וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל ניסיון פיגוע בשומרון: מחבל ניסה לדקור חיילים בצומת תפוח

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 7:09

לוחם צה"ל זיהה מחבל חמוש בסכין שהתקרב לעברו. הוא ירה באוויר במסגרת נוהל מעצר חשוד, שלאחריו המחבל נעצר. ניסיון הפיגוע אירע לאחר קרבות הירי בשכם במסגרת מבצע למעצר מבוקשים, במהלכם נהרגו שני מחבלים

בווידאו: תיעוד מניסיון פיגוע בצומת תפוח, 24 ביולי 2022/צילום: נועם רוזנפלד/TPS

מחבל ניסה הערב (ראשון) לדקור חיילים בצומת תפוח שבשומרון. אין נפגעים מכוחות הביטחון. לוחם צה"ל ששמר במקום זיהה את המחבל החמוש בסכין מתקרב לעברו, פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לאוויר, שלאחריו המחבל עצר. כוח צה"ל סמוך למקום עצר את המחבל והעביר אותו לחקירה. מאוחר יותר דיווחו פלסטינים על שלושה אירועי ירי של חמושים לעבר מחסום צה"ל סמוך לבית פוריק, עוורתא וחוואר.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שיבח את מח"ט שומרון, אל"ם רועי צוויג, על שחייליו עצרו את ניסיון הפיגוע בצומת תפוח. "עם ישראל כולו מצדיע ללוחם צה"ל ולכל לוחמי חטיבת שומרון, על עמידתם על בטחון ישראל ועם ישראל", מסר.

שעה לאחר ניסיון הפיגוע דיווחו פלסטינים על שלושה אירועי ירי של חמושים לעבר מחסום צה"ל סמוך לבית פוריק, עוורתא וחווארה. לא דווח על נפגעים. זאת, על רקע הערכת גורמי ביטחון כי חוליות מקומיות ינסו להוציא אל הפועל פיגועי ירי כנקמה על הרג שני הפעילים בקסבה של שכם בלילה שבין שבת לראשון.

הסכין בניסיון הפיגוע בצומת פתוח. 24 ביולי, 2022. דובר צה"ל
הסכין שנתפס, הלילה/דובר צה"ל

במהלך הלילה שני מחבלים, עבוד צובח ומחמד אלעזיז, נהרגו בחילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים בקסבה שבשכם. הירי התפתח במהלך מבצע מעצר מבוקשים בעיר שברשות הפלסטינית. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על לפחות עוד שישה פצועים בתקרית. לא דווח על נפגעים לכוחות הביטחון.

ניסיון פיגוע בצומת תפוח. 24 ביולי, 2022. נועם רוזנפלד, TPS
זירת האירוע, הלילה/TPS, נועם רוזנפלד

במהלך המבצע, לוחמי ימ"מ שהגיעו למקום בתוך משאית קירור, כיתרו בית של מבוקש וקראו ליושביו להסגיר עצמם. ככל הנראה בבית המכותר הסתתרה חוליית המחבלים שביצעה את הירי לעבר קבר יוסף לפני כחודש - ממנו נפצע מח"ט שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג.

בתום שעות של פעילות בעיר, חשודים אחריהם התנהל מצוד נעצרו - אך נראה כי אחד מהמבוקשים הצליח להימלט. שעות לאחר מכן, הוא תועד משתתף בהלוויית המחבלים שנהרגו באירוע. חסיין אל שייח, בכיר הרש"פ ויו"ר הוועד הפועל של אש"ף הגיע גם הוא לנחם את משפחות המחבלים, ומתח ביקורת על ישראל. כמו כן, במהלך סריקות של כוחות הביטחון בבית המכותר נתפסו אמצעי לחימה, נשקים ומטעני חבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully