וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטף בדרך מגן הילדים, חנק למוות וקבר: בן זוגה לשעבר של ספיר נחום הואשם ברצח

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 15:57

כתב אישום הוגשש נגד וולאא חלאילה, ממנו עולה כי בן ה-33 פיתה את נחום לעלות לרכבו, חנק אותה למוות וקבר אותה במקום מסתור. בחקירה עלה כי הנאשם רכש נייד חדש - והשאיר את המקורי בביתו ביום הרצח. עם זאת, בכתב האישום לא מוזכרים הפרטים הקריטיים מהחטיפה ועד הרצח

בווידאו: התיעוד האחרון של ספיר נחום צועדת לביתה כשבן הזוג לשעבר אורב לה/מערכת וואלה!

הפרקליטות הגישה היום (שני) כתב אישום נגד רובין וולאא חלאילה בגין החטיפה והרצח של ספיר נחום, בת 23 במותה.

בדיון נכחו אחותה של נחום עדן, האח ויקטור, הדודה הודיה וכמה מחברותיה של ספיר, לצד עו"ד עמיחי בן שלוש וסנדי אלקבץ המייצגים את המשפחה. הם ישבו מתוחים באולם בעת שהשופט ניצן סילמן בחן את התיק ואת בקשת התביעה להותיר את חלאילה במעצר עד תום ההליכים. בין העילות המקימות ניצוץ ראייתי הוא ציין: "במיוחד צילום דמות בחלק האחורי של הרכב לרבות אחר הטענה להורדת המנוחה".

עו"ד אביעד חייט המייצג את חלאילה אמר לשופט: "כפי שטענתי שוב ושוב, זה תיק לא עם חורים אלא בורות. והיום ראינו איזה חורים יש במארג. זה תיק הכי דל בראיות שניתן לראות, בוודאי לסוג כזה של תיק".

כפי שדווח כאן זה מכבר, בין השניים הייתה מערכת זוגית והתנהל מאבק בנושא ההכרה באבהותו של חלאילה על הילד של השניים, ותשלום מזונות בגין שני הילדים.

בכתב האישום שהגישו התובעים ענבל ברנסון וענאן ג'אנם שינהלו את התיק, הם טוענים כי גמלה בליבו של חלאילה בן ה-33 החלטה להמית את נחום, וכי כך עשה.

הגשת כתב אישום נגד וולאא חלאילה, בגין בחטיפת ורצח ספיר נחום, ביהמ"ש המחוזי חיפה, 18 ביולי 2022. יואב איתיאל
נאשם בחטיפה וברצח. וולאא חלאילה בביהמ"ש, היום/יואב איתיאל

האירוע אירע ב-2 ביוני השנה. בשעה 07:37 לערך נכנס חלאילה לרכב הסקודה אוקטביה האפור שלו ונסע לאזור הסמוך לגן הילדים ברחוב ששת הימים בעכו, שם מתחנכת הילדה. דקות ספורות לאחר השעה 08:00, יצאה ספיר נחום מביתה ביחד עם בתם וצעדה ברגל אל גן הילדים, הנמצא במרחק הליכה מביתה. היא השאירה את הילדה ואת עגלת הילדים בגן הילדים, ובשעה 8:15 לערך החלה לצעוד ברגל מן הגן בחזרה לעבר הבית, בו השאירה את הילד בהשגחת אימה.

כפי שניתן היה אחר כך לצפות בסרטון מצלמת אבטחה, בשעה 08:17 לערך, ברחוב הרצוג בעכו, חלף חלאילה בנסיעה עם רכבו בסמוך לנתיב הליכתה של נחום ולטענת התביעה הוא עצר את רכבו לידה. לאחר מכן, הוא פיתה במרמה ובתואנת שווא את ספיר נחום להיכנס לרכבו ולנסוע עמו.

קבר את גופתה בזירה ונסע אל ביתו

מכתב האישום עולה שהוא הסיע אותה ברכבו אל מחוץ לעיר עכו וכי סמוך לשעה 08:55 עצר את הרכב בכביש 762, בסמוך לשביל עפר המוביל ל"חרבת שור", גבעה הנמצאת מזרחית לכפר איבטין, וכשהיא עימו, הגיע אל שטח פתוח, תחום בצמחיה מרובה, באזור מיוער הנמצא מרחק של כקילומטר וחצי מהמקום בו עצר את רכבו.

לטענת הפרקליטות, תוך כך הוא המית את ספיר נחום "בכוונה, לאחר תכנון, ולאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית" ובהמשך, קבר את גופתה בזירה, ולאחר מכן עזב את הזירה, שב אל רכבו ונסע אל ביתו.

ספיר נחום ובתה. באדיבות המשפחה
ספיר נחום ובתה/באדיבות המשפחה

צוות חקירה בראשותו של רפ"ק ביאן מולא, ביחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה, הביא לאיתור שרידיה של ספיר נחום ב-12 ליוני בשעות הצהריים ולפענוח הרצח. גופתה אותרה לאחר תשעה ימים של חיפושים מאומצים ונרחבים, שנערכו על ידי כוחות משטרה ומתנדבים.

הפרקליטות טוענת כנגד וולאא חלאילה כי במעשיו, הוא חטף את ספיר נחום, בכך שפיתה אותה באמצעי תרמית ללכת מן המקום שהיא נמצאה בו, על מנת לרצוח אותה, וגרם בכוונה, למותה, לאחר תכנון ולאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית. הוא מואשם ברצח בנסיבות מחמירות ובחטיפה לשם רצח.

קנה נייד חדש - והשאיר את המקורי בביתו

גרסתו נבדקה במצלמות אבטחה בהתאם למיקום אותו מסר בחקירתו, אך רכבו לא נראה במקום בזמנים הרלבנטיים. מנגד, מתוך מצלמות האבטחה המרובות שנתפסו בתיק זה ניתן לראות את מסלול נסיעתו ממועד איסופה של המנוחה בשעה 08:17 לערך, יציאת רכבו מהעיר עכו, כך שכבר בשעה 08:35 נקלט רכבו במצלמות מחחלף ביאליק צפון בכביש 22 ובשעה 08:51 נצפה רכבו במצלמות בסמוך לכפר חסידים בכביש 762 ובהמשך בשעה 08:53 במצלמות מתחת לכביש 6.

רכבו לא אותר בצומת הבאה (כיכר הזכוכית - בסמת טבעון). גופתה של ספיר נחום נמצאה בתוך קרחת יער שהגישה אליה דרך כביש עפר בכביש 762 סמוך לאחר המקום בו נצפה כאמור רכבו לאחרונה. הרכב נראה שוב בשעה 10:28 במחלף כביש 7621 למזרח ועשה דרכו חזרה לעכו.

ממחקרי תקשורת - בין השעות 08:03 - 08:11 בבוקר היעלמותה של ספיר נחום, התקשר אליה חלאילה 9 פעמים (בשיחות שלא נענו) ממכשיר טלפון נייד אותו קנה אך שלושה ימים קודם לכן, ב-29 מאי 2022 וממנו בוצעו שיחות אל ספיר בלבד. מכשיר אותו הכחיש המשיב כי נמצא ברשותו.

מכשירו הנייד "הלגיטימי" של חלאילה לעומת זאת נותר בביתו בבוקר היעלמותה ולא היה עימו במסלול שתועד.

חוות דעת מז"פ בדבר מציאת גופתה של נחום בבור והבהרה ולפיה נראה שמדובר בבור שנחפר על ידי אדם שמידותיו - אורך כ- 15 ס"מ, רוחב מירבי 61 ס"מ ועומק מירבי כ-25 ס"מ.

"רצח מתוכנן ומתוחכם שנעשה בקור רוח"

הרשעתו האחרונה של המשיב מתאריך 10 בספטמבר 2019 בגין עבירות של שיבוש מהלכי משפט, החזקת אגרופן או סכין ונשיאת/הובלת חלק של נשק או תחמושת. בגין הרשעה זו נדון סה"כ ל-19 חודשי מאסר. בעברו הרשעות קודמות בין היתר בעבירות שוד מזוין, נשיאת/הובלת נשק, עבירות סמים ועוד. ריצה מס' תקופות מאסר כאשר התקופה הממושכת ביותר בת 7.6 שנים.

"מעשיו של הנאשם מלמדים על מידת מסוכנותו", טוענת הפרקליטות הדורשת את מעצרו עד תום ההליכים, "מדובר ברצח מתוכנן ומתוחכם שנעשה בקור רוח ובצורה המצביעה על תעוזה רבה והיעדר מורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully