וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייעות מ"גן סיגל" בחולון הורשעו בהתעללות בפעוטות: "הפכו ילדים לשק חבטות"

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 21:41

אורטל בנימין ורינת ינקו הורשעו בעשרות אירועי תקיפה והתעללות ב-26 פעוטות בגן בו עבדו. ההורים הזועמים הפגינו מחוץ לבית המשפט: "כל מתעללת לכלא"; אב הטיח בהן: "הפריע לכן שהילדים נהנו, מה הם עשו?"

בווידאו: הסייעות ב"גן סיגל" מחולון הורשעו בהתעללות ותקיפה של פעוטות/צילום: יותם רונן

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) שתי סייעות מ"גן סיגל" בחולון בעשרות אירועי תקיפה והתעללות בפעוטות.

הסייעות, אורטל בנימין ורינת ינקו, הורשעו בעבירות של התעללות בקטין פיזית ונפשית, תקיפה הגורמת חבלה ותקיפה סתם, לאחר שביצעו את המעשים ב-26 פעוטות בגן שבוע עבדו בפרק זמן של כשלושה שבועות. עם זאת, זוכו השתיים בחלק מהמקרים.

בתום הדיון מסרו עורכות הדין אפרת רותם וצופייה טייץ מטעם התביעה: "הרשעה זו הינה חלק מהמאבק הבלתי מתפשר של הפרקליטות למיגור האלימות המופעלת כנגד חסרי הישע על ידי מי שאמון על שלומם וביטחונם. הפרקליטות תמשיך לשמש כפה ומגן לאותם הקטינים אשר אינם יכולים להגן על עצמם ונאלצים להתמודד עם אלימות והתעללות במקום בו הם אמורים להיות מוגנים".

השמעת הכרעת דין | שתי סייעות שעבדו בגן ילדים בחולון, בגין ריבוי עבירות של תקיפת קטינים בגן בחולון. המחוזי, ת"א 20 ביולי 2022. אבשלום ששוני, מעריב
הדיון בבית המשפט, היום/מעריב, אבשלום ששוני

במקביל להכרעת הדין, הורי הפעוטות הפגינו מחוץ לבית משפט המחוזי בתל אביב, ושרו להן "כל מתעללת לכלא". בנימין הורשעה בתשעה מקרי התעללות, 16 תקיפת קטין ו-20 תקיפה סתם, וינקו בשלושה מקרי התעללות, 26 תקיפת סתם ושלושה תקיפה שגורמת לחבלה של ממש.

ערן כרמל, אב לתאומים שהיו בגן, אמר להן, "לא הייתה סיבה להטחה. מה הם עשו? שיחקו עם בימבה? הפריע לך שהם נהנים. את הדין את תתני גם למטה וגם למעלה, ולמעלה מחכים לך". הוא המשיך לתקוף את הסייעות, "מישהו עצבן אותך בבוקר והחלטת שהילדים הם הפורקן? תסתכלי לי בעיניים ותסבירי לי. הפכת את הילדים לשק החבטות שלך".

על פי כתב האישום, באחד המקרים כשישבו הפעוטות מסביב לשולחן, לקחה בנימין נעל שהייתה מונחת על השולחן והכתה באמצעותה את ידה של פעוטה. במקרה אחר, בזמן שהפעוטות שיחקו, משכה ינקו פעוטה בחולצתה והפילה אותה לרצפה. עוד מתואר בכתב האישום כי בזמן ששכב פעוט על שמיכה, בנימין "אחזה בו, הרימה אותו באוויר והשליכה אותו אל מזרן אחר".

עוד בוואלה!

בעיטות וקללות: עימות בין סייעת הנאשמת בהתעללות בגן בחולון לאימהות הילדים

לכתבה המלאה

"לא אשכח לעולם את הרגע שה-DVR היה אצלי בידיים, וחשבתי שאני אראה כמה מעשים לא ראויים אבל ברגע שהצלחנו לשחזר את החומרים חשכו עיניי", סיפרה מור דרור, אמא לילדה בגן. "ישבנו גל, אמא נוספת מהגן ואני במשך יומיים וצפינו בזוועות. הן גמרו לנו את הילדים, רמסו אותם. אין בכלל מילים לתאר את מה שאני מרגישה כרגע ואני מקווה שהעונש שיקבלו על מה שעשו יהיה חמור ביותר למרות ששום עונש לא יספק אותי לעולם".

גל לוי, אמא של פעוטה בכתב האישום, סיפרה על תהליך המשפטי: "שנתיים של דיונים, דחיות בלי סוף כדי להגיע לשלב הכרעה ולשמוע סעיף סעיף שהשופט מקריא, איך הן לא פסחו על אף ילדה וילדה בגן והרסו להם את הנפש. לשמוע את השופט מקריא איך אורטל ורינת פגעו לי בילדה שוב ושוב. ילדה שהיום עם 50 אחוזי נכות פוסט טראומה. אני יודעת שהדרך לעונש עוד ארוכה אבל אין ספק שזה צעד אחד נוסף לקראת הרגע שנלווה אותן לנווה תרצה".

"יש פה שתי סייעות שהשופט בעצמו אמר כי הן היו אמונות על בטחונם של הילדים, היו אמורות להגן עליהן", מסרה חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים, "בפועל ההיקף של המעשים שלהן הוא בלתי נתפס. הילדים חוו גיהינום בגן הזה וניתן להבין זאת גם מדברי השופט".

השמעת הכרעת דין | שתי סייעות שעבדו בגן ילדים בחולון, בגין ריבוי עבירות של תקיפת קטינים בגן בחולון. המחוזי, ת"א 20 ביולי 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"מי עצבן אותך בבוקר?". הסייעות המתעללות, היום/מעריב, אבשלום ששוני

במקרה שתועד במצלמות האבטחה, האכילה הסייעת בנימין פעוטה, הוציאה מפית וניגבה את פניה תוך שהיא מנערת את פניה ודוחפת את ראשה לאחור. על פי כתב האישום, אחת הנאשמות ניגשה אל פעוטה שישבה לאכול, תפסה אותה מידה האחת וגררה אותה בכוח לחלק אחר של הגן.

בתגובה מסרו סניגוריה של רינת ינקו, עורכי הדין יאיר אוחיון ומתן לקר: "יהיה באפשרותנו להגיב לגופו של עניין לאחר שנלמד את הכרעת הדין לעומק", והוסיפו "אולם כבר כעת, ניתן לראות כי לצד העבירות בהן הורשעה, בית המשפט המחוזי הנכבד מצא לנכון לזכות את מרשתינו מ-13 עבירות התעללות, 9 עבירות תקיפה וכן מעבירות נוספות".

במקביל להכרעת הדין, מתנהל בבית משפט השלום הליך הוכחות בעניינן של בעלת הגן והגננת סיגל אדהמי ושלוש הסייעות הנוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully