וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולען נפער במסיבת בריכה בשפלה: צעיר נהרג לאחר שנסחף

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 22:18

כליל קמחי, בן ה-32, בילה במסיבת חברה בווילה בכרמי יוסף, ונשאב לבור בעומק 13 מטר שנפער בקרקעית הבריכה. גופתו נמצאה אחרי שעות של חיפושים. ככל הנראה התשתית במקום הייתה לקויה, ובעלי הווילה נחקרים בחשד לגרימת מוות ברשלנות. המצילה: "צרחתי לאנשים לצאת"

בווידאו: תיעוד של הבולען שנפער בתוך בריכה פרטית בכרמי יוסף, צעיר נהרג/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, ניב אהרונסון וכיבוי אש

כליל קמחי בן ה-32 נהרג היום (חמישי) במהלך מסיבת בריכה בווילה ביישוב כרמי יוסף, לאחר שנסחף לתוך בולען בעומק 13 מטר שנפער בקרקעית. התקרית התרחשה בזמן אירוע של חברת שיווק. אדם נוסף, בן 34, גם נסחף לתוך הבור, אך הצליח להיחלץ בכוחות עצמו. כוחות הצלה סרקו אחר ההרוג במשך כמה שעות, עד שגופתו נמצאה, ומותו נקבע במקום.

בעלי המקום שכרו את שירותיו של עורך הדיון ציון אמיר, ונמצאים כעת בחקירה. החשד נגדם הוא גרימת מוות ברשלנות. מטעמו של עורך הדין נמסר "משתפים פעולה עם המשטרה ונמצאים בהלם ותדהמה מהאירוע".

כעת, קיים חשש לבולענים נוספים וקריסת הקרקע. 15 נוכחים נוספים לקו בחרדה וטופלו במקום. מהמשטרה נמסר כי הסיבה לקריסת הקרקע ופעירת הבולען היא ככל הנראה תשתיות לקויות. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות את המים נשאבים לתוך הבור שנפער, בעוד שהחוגגים מנסים לתפוס בנקודות אחיזה, כדי לא להישאב פנימה. בסרטון רואים גם את המתנפחים שהיו בבריכה נסחפים לתוך הבור ונעלמים.

כליל קימחי. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
כליל קמחי שנהרג מנפילה לבולען/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

הרגעים הדרמרטיים לפני שהבור נפער

בווידאו: דקות לפני האירוע הבולען שנפער מכרמי יוסף/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
בולען נפער בקרקעית בריכה פרטית בבית בשפלה 21 ביולי 2022. אלחנן רוט זק"א, אתר רשמי
הבולען שנפער בבריכה בכרמי יוסף/אתר רשמי, אלחנן רוט זק"א

המצילה באירוע, אביב בובליל, סיפרה על מהלך האירועים. "נוצרה מערבולת בבריכה, משהו שלא נראה רגיל. כל המים נשאבו פנימה. ישר צרחתי לאנשים לצאת מהבריכה", סיפרה המצילה. "חלק חשבו שזה משחק, שניות אחרי זה נשמטה הקרקע. האינסטינקט הראשוני היה לנסות להיכנס, אבל היו אנשים שמנעו ממני וגם לא הייתה אופציה".

לדברי בובליל, לקח זמן עד שהנוכחים הבינו שיש נעדר. בהתחלה ניסו להתקשר אליו, וחשבו כי עזב לביתו. "מצאו את הטלפון שלו", המשיכה. "אני לא מכירה שם אף אחד, באתי כמצילה. היו לפחות שישה אנשים בתוך הבריכה, מזל שהם היו צמודים לקירות".

חובש רפואת חירום במד"א אורי דמארי סיפר: "מדובר באירוע חריג מאוד. כשהגעתי למקום ראיתי בור שנפער בתחתית הבריכה הריקה. אנשים שהיו במקום סיפרו לי שלפתע נפער הבור ובתוך שניות בודדות כל המים של הבריכה נשאבו פנימה. גבר בן 34 שחילץ את עצמו מתוך הבור ישב מחוץ לבריכה כשהוא נסער. הוא סבל מחבלות קלות בראשו ובגפיים ולאחר טיפול רפואי פינינו אותו לבית החולים. האנשים שהיו במקום מכירים אחד את השני ודיווחו לנו שיש אדם אחד שנעדר".

הבולען שנפער בבית בכרמי יוסף 21 ביולי 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הבולען שנפער בבית בכרמי יוסף 21 ביולי 2022/אתר רשמי, מערכת וואלה!
פעילות יחידת עוקץ לחילוץ הנעדר שנפער בבית פרטי בשפלה 21 ביולי 2022. קרין שגיא
כוחות עוקץ מחפשים אחר הנעדר. הזירה שבה נפער הבולען/קרין שגיא

מפקד כוחות ההצלה במקום, טפסר משנה ראובן שישיצקי, סיפר כי "לאחר כחמש שעות מתחילת האירוע הצלחנו לאתר את בן ה-32 באותה מנהרה שהיה חשש שנמצא בתוכה". לדבריו, בשעות הראשונות כוחות ההצלה עסקו ביצירת קירות בטון בבור שנפער, מחשש לקריסתו.

"פעולת החילוץ הייתה מאוד מורכבת. הצעיר נפל לעומק שלושה מטרים מתחת לאדמה ואחר כך נכנס לאחת משלוחות המנהרות ונמצא במרחק של עשרה מטרים והיה שקוע בתוך הבוץ", המשיך שישיצקי. "לכן פעולות החילוץ היו מאוד מורכבות ונמשכו זמן רב, אך ביחס לתנאים החילוץ היה מהיר. עם התוצאה הטרגית, אנחנו מדברים על נס גדול כי בתחילת האירוע היו קרוב ל-60 איש בבריכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully