וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק במספר המעצרים ביהודה ושומרון, שב"כ תגבר את היקף החוקרים

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 10:42

יותר מ-1,100 פלסטינים החשודים במעורבות בטרור נעצרו מתחילת ינואר - עלייה משמעותית ביחס לתקופה זו בשנה שעברה: "לא הייתה ברירה אלא לצאת למבצע מעצרים בחודש הרמדאן". המבצע עשוי להימשך גם אחרי יום העצמאות, ראש אגף המבצעים הנחה להיערך לגיוס גדודי מילואים

בווידאו: פעילות צה"ל בכפר יעבד בצפון השומרון/צילום: דובר צה"ל

עלייה חדה במספר המעצרים שביצעו כוחות הביטחון ביהודה ושומרון - כך עולה היום (שלישי) מנתונים שהגיעו לידי וואלה!. מתחילת ינואר נעצרו יותר מ-1,100 פלסטינים בחשד למעורבות בפעילות טרור, כ-800 מהם עד לפני כחודש והיתר בשבועות האחרונים.

מדובר בזינוק דרמטי במספר המעצרים. אשתקד, נעצרו יותר מ-2,200 פלסטינים ברחבי יו"ש במהלך השנה כולה, וכעת באמצע חודש אפריל כבר הגיעו בצה"ל לכמחצית ממספר מעצרים זה. עיקר המעצרים בתקופה האחרונה מתמקד בצפון השומרון. גורמים במערכת הביטחון מסבירים כי היקף הכוחות שמתגברים את אוגדת יו"ש, כשבסך הכול פועלים בה 24 גדודים, מאפשר לבצע פעילות רחבה של מעצרים מדי לילה, במספר רב של אזורים.

הטרור בצפון השומרון הרים את ראשו בכלל הארגונים, והאזור הפך להיות אלים מאוד בשנה האחרונה. כניסה של כוחות צה"ל מלווה בירי לא רק בג'נין, אלא גם בפעילויות אחרות כמו הריסות מבנים בסילת אל-חאריתיה, המבצעים של יחידת דובדבן בברוקין ופעילות במחנה הפליטים בלאטה בשכם.

פעילות צה"ל בג'נין, 9 באפריל 2022. דובר צה"ל
זינוק במספר המעצרים. פעילות צה"ל בג'נין בשבוע שעבר/דובר צה"ל

"גם רמאללה של הלילה הפכה להיות מאוד אלימה לעומת רמאללה של היום. שונה לחלוטין", אמר הגורם הביטחוני. "בעבר העדפנו לא לבצע מעצרים ברמדאן כדי לאפשר פולחן דתי ללא הפרעות ומרקם חיים תקין, אבל בעקבות רצף הפיגועים לא הייתה ברירה אלא לצאת למבצעים התקפיים בהיקף גדול נגד כל מי שמתכנן פיגוע, חושב על פיגוע, או שוקל לסייע למפגע. הקדמנו את לוחות הזמנים של המעצרים ולכן הנתונים גבוהים מאוד".

שבֿ"כ, שבעקבות גל המעצרים הגדול נאלץ לתגבר את עצמו בחוקרים, חבר ליחידת 8200, שהעצימה את העיסוק במרחב, בדגש על מרחב חטיבת שומרון בפיקודו של אל"מ רועי צויג, ולחטיבת הקומנדו בפיקודו של אל"מ מני ליברטי, שמבצעת פעילות אינטנסיבית.

"כשהקשב הוא לצפון השומרון בפרט ויו"ש בכלל, כל פרט מודיעיני נבדק בקפידה. כל שיחת טלפון, כל פוסט ברשת, אמירה כזו או אחרת, לא מוכנים לספוג עוד פיגוע", הסביר הגורם הביטחוני והוסיף, "מטרת המעצרים היא לא רק לחשוף מחבלים או סייענים ולעצור אותם. אנחנו רוצים לגדוע את ההשראה, את החקיינות, להראות את מחיר ההפסד".

עוד בוואלה!

"הגיע הרגע שבו צריך טיפול ממוקד": כך חזרה ג'נין להיות קן צרעות של מחבלים

לכתבה המלאה
פעילות צה"ל בג'נין, 9 באפריל 2022. רויטרס
"לא הייתה ברירה אלא לצאת למבצע התקפי", התפרעות בג'נין/רויטרס

התחום הנוסף שבו התמקדו יחידות חטיבת הקומנדו, דובדבן, אגוז ומגלן, הוא איתור אמצעי לחימה. "אי אפשר להתעלם מהיקף אמצעי הלחימה שנמצא ביו"ש ומהקלות הבלתי נסבלת של שימוש בירי לעבר אזרחים וחיילים", הסביר גורם צבאי. "לכן אחד מיעדי מבצע 'שובר גלים' הוא איתור אמל"ח. במהלך הפעילות עצרנו מחבלים שישנו במיטה לצד רובה".

עוד הוסיף הגורם כי "המטרה היא לעצור לא רק את מי שמחזיק בנשק, אלא כל מי שיש לו גישה לנשק, סוחר בנשק או מתווך במכירת כלי נשק. מסייעים לחטיבת קומנדו ויחידות אחרות יחידת 'מרעול', שמתמחה בהכרת השטח, כדי לאתר מקומות מסתור סביב הבית ובכלל. יש הצלחות. עד עכשיו תפסנו עשרות כלי נשק וזו רק ההתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully