וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבגדי נידונים למוות: הישראלית שנכלאה באבו דאבי ממתינה לגזר הדין - ומדברת לראשונה

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 19:46

ביהמ"ש באבו דאבי התכנס לדון בערעורה של פידא כיואן, תושבת חיפה שנתפסה עם קוקאין במדינה, אך הדיון נדחה פעם נוספת בשל היעדרות סנגורי הנאשמים הנוספים. היא אמרה לוואלה! כי מקווה ש"הכל יהיה בסדר, ואחזור לשגרת חיי". הדיון הבא צפוי להתקיים בעוד שבוע

בווידאו: המומחה למשפט בינלאומי עוה״ד מרדכי ציבין המלווה את התיק באבו דאבי/צילום: באדיבות המצולם

בית המשפט באבו דאבי דחה הבוקר (שלישי) פעם נוספת את משפט ערעורה של פידא כיואן, הישראלית שנידונה למוות במדינה. זאת, לאחר שסנגוריהם של שני הנאשמים הנוספים, אזרחי פקיסטן, לא הופיעו לדיון. בשיחה עם וואלה! אמרה כיואן כי משתוקקת לחזור ארצה ו"להתחיל את החיים מחדש".

כיואן נעצרה לאחר שנתפסה השנה במדינה עם חצי ק"ג קנאביס, כ-50 גר' קוקאין וגלולות חומרים פסיכואקטיביים שונים, ובאפריל נודע כי היא נשפטה לעונש מוות. היא ערערה על ההחלטה באמצעות עורכי דינה וכעת נערך דיון בנושא. רשויות החוק באמירויות רואות בעבירות סמים מהקשות במעלה ונוהגות להחמיר ברף הענישה ומרבות לפסוק גזר דין מוות בעבירות אלה.

פידא הופיעה לדיון בתלבושת אסירה נידונה למוות, בשני גווני אדום. שני האחים הפקיסטנים המפלילים אותה היו לבושים גלימות לבנות. אב בית הדין שוחח עם פידא והסביר לה מדוע למרות הציפייה הממושכת הוא יצטרך לדחות את קיום הדיון פעם נוספת. בדיון נכחו גם הוריהם ואחותם של האחים הפקיסטנים המפלילים את פידא בגרסאותיהם.

"אני לא מרגישה טוב בכלא, אבל אני משתדלת", אמרה בשיחה עם וואלה!. היא שיתפה בשגרת המעצר שלה בכלא ואמרה: "אנחנו קמות בבוקר, יש אוכל ואנחנו מעסיקות את עצמינו, אני כותבת וקוראת, ועושה ספורט". עוד אמרה כיואן, המוכרת על ידי רבים בחיפה כמי שהציגה בתערוכות ושניהלה בית קפה שכונתי בהדר הכרמל, כי היא בעיקר "רוצה לחזור לצלם, לחזור לעבוד ולשגרת החיים שלי. למשפחה שלי".

ערעור הישראלית על גזר דין המוות שנעצרה בגין אחזקת סמים באבו- דאבי,  7 ביוני 2022. יואב איתיאל
המסגד הגדול באבו דאבי, היום/יואב איתיאל

ראלב, אחיה שעבר לכאן עם משפחתו כדי להיות קרוב אל אחותו ומארגן את המאבק המשפטי על חייה, יצא מיד אחרי הדיון להתפלל במסגד הגדול שייח זאיד אל-נהיאן. הוא אמר לוואלה! כי "למרות ההמתנה הארוכה והדיון הקצר והטכני יש על מה להודות. כל פעם שאני רואה אותה זה מחזק אותי ודרכי את המשפחה ואני יודע שגם את אחותי. עומד לצידה עו"ד אחמד אל מזרואי ועורכי הדין הישראלים וכולם מהמדרגה הראשונה ואנחנו נותרים אופטימיים ומאמינים שייעשה צדק בבית המשפט האמירתי".

עוד בוואלה!

גזר דין מוות לתושבת חיפה שנתפסה עם קוקאין באבו דאבי: "מקווים שביהמ"ש יחוס על חייה"

לכתבה המלאה
פידא כיואן הישראלית שנעצרה באיחוד האמירויות ונגזרה עליה גזר דין מוות בעקבות אחזקה של חצי קילו קוקאין. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
פידא כיואן/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י שנכחו בדיון אמרו בהתייחסות: "התרשמנו מדרך ניהול המשפט של ראש ההרכב השופטים והיכולת שלהם להאזין לכל נאשם ולהקפיד על זכויותיו. השקט, הרוגע ודרך הארץ של אב בית הדין והרכב השופטים מעוררים התפעלות והלוואי וגם אצלנו עורכי דין ילמדו מכך". עוד הוסיפו כי "התרשמנו שמכבדים מאד ישראל את הישראלים".

ערעור הישראלית על גזר דין המוות שנעצרה בגין אחזקת סמים באבו- דאבי, האח ראלב, 7 ביוני 2022. יואב איתיאל
עבר לאבו דאבי כדי להתקרב לאחותו. ראלב/יואב איתיאל
ערעור הישראלית על גזר דין המוות שנעצרה בגין אחזקת סמים באבו- דאבי, תמי אולמן והאח גאלב, 7 ביוני 2022. יואב איתיאל
"אמון מלא במערכת המשפט המקומית". עורכי הדין אולמן וסרוג'י/יואב איתיאל

עו"ד מרדכי ציבין, המלווה את התיק, הוסיף: "יש לי אמון מלא במערכת המשפט וברשויות האכיפה של מדינות איחוד האמירויות. במיוחד בדובאי ואבו דאבי. אני מאמין שעם התקדמות הליך הערעור, חלק מההאשמות יבוטלו, ובגזר הדין יקבע כי על פידא לרצות תקופה מינימלית בכלא. היחס המיוחד, והאכפתיות, כלפי פידא והמשפחה, שמגלה קונסול ישראל באבו דאבי, מר דני גדות והשגריר אמיר הייק, ראוים להערכה מיוחדת והם מקלים עליהם לעבור את ההליך והתקופה הקשה בה הם מצוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully