וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית בת ים פנה לעליון נגד הרחקת עבריין המין קסטיאל לעיר: "מראית עין בלבד"

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 20:26

בעקבות מעברו הצפוי של עבריין המין לעיר, ברוט דרש בחינה מחדש של תנאי שחרורו. במקביל, הופצו ברחבי הארץ שלטים שבהם מופיעה תמונתו של קסטיאל עם הכיתוב "זהירות - אנס סדרתי מסתובב חופשי". תושבות בת ים, הקימו קבוצת פייסבוק נגד מעברו. "הרחובות לא בטוחים לנשים"

בווידאו: עבריין המין אלון קסטיאל משתחרר מהכלא אחרי שנדחה ערעור המדינה/מערכת וואלה!

בעקבות מעברו הצפוי של עבריין המין אלון קסטיאל לבת ים, ראש העיר צביקה ברוט פנה לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ולפרקליט המדינה עמית איסמן, בבקשה שיורו על בחינה מחדש בסוגיית הרחקתו של אלון קסטיאל מתל אביב, רמת גן וגבעתיים.

לדברי ברוט, קסטיאל החליט להתגורר בבית הוריו בבת ים, והרחקתו היא למראית עין בלבד. "ההרחקה אינה יוצרת שום הפרדה אמיתית בינו לבין הקרבנות", כתב ראש עיריית בת ים. "אמון הציבור במערכת היה גובר אם ההרחקה הייתה אמיתית ונראית לעין, ולא לוקחת בחשבון רק גבולות טופוגרפיים שקופים".

שלט ובו כתוב "זהירות! אנס סדרתי מסתובב חופשי", במחאה על שחרורו של אלון קסטיאל. 21 ביולי 2022. נופר פרידנברג, אתר רשמי
שלט האזהרה מפני קסטיאל/אתר רשמי, נופר פרידנברג

בינתיים, תושבי העיר הביעו זעם וחשש, בעקבות מעברו הקרוב של קסטיאל לעיר. שלטים עם תמונתו של קסטיאל נתלו בעיר תחת הכיתוב "זהירות. אנס סדרתי מסתובב חופשי". בנוסף, הוקמו קבוצות בפייסבוק המתנגדות להגעתו של העבריין המשוחרר לעיר.

"ההחלטה של מערכת המשפט אבסורדית", אמרה אורית צלביאנסקי, ממקימות קבוצת הפייסבוק נגד מעברו של קסטיאל לעיר. "יש לי חמש בנות, גם בנות 16 ו-18 שהולכות לים. מחכים שהוא יתקוף פה? קו המחשבה לא הגיוני. שהשופט שהחליט לשחרר אותו מקודם יקח אותו הביתה".

עוד בוואלה!

בולען נפער במסיבת בריכה בשפלה: אדם נהרג לאחר שנסחף

לכתבה המלאה
שלט ובו כתוב "זהירות! אנס סדרתי מסתובב חופשי", במחאה על שחרורו של אלון קסטיאל. 21 ביולי 2022. נופר פרידנברג, אתר רשמי
שלט האזהרה מפני קסטיאל/אתר רשמי, נופר פרידנברג

סיון תהל, תושבת העיר, גם הביעה חשש מהגעתו של עבריין המין, וטענה כי מדובר ב"הפקרות". לדבריה, "זה כמו לתת לו פרס - גם ככה הרחובות לא בטוחים לנשים, והוא יחיה בסבבה שלו. זה להפקיר את הקורבנות שלו שצריכות לפחד אם אולי יראו אותו. זה מעלה את השאלה כמה באמת אנחנו מוגנות". תהל הוסיפה ואמרה כי היא מצפה שהעירייה תתגייס, תיקח אחריות ותטפל בעניין. "בת ים שטח הפקר שייכנס לטיפול", אמרה. "הנשים שפגע בהן לא יחזרו לעצמן, הוא צריך לחיות במוסד".

תמרה בן נתן, תושבת תל אביב, לא נשארת אדישה לשחרור המקודם, למרות האיסור על קסטיאל להגיע לעיר, ותלתה שלטים נוספים עם תמונתו שמזהירים ממנו. "היום נסעתי לחיפה ולקחתי שלטים גם לשם", סיפרה. "הרעיון היה להשאיר אותו על סדר היום. הרבה אנשים לא זיהו אותו מהתמונה הקיימת בשלטים. מה שאומר שהזיכרון הקולקטיבי לא מספיק חזק בנושא. אז איפה שמערכת המשפט והממשלה נכשלה, אנחנו צריכות להגן אחת על השנייה".

אלון קסטיאל עם שחרורו מכלא חרמון 18 ביולי 2022. דוד כהן, פלאש 90
"מדובר באנס מסוכן". קסטיאל/פלאש 90, דוד כהן

בהמשך ציינה בן נתן כי "אני מבינה את הרעיון להרחיק אותו, אבל זה מגוחך - אם מדובר באנס מסוכן למה זה בסדר שמישהי אחרת תהיה בסכנה? וגם ישראל קטנה, אני גם מבלה בבת ים, חולון או הרצליה. זה לא נותן תחושת פיקוח מלבד משהו מאוד פורמלי. אם את מאמינה שאלון קסטיאל מסוכן לחברה, אין משמעות להרחקה שלו מתל אביב, גבעתיים ורמת גן".

בעקבות פעילותה נגד קסטיאל פנו לבן נתן מערים נוספות. "הטלפון שלי מלא בהודעות", סיפרה. "רצו שתהיה אחידות, אותו משפט ותמונה ברחבי הארץ, וביקשו ממני את הקובץ. נשים רוצות לתלות את זה בכל הארץ. קיבלתי מלא הודעות תמיכה מנשים וגם קצת גברים שרצו לסייע".

בן נתן, שנולדה וגדלה בתל אביב, מכירה את פניו ואת שמו של קסטיאל, כמו רבים מתושבי העיר. "ידעתי מי הוא, כמו כל מי שהיה בחיי הלילה ידע", אמרה. "אין לי היכרות אישית איתו, אבל את לא חייבת להיות נאנסת בשביל סולידריות. הפנים שלו היו מוכרות, כשהסיפור התפרסם אמרו לי שזה היה ידוע, אבל לי לא היה מושג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully