וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של השוטר שנדרס נגד היחס המקל לדורס: "באמריקה זה גזר דין מוות, אצלנו זה פרס"

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 14:08

אביו ואמו של ברק משולם, שנדרס למוות במחסום בכביש 4 על ידי נער מרמאללה, מחו על היחס המקל לטענתם שמקבל בן ה-17. אביו ביקש להעביר "מסר של שינוי": ""מדברים על אמריקה שהיא הכי דמוקרטית, אנחנו הכי דמוקרטיים. בושה אם זו דמוקרטיה". לאחר מכן הוארך מעצרו בשבוע

בווידאו: בני משפחתו של השוטר ברק משולם שנדרס למוות מדברים בשבעה/צילום: יותם רונן

הוריו של השוטר ברק משולם, בן ה-29 שנדרס אתמול (ראשון) בלילה למוות, על ידי תושב רמאללה בן 17 במחסום בכביש 4 במהלך ניסיון הימלטות, הביעו היום את מורת רוחם על היחס המקל לטענתם, שקיבל הנער הדורס.

בתוך כך, לאחר דבריהם, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו של החשוד עד ליום ראשון. החשדות המיוחסות לו הן רצח, גניבת רכב, שהייה בלתי חוקית וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. החשוד טוען להגנתו כי לא זיהה את השוטר מאחר שלא חבש כובע או אפוד מזהה. לטענת סנגורו, עו"ד פאדי חמדאן, החשוד לא נהג בפראות, כפי שטוענת המשטרה.

אביו של משולם ביקש להעביר "מסר של שינוי" ביחס לעבירות מסוג זה. "מדברים על אמריקה שהיא הכי דמוקרטית בעולם - אני חושב שאנחנו הכי דמוקרטיים בעולם. באמריקה זה גזר דין מוות ואצלנו זה פרס, ובן אדם לומד. זה בושה אם לזה קוראים דמוקרטיה. זה בושה".

אימו סיפרה בכאב: "כשהוא עבר לשיטור ברעננה, הוא אמר לי 'אמא אל תדאגי, ברעננה אין כלום'. לא חשבתי שזה ככה ייגמר. לא האמנתי שזה יהיה הסוף". על הדורס אמרה כי "הדבר הכואב ביותר זה שהבן שלי עצר בגוף שלו את הגנב הזה. הוא רצח אותו. אומרים לי שהוא כתב שהוא חשב שהוא עמוד. הבן שלי לא עמוד. הבן שלי היה שוטר גבוה, רחב, חסון. הוא נכנס בו כדי לרצוח אותו".

משפחתו של ברק משולם, השוטר שנדרס למוות, כפר סבא, 18 ביולי 2022. יותם רונן, צילום מסך
משפחתו של ברק משולם, היום/צילום מסך, יותם רונן

על כך שמעצרו הוארך ביממה בלבד אמרה כי "זה שהוא קטין לא אומר שצריך לאפשר לו להסתובב חופשי. מצידי יום-יום הארכת מעצר, כדי שהוא לא יסתובב חופשי, עד שהוא יהיה בגיר ויקבל את העונש שלו. אני רוצה שיהיה חידוד לשוטרים בהוראות פתיחה באש. לא לרדוף אחריהם, לא לשים מחסומים, לא להגן בגוף שלהם. שכל שוטר יחזור הביתה למשפחה ממנה הוא בא - לאישה, להורים, לילדים, לאחים. זה צריך לבוא בהוראה מלמעלה".

האלמנה, אריאל אמרה: "ברגע שזה הגיע אליי זה קרוב לכל אחת מאיתנו. מישהו בממשלה חייב להתעורר. כולם מדברים על זה שלא נותנים לשוטרים את הזכויות שמגיעות להן מכל הבחינות - השכר, מעצרים קשים, הידיים שלהם פשוט כבולות. אתמול זעקתי את הזעקה שלי מהבטן כי אני לא יכולה להחזיר את הגלגל אחורה. אבל זה בשביל חברות שלי. כל החברים של בעלי לא יכולים לדבר".

עוד בוואלה!

השוטר ברק משולם שנדרס למוות במחסום הובא למנוחות: "היית האור של כולנו"

לכתבה המלאה
ברק משולם, השוטר שנדרס במחסום בשרון. דוברות משטרת ישראל
"לא האמנתי שזה יהיה הסוף". ברק משולם/דוברות משטרת ישראל

משולם נדרס למוות במחסום בכביש 4 ליד צומת רעננה במהלך ניסיון הימלטות של בן ה-17, לאחר שגנב רכב בחולון. לפי החשד, הנער דרס את השוטר עם רכב אותו גנב קודם לכן מאזור גוש דן. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. לאחר הדריסה, החשוד נמלט מהרכב וברח מהזירה רגלית. שוטרי תחנת כפר סבא עצרו אותו באזור השרון בתום סריקות בסיוע מסוק משטרתי.

אלמנתו, אריאלה, ספדה לו בהלווייתו בקול שבור: "ברקי. אהבת חיי 11 שנה. תדע שאני אוהבת איתך בכל לבי. אני לא כועסת. אספר כל יום איזה אבא מדהים אתה. תהיה בטוח שהמילה הראשונה של ליאו תהיה אקונה מטטה. תודה שלימדת אותי מהי אהבה. תודה על השנים היפות, אוהבת אותך לנצח".

לאחר מכן, צעקה האלמנה לעברו של השר לביטחון פנים עמר בר לב: "תתחיל להגן על השוטרים פה, למה אתם לא נותנים להם אישור לירות? תסתכל בעיניים של הנשים פה, ותגיד שלהן זה לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully