וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עורך הדין הגיע לפגישה חסויה עם העצור - וסיפק לו סמים קשים

עודכן לאחרונה: 15.7.2022 / 15:11

בעקבות מידע מודיעיני, קיבלו הבלשים אישור מיוחד להציב ציוד מעקב בחדר שאמור לאפשר שיחות פרטיות שיש עליהן חיסיון, וצפו בעורך הדין מוציא לכאורה מהמפשעה מבחנה וחומרים אסורים ונותן אותם ללקוח. לאחר שקיבלו "אור ירוק" - הם פשטו על החדר. "מסיבת סמים אישית"

בית המעצר קישון. נובמבר 2013. ערן גילווארג
חשד: הגיע לפגישה חסויה וסיפק סמים קשים. בית המעצר קישון/ערן גילווארג

המשטרה עצרה אמש (רביעי) עורך דין חיפאי, שנתפס על פי החשד "על חם" מספק סמים קשים לעצור בבית המעצר "קישון", ומאפשר לו לצרוך אותם בחברתו, בעת שהשניים נועדים כביכול להתייעצות משפטית בחדר מבודד במתקן הכליאה שנועד למפגשי עורכי דין עם לקוחותיהם האסירים. מדובר במקרה שלא זכור בבית המעצר וככל העולה הוא מקרה תקדימי גם בשב"ס.

אחרי שהתקבל בשירות בתי הסוהר המידע המודיעיני על כוונתו של עורך הדין להבריח לאסיר סמים, היה צורך להתגבר על סוגיה משפטית של צפייה והאזנה לנעשה בחדר, גם בשל העובדה שמדובר בעורך דין וגם כיוון שמדובר בחדר שאמור לאפשר שיחות פרטיות בין עורך דין ללקוח, עליהן יש חיסיון. אבל בסופו של דבר נתקבל אישורה של פרקליטת מחוז חיפה להצבת ציוד מעקב כאשר עורך הדין התייצב בבית המעצר כביכול לעוד היוועדות משפטית.

את העיקוב עצמו ביצעו אנשי יחידת "דרור" של שב"ס, יחידת מודיעין שמטרתה לחימה בפשיעה בתוך בתי הסוהר ומניעת הברחות של סמים ואמצעים אסורים אחרים לכלואים. בלשי "דרור" צפו אתמול בזמן אמת בעורך הדין כשהוא לכאורה מוציא חפצים מאזור המפשעה ובמהלך אותה "מסיבת סמים אישית" ועל פי תיאורם מוציא מבחנה לעישון, מוציא חומרים אותם עישן האסיר, נותן לו כדורים, ושוהה עמו בעת שהאסיר בולע אותם. הכול, בעת שהאסיר כביכול מתייעץ בעורך הדין שלו.

אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
לפי החשד סיפק סמים לעצור בבית המעצר. קוקאין/ShutterStock, ShutterStock

על פי דיווח הבלשים משם, בסופו של דבר התקבל "אור ירוק" מקצין אגף החקירות והמודיעין של תחנת חיפה, שוטר של היחידה נכנס עם בלשי היחידה לחדר, וביצע חיפוש על עורך הדין. הוא תפס על פי החשד סמים נוספים, בהם עשרות גרמים של לכאורה גביש קוקאין ("קריסטל") ו-15 כדורים החשודים כסמים ממריצים. אנשי היחידה הזעיקו את בלשי תחנת נשר של המשטרה, שעצרו את עורך הדין והעבירו אותו לחקירה בתחנה, באישור הדרג הבכיר.

בחקירתו, הכחיש עורך הדין את המיוחס לו וכי מדובר בסמים מסוכנים. החומרים נשלחו לבדיקת מעבדה. באופן תמוה הוא לא הובא בפני שופט ושוחרר, בתנאים מגבילים, בהם חמישה ימים של מעצר בית, הרחקה של 15 ימים מבית המעצר קישון ואי יצירת קשר עם מי מהמעורבים במשך 30 יום. בתחנת נשר החקירה נמשכת.

יצוין כי שב"ס התכוון זה מכבר להעביר את האסיר המדובר לכלא שאטה, אולם האסיר הגיש עתירה נגד המהלך, באמצעות עורך הדין המדובר, והמהלך התעכב. לאחרונה הבהיר בית המשפט כי סיכויי העתירה להתקבל נמוכים, ועורך הדין משך את העתירה.

עוד בוואלה!

יוכל לשוב לאוניברסיטה: המרצה החשוד בייצור וסחר בסמים שוחרר בתנאים מגבילים

לכתבה המלאה

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "חטיבת המודיעין של שב"ס עושה לילות כימים כדי למנוע הברחות ופשיעה לתך ומתוך בתי הסוהר. מדיניות הארגון היא לנהוג באפס סבלנות כלפי הפרות חוק וכך יהיה גם במקרה זה".

מהמשטרה נמסר כי: "משטרת ישראל פועלת בהתאם להוראות החוק והסמכויות המוקנות לה על פי דין וכך גם פעלה במקרה הנוכחי. בתום חקירתו של החשוד ובהתאם לחומרי החקירה שנאספו בתיק עד כה הוחלט כי די בשחרורו של החשוד בתנאים מגבילים בשלב זה".

מעורך הדין יובל זמר המייצג את החשוד נמסר כי "הוא מכחיש את המיוחס לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully