וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דין מוות לתושבת חיפה שנתפסה עם קוקאין באבו דאבי: "מקווים שביהמ"ש יחוס על חייה"

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 21:11

פידא כיואן, בת 40 צלמת ואמנית, נסעה לפני שנה למדינת המפרץ בעקבות הזמנה של מכר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה בתחום הגרפיקה. כשבוע לאחר הגעתה התבצע בדירתה חיפוש ונמצאו כמויות של קוקאין למסחר. אחיה: "התעללו בה והרביצו לה כדי שתודה בדברים שלא עשתה"

בווידאו: סרטון של משטרת דובאי על לכידת הישראלי החשוד/מערכת וואלה!

גזר דין מוות הוטל בסוף השבוע שעבר על פידא כיואן, ישראלית בת 40 תושבת חיפה, שנתפסה עם חצי ק"ג קוקאין באבו דאבי. כך אישר (שלישי) משרד החוץ תוך שמסר כי הוא "מכיר את המקרה ומטפל באמצעות המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי ונציגויות ישראל במדינה".

כיואן, המוכרת על ידי רבים בחיפה כמי שהציגה בתערוכות ושניהלה בית קפה שכונתי בהדר הכרמל , נסעה לפני שנה לאבו דאבי בעקבות הזמנה של מכר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה בתחום הגרפיקה. כשבוע לאחר הגעתה התבצע בדירה חיפוש ונמצאו כמויות של קוקאין למסחר.

עד היום הוחזקה במאסר באמירויות ויוצגה על ידי עורך דין מקומי והיא נשפטה לעונש מוות לפני כמה ימים בפני הערכאה הראשונה וכעת הוגש ערעור בניסיון להפחית את העונש. רשויות החוק באמירויות רואות בעבירות סמים מהקשות במעלה ונוהגות להחמיר ברף הענישה ומרבות לפסוק גזר דין מוות בעבירות אלה.

אחיה של פידא טען כי התעללו והרביצו לה כדי להודות בהאשמות. "נתנו לה מכות כדי שתגיד דברים שלא עשתה, בגלל המכות היא הודתה", אמר. לטענתו, אדם זר נתן לה את התיק עם הסמים. "היא לא כזאת", הוסיפה דודתה. בני משפחתה ציינו כי פידא שובתת רעב בכלא.

פידא כיואן הישראלית שנעצרה באיחוד האמירויות ונגזרה עליה גזר דין מוות בעקבות אחזקה של חצי קילו קוקאין. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
פידא כיואן/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

"המשפחה קיבלה בהלם את הידיעה על גזר הדין, מאז ששמענו על זה המשפחה לא מתפקדת", סיפרה דודתה של פידא, "גם לא מאמינים למה שהאשימו אותה. היא לא בקטע בכלל. היא קיבלה שם עבודה, היא סך הכל רצתה להתקדם, כנראה נתקעה עם אנשים שלא היתה צריכה להיות איתם, אולי אנשים שגרה איתם. היא בכלל לא כזו. כל הענין הזה התברר לנו אחרי שפתאום לפני חודש התנתק הקשר איתה. בהתחלה כעסתי כי היא לא באה לחתונה משפחתית, אבל הנחנו שהיא עסוקה עם עבודה".

עו"ד זיו אגמון, מומחה למשפט באיחוד האמירויות אמר כי "המשפחה יצרה קשר עם משרדנו שבדובאי וכעת אנחנו בוחנים יחד עם המשפחה את המשך הערעור המשפטי, בתקווה שבית המשפט לערעורים יחוס על חייה". אגמון הוסיף כי בתקופה האחרונה משרדו עד לעלייה ניכרת של ישראלים שמסתבכים עם רשויות החוק באיחוד האמירויות ופרט בתחום הסמים.

עורכת הדין תמי אולמן המייצגת אותה כיום אמרה לוואלה! כי משרדה בתיאום משרד עורכי דין מקומי באיחוד האמירויות שוקד על הגשת ערעור. "שמענו מהמשפחה את הסיפור קורע הלב והתגייסתי מיד לסייע בביטול גזר הדין ולכל הפחות בהמתקת העונש", אמרה.

בעברה נעצרה כיואן בחיפה בחשד לאחזקת סמים לצריכה עצמית, תקיפת שוטר והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

בחודש אוקטובר, חליל דסוקי, תושב לוד בן 31, נעצר באמירויות, בחשד למעורבות בסחר בעשרות קילוגרמים של סמים. משטרת דובאי הציגה 500 קילוגרמים של קוקאין בשווי מוערך של 135 מיליון דולר, שנתפסו במבצע המכונה "הסקורפיו", ושדסוקי חשוד במעורבות בניסיון הברחתם. לפי המשטרה, הוא הודה בביצוע העבירה.

משטרת דובאי אף פרסמה סרטון המתעד את המבצע, בו דסוקי נתפס "על חם" כשהגיע ברכב למחסן עם כלי עבודה שנרכשו כדי לפתוח מכולה בה הוסלקה כמות הסם העצומה. לפי משטרת דובאי, דסוקי חשוד כאיש הקשר עם כנופיית סמים בינלאומית, וכן המשטרה פעלה באמצעות מידע מודיעיני שהגיע לידיה. הם לא נקבו בשמו אלא רק מסרו שהוא "ממוצא מזרח תיכוני".

השר עיסאוי פריג' הודיע כי הוא מתכוון לצאת לאיחוד האמירויות בימים הקרובים להשתדל בעניינה של כיואן, ומקווה שיצליח לפדגוש אותה בכלא. "גזר דין מוות הוא לא מתקבל על הדעת", אמר לוואלה! "בעבר עבר היו לי שיחות שם בענייני ישראלים שהסתבכו בעסקאות סמים אבל לא העלתי על דעתי שהדברים יגיעו עד כדי כך. זה מחייב פעולה מיידית ולכן אני מתכוון לקחת את הנושא על עצמי. מתכוון לפגוש אותה אישית ולשמוע ממנה. בני משפחתה פנו אלי במהלך התקופה וכשהייתי שם שוחחתי בעניינה אבל זה כמובן היה לפני גזר הדין". עוד הוסיף פריג' כי "צריך להבין שבמדינות ערב לא נוח בנושא הזה לבקש טובות. סוגיית הסמים היא נושא רגיש מאד שם. זו אולי אחת הסוגיות הרגישות ביותר מבחינה חברתית ומכל הבחינות. יש אפילו איזו תדמית לא טובה למי שמתערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully