וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "תצפית חמאס מול העוטף - עמדת פחון לא חשובה"

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 9:09

תגובת צה"ל לירי הרקטות לא כללה את אותה עמדה שחמאס שיקם מול נתיב העשרה, ומטילה פחד בקרב התושבים. למרות זאת, דובר צה"ל הסביר כי "יותר חשוב לתקוף מפעלי רקטות". על מקור הירי אמר: "אנחנו יודעים זה לא חמאס - אבל הוא עדיין האחראי על הרצועה"

תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, 16 ביולי 22/דובר צה"ל

דובר צה"ל, רן כוכב, כינה היום (ראשון) את תצפית חמאס שעוצבה מול מושב נתיב העשרה שבעוטף עזה "עמדת פחון לא חשובה". לדבריו, העמדה "מפריעה באופן טכני", למרות שתושבי האזור התלוננו על קיומה.

"אנחנו בוחרים את המטרות בהתאם להערכת המצב", המשיך דובר צה"ל בריאיון ב-103FM. "צה"ל תקף בעוצמה 16 טון פצצות ומתעסקים בעמדת פחון. הרבה יותר חשוב לתקוף מתקנים לייצור רקטות מאשר עמדת תצפית. יש לי תחושה שהשיקולים המבצעיים רחבים יותר".

כוכב טען כי מקור הירי עוד לא ברור, ואמר כי "אנחנו יודעים שחמאס לא ירה, הוא גם פרסם הודעה. הוא מנסה לשמור ולא לירות. הוא יודע למה, אנחנו חושבים שירו את זה ארגוני טרור סוררים אבל זה לא משנה, מבחינתנו ארגון הטרור חמאס הוא האחראי ברצועה. בכל פעם שיהיה ירי אנחנו נתקוף משמעותית כפי שתקפנו".

תושב נתיב העשרה, שייקה שקד, הגיב לדבריו של דובר צה"ל, והבין את השיקולים הביטחוניים. "לא נוח לתושבים עם העמדה - היו צריכים להוריד אותה, אבל המחסנים יותר חשובים", אמר. "העמדה הפכה לסמל ואסור שתהיה ככה. העמדה מערערת את תחושת הביטחון, היא צופה לעבר היישוב, אבל המחסנים נמצאים יותר גבוה מבחינת סדר העדיפות".

"אני לא אוהבת את האמירה שמדובר בפחון ועניין טכני, אם זה טכני מה קשה להוריד אותה?", תהתה אביבה פולד, שגרה במושב. "העמדה הזאת מתצפת על כל היישוב שלנו וזה מאוד לא נעים ומאיים. תחושת הביטחון נפגעת ואת מצפה שיורידו אותה. מצער אותי שזה לא קרה הפעם".

עוד בוואלה

תושבי הדרום זועמים על התגובה לירי הרקטות: "בדיחה - מתסכל כל פעם מחדש"

לכתבה המלאה
עמדת חמאס מול נתיב העשרה. אבי רוקח, מערכת וואלה
עמדת חמאס מול נתיב העשרה. אתמול/מערכת וואלה, אבי רוקח

בסוף השבוע תקף צה"ל ברצועת עזה, בעקבות ארבע רקטות שנורו לעבר ישראל. אחת מהן יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, והשלוש האחרות נפלו בשטח פתוח. התרעות צבע אדום נשמעו באשקלון וביישובי עוטף עזה. שני נפגעי חרדה פונו לבית חולים. גורמים בישראל אמרו כי נבדקת האפשרות שמדובר בפעולה של הג'יהאד האסלאמי בשירות איראן, שהמתין ליציאתו מישראל של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כדי לתקוף.

מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב תקפו לפנות בוקר אתר צבאי ובו סדנת ייצור תת קרקעית לחומרי גלם רקטיים של ארגון הטרור חמאס, במרכז רצועת עזה". בנוסף, נטען כי האתר שנתקף הינו מהאתרים החשובים והגדולים ברצועה לייצור חומרי גלם רקטיים לארגוני הטרור. "תקיפת האתר תקשה באופן משמעותי על הליך ייצור הרקטות ברצועה וזאת במטרה לפגוע ביכולות ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully