזמן, החופש יהיה ארוך מדי".

בתה של מרינה. באדיבות המצולמים
"יהיה גן בשנה הבאה?". בתה של מרינה/באדיבות המצולמים

"הילדה שואלת אותי 'אמא, יהיה לנו גן בסוף החופש?'", סיפרה מרינה בן שושן, תושבת אור עקיבא ואם לשתי בנות, בגיל שנתיים וחמש. בשבועות האחרונים היא לקחה איתה לעבודה את הבת הגדולה. "היא ייללה שם שהיא שונאת את השביתה ושהיא רוצה ללכת לגן. בגלל שזה השבוע האחרון של הלימודים אז בכלל, היא אמרה 'אני לא אראה את החברים שלי יותר' ולא הבינה למה היא נשארת בבית, חשבה שכל החברים שלה כן הולכים. רשמתי אותה לקייטנה פרטית כדי שלא יהיו לי הפתעות ושיהיה לי שקט שתפעל לא משנה מה. רציתי להבטיח לילדה שלי שתהיה לה מסגרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully