וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוכל לשוב לאוניברסיטה: המרצה החשוד בייצור וסחר בסמים שוחרר בתנאים מגבילים

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 15:16

חיפוש של המשטרה במכשיר הטלפון של הפרופ' החשוד לא העלה ראיות לסחר בסמים. בית משפט השלום בראשון לציון הכריע כי החשדות נגדו לא התחזקו ושלא ניתן לשבש את פעולות החקירה שנותרו בתיק, ועל כן לא קיימת עילה מספקת להארכה מעצר

בווידאו: עו"ד המייצגת את הפרופ' שנעצר בחשד לסחר בסמים מתייחסת להחלטה לשחרר אותו בתנאים מגבילים/מערכת וואלה!

הפרופסור מאוניברסיטת תל אביב, החשוד בייצור ומכירת סמים לסטודנטים, שוחרר היום (שלישי) בתנאים מגבילים, וקיבל אישור לשוב לאוניברסיטה החל מיום ראשון. זאת, בניגוד לעמדת המשטרה, שביקשה את הארכת מעצרו בשלושה ימי מעצר.

בתחילה הגיעו הצדדים להסדר על שחרור למעצר בית, אך לא הגיעו להסכמה על התנאים - ועל כן במשטרה שינו את עמדתם ולכן הדיון הגיע לבית משפט השלום בראשון לציון. הסנגורית של המרצה, עו"ד שלומציון מנדלמן, מחתה על התנהלות המשטרה, וציינה כי בשל היותו מרצה בכיר לא ניתן להרחיק אותו מהאוניברסיטה, וכל עוד הטלפון בידי המשטרה אין טעם במעצר בית. בדיון עלה כי מחיפוש בטלפון של המרצה לא נמצאו ראיות לסחר בסמים.

השופט גיל גבאי קבע בהחלטתו כי בעוד יש חשד סביר ברמה גבוהה לעבירות החזקת הסמים, בעוד עוצמת החשד בנוגע לסחר היא נמוכה יחסית. "בהתחשב בכלל הנתונים מצאתי לנכון אתמול על הארכת מעצר קצרה של 24 שעות. מן המידע שהוצג כי הבדיקה שבוצעה עד כה לא חיזקה את החשד", קבע השופט, והכריע כי לא קיימת עילה מספקת להארכה מעצר. "פעולות החקירה שנותרו אינן בנות שיבוש", הוסיף.

אוניבסריסטית ת"א. ShutterStock
החשוד יוכל לחזור לעבודה. אוניברסיטת תל אביב/ShutterStock

החשוד, בשנות ה-60 לחייו, הינו מרצה בכיר במעבדות לרפואת שיניים באוניברסיטה. נציג המשטרה אמר בדיון הקודם כי במהלך החיפוש בביתו של החשוד נתפסו סמים כמו חשיש, MDMA וחומר חשוד מסוג G. לדבריו, החשוד נחקר, קשר את עצמו לנושא הסמים אך הכחיש את החשדות לסחר, מסר את הקוד לפלאפון שלו - שהועבר לבדיקה - ואף אמר כי הוא מוכן לעבור בדיקת פוליגרף.

מאוניברסיטת תל אביב נמסר אז כי המוסד "מקווה כי החשדות לכאורה יתבררו כלא נכונים. אנו מזכירים כי כל אדם חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully