וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן האשים את יורש העצר הסעודי ברצח העיתונאי חאשוקג'י

עודכן לאחרונה: 16.7.2022 / 11:52

הנשיא האמריקני סיפר בתדרוך לכתבים כי בתחילת השיחה עם בן סלמאן הטיל עליו את האחריות לרצח כתב הוושינגטון פוסט ב-2018. לדבריו, יורש העצר הסעודי הכחיש, וטען כי אין לו כל קשר לאירוע. על פי דיווח באל-ערביה, יורש העצר השיב: "מה עשית לגבי מות העיתונאית בג'נין?"

רצח/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן האשים אתמול (שישי) את יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ברצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ב-2018. ביידן אמר כי בן סלמאן הכחיש קשר לרצח וטען כי אינו אחראי לכך באופן אישי, ואילו ביידן השיב כי הוא חושב שהוא אכן אחראי.

"העליתי את הנושא בתחילת בראש הפגישה, והבהרתי מה חשבתי על זה בזמנו ומה אני חושב על זה עכשיו", סיפר ביידן לכתבים. "אמרתי בצורה מאוד ישירה, ששתיקת נשיא אמריקני בסוגיה של זכויות אדם אינה עולה בקנה אחד עם מי שאנחנו ומי שאני". אף על פי כן, ביידן סיכם את השיחות עם הנהגת סעודיה כ"סדרה טובה של פגישות", תוך התקדמות משמעותית בנושאים ביטחוניים וכלכליים, אך הוסיף כי גם זכויות אדם הינן נושא מרכזי.

העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י. AP
זכויות אדם הינן נושא מרכזי. ג'אמל חאשוקג'י/AP

על פי דיווח ברשת אל-ערביה מפי מקור סעודי בכיר, כשביידן שאל על רצח חאשוקג'י, בן סלמאן השווה למותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין. "מה עשית בנושא הריגת שירין אבו עאקלה?", תהה יורש העצר.

"מה שהתרחש מצער", אמר בן סלמאן לביידן. "נקטנו בכל הצעדים המשפטיים הדרושים כולל חקירה והעמדה לדין, הרשעה ויישום של פסק הדין. נקטנו בצעדים שימנעו התרחשות של טעויות כאלה בעתיד". המקור הסעודי ציין כי אירועים מהסוג הזה מתרחשים במקומות רבים אחרים בעולם וכי באותה שנה שבה נרצח חאשוקג'י נהרגו עיתונאים רבים במקומות אחרים בעולם.

בן סלמאן טען כי ארצות הברית עצמה עשתה טעויות דומות בכלא אבו-גריב בעיראק. בשלב הזה העלה בן סלמאן את סוגיית שירין אבו עאקלה. "מה ארה"ב ושאר מדינות העולם עשו בעניין שלה?", שאל בן סלמאן את ביידן.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 15 ביולי 2022. רויטרס
יחסים מתוחים. בן סלמאן וביידן/רויטרס

חאשוקג'י, נרצח בשנת 2018, בעת שנכנס לקונסוליה הממלכתית באיסטנבול לצורך השלמת הליך הגירושים שלו, ולאחר מכן גופתו בותרה. הוא היה תושב ארצות הברית וכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בוושינגטון פוסט.

המודיעין האמריקני טען בדוח שפירסם לפני כשנה כי יורש העצר אישר את המבצע במטרה ללכוד או להרוג את חאשוקג'י, שהיה מקורב סעודי שהפך למבקר. כמו כן ה-CIA, שירותי מודיעין מערביים אחרים והקונגרס האמריקני אמרו כי המבצע לא היה יכול לצאת לדרך ללא ידיעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully