וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שוטרים נדרסו בתוך חודשיים: "המשטרה חייבת לחשב מסלול מחדש"

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 13:57

מותו של רס"ר ברק משולם הוא האחרון ברצף אירועים מכאיב, באחד מהם שילם גם מתנדב נוסף בחייו. המפכ"ל חידד את ההנחיה לפתוח באש במצב בו נשקף סיכון לשוטרים, אולם בכיר לשעבר מותח ביקורת: "חייבים להפיק לקחים"

זירת דריסת השוטר במחסום בכביש 4, סמוך לרעננה. 17 ביולי 2022/צילום: דוברות משטרת ישראל, ניב אהרונסון וקרין שגיא

אירוע הדריסה במחסום סמוך לרעננה הלילה (ראשון), שהסתיים במותו של השוטר ברק משולם, אינו הראשון וככל הנראה גם לא האחרון. בחודשיים האחרונים בלבד אירעו שבעה מקרי דריסה במחסומים משטרתיים, שבהם נהרגו משולם ומתנדב המשטרה עמיחי כרמלי.

בעקבות האירוע המפכ"ל קובי שבתאי חידד את הוראות הפתיחה באש, והדגיש כי שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חייו בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. מקרים רבים של פריצת מחסום ודריסה מתרחשים בתוך תחומי הקו הירוק. עם זאת, מלבד השוטרים, נמצאים שם חיילי צה"ל שמסייעים בעצירת האירוע. "יש פה שני היבטים, האחד, זה כמות הלוחמים שיש במחסום בשטחים אל מול מחסום משטרתי בכבישי ישראל", הסביר ראש אגף התנועה במשטרה לשעבר, ניצב בדימוס ירון בארי. "גם המיומנות שלהם, כמה פעמים שוטר מתאמן בשנה לעומת חייל - לא יותר מארבעה-חמישה ימים בשנה".

תושב רמאללה בן 17 נעצר בחשד לרצח בדריסה של שוטר בשרון. הזירה, 17 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת הדריסה, הלילה/דוברות משטרת ישראל

"המשטרה חייבת להסיק מסקנות ולהפיק את הלקחים וכנראה לשנות את צורת המחסום בכדי להגן יותר על השוטרים". המשיך בארי. לדבריו, "יש כמובן קונפליקט תמידי ומתח בין הרצון לבצע את המשימה לבין לא להגיע לפקקי ענק. צריך לחשב מסלול מחדש ולראות אם אנחנו מציבים את המחסומים באופן שמגן על השוטרים. לצערי, לאור התוצאות האלה כנראה שלא".

בארי התייחס גם לטענות על אי בהירות בנהלי פתיחה באש. לדבריו, הבעיה היא לא מיומנות השוטרים, והציע פתרון. "יש עוד דרכים של עיכוב של כלי רכב שלא יגיעו ב-150 קמ"ש ב-4:00 בבוקר. למשל, שישימו את הדוקרנים חצי קילומטר מהמחסום ושבעה 'סללומים' בפנים. אם הנהג מתפרע הרכב מתפנצ'ר עוד לפני שהוא מגיע לשוטרים".

אירועי הדריסה בחודשיים האחרונים

  • הלילה: פריצת מחסום בכביש 4 ליד רעננה ודריסה למוות של השוטר ברק משולם.
  • 15 ביולי: מחסום משטרתי בצומת גיתי אבישר בשומרון - חשוד פלסטיני בגניבת רכב דרס שוטר וגרם לפציעתו באורח קל. זאת, לאחר שזיהה מחסום משטרתי, התבקש לעצור על ידי השוטרים והאיץ בנסיעתו.
  • 14 ביולי: כביש 1, מחלף שורש - ניסיון לעצור חשוד בגניבת אופנוע במחסום משטרתי בכניסה לירושלים מסתיים בדריסתו של שוטר ופציעתו באורח קל. החשוד, שהמשיך בנסיעה, נטש את כלי הרכב ונמלט רגלית.
  • 6 ביולי: מחסום משטרתי ליד שכונת בית חנינא, במזרח ירושלים - נהג רכב שמעוכב בבדיקה שגרתית ונמצא שנוהג ללא רישיון, ניסה להימלט, פצע את אחד השוטרים, ונתפס לאחר מכן.
  • 2 ביולי: צומת הדואר, ביהודה ושומרון - חשוד בגניבת רכב האיץ לעבר שוטרים במחסום, התנגש בניידת וגרם לפציעתם של שלושה שוטרים.
  • 29 ביוני: צומת הדואר, ביהודה שומרון - חשוד בגניבת רכב הגביר מהירות כשהוא נוסע לעבר מחסום משטרתי ופצע שלושה שוטרים.
  • 11 ביוני: כביש 412, ליד צומת בית דגן - נהג רכב שיכור האיץ לעבר מחסום משטרתי בכביש ודרס למוות את מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי.
  • 23 במאי: כפר סבא - דריסת שוטר במחסום משטרתי על ידי חשוד בנהיגה בפסילה. השוטר מועף לכביש ונפצע באורח קל.

גניבות כלי רכב בשלוש השנים האחרונות

  • בשנת 2019 נגנבו 9,914 מכוניות.
  • בשנת 2020 נגנבו 8,644 מכוניות.
  • בשנת 2021 נגנבו 12,147 מכוניות.
  • בינתיים, בשנת 2022, לפי נתונים של חברות האיתור, יש עלייה של בין 63% ל-72% בגניבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully