וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים בשכם: לפחות שני מחבלים נהרגו

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 21:38

הירי התפתח במהלך מבצע מעצר מבוקשים בעיר. הלוחמים כיתרו בית של מבוקש וקראו ליושביו להסגיר עצמם. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על לפחות עוד 6 פצועים בתקרית. לא דווח על נפגעים לכוחות הביטחון. המבוקש המרכזי הצליח להימלט - ובהמשך הגיע ללוויית המחבלים שנהרגו

בווידאו: זירת חילופי האש בין כוחות צה"ל לחמושים בשכם/תיעוד ברשתות חברתיות ערביות

שני מחבלים, עבוד צובח ומחמד אלעזיז, נהרגו הלילה (ראשון) בחילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים בקסבה שבשכם - כך לפי דיווחים פלסטיניים. הירי התפתח במהלך מבצע מעצר מבוקשים בעיר שברשות הפלסטינית. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על לפחות עוד שישה פצועים בתקרית. לא דווח על נפגעים לכוחות הביטחון.

במהלך המבצע לוחמי ימ"מ - שהגיעו למקום בתוך משאית קירור, כיתרו בית של מבוקש וקראו ליושביו להסגיר עצמם. ככל הנראה בבית המכותר הסתתרה חוליית המחבלים שביצעה את הירי לעבר קבר יוסף לפני כחודש - ממנו נפצע מח"ט שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג.

בתום שעות של פעילות בעיר, חשודים אחריהם התנהל מצוד נעצרו - אך נראה כי אחד מהמבוקשים הצליח להימלט. שעות לאחר מכן, הוא תועד משתתף בהלוויית המחבלים שנהרגו באירוע. כמו כן, במהלך סריקות של כוחות הביטחון בבית המכותר נתפסו אמצעי לחימה, נשקים ומטעני חבלה.

איברהים אל נבולסי המבוקש ב השתתף בלוויתם של המחבלים שחוסלו הלילה בשכם 24 ביולי 2022. ללא, אתר רשמי
נמלט מהימ"מ והגיע להלוויה. המבוקש/אתר רשמי, ללא
הנשקים שנתפסו בשכם. 24 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
הנשקים שנתפסו בשכם/דוברות משטרת ישראל

גורם ביטחוני מסר כי מדובר בחוליה חמושה ואלימה. "עם הכניסה של הכוחות והכיתור של מספר מבנים נפתחה אש לעבר הלוחמים", אמר. "המחבלים התבצרו במבנים ותוך כי חילופי האש נעשה שימוש בטילים לעבר המבנים".

בתחילת החודש, נהרג ריאד רפיק גנאם, צעיר פלסטיני בן 20, מירי צה"ל בכפר ג'בע הסמוך לג'נין, במהלך עימותים עם כוחות הביטחון. זאת, בעת שצה"ל פעל בכפר, הנמצא במרחב החטיבה המרחבית מנשה, למעצרו של גנאם שהיה מבוקש חשוד במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות פתחו כוחות צה"ל בנוהל מעצר חשוד, שכלל ירי לעבר החשוד שברח, וזוהתה פגיעה. צה"ל העניק לו טיפול רפואי וקבע את מותו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully