וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באיטליה: ראש הממשלה התפטר לאחר שמפלגה נמנעה בהצבעת אמון

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 22:06

מריו דראגי התפטר לאחר שאמר שלא ירצה להנהיג ממשלה שמפלגת "חמשת הכוכבים" לא חברה בה. "קואליציית האחדות הלאומית שתמכה בממשלה הזו כבר לא קיימת", הצהיר. על הנשיא להחליט אם לנסות לשכנע את דראגי להקים ממשלה חליפית, למצוא מנהיג חדש או להקדים את הבחירות

בווידאו: הכלכלן מריו דראגי מתמנה לתפקיד ראש הממשלה/צילום: רויטרס

ראש ממשלת איטליה, מריו דראגי, הודיע הערב (רביעי) על התפטרותו, לאחר שמפלגת "חמשת הכוכבים" החברה בקואליציה נמנעה בהצבעת אמון. "קואליציית האחדות הלאומית שתמכה בממשלה הזו כבר לא קיימת", הצהיר דראגי בן ה-74. מפלגות הקואליציה באיטליה צפויות להילחם זו בזו בבחירות הלאומיות המתוכננות עד תחילת 2023.

דראגי אמר שהוא לא ירצה להנהיג ממשלה בלי מפלגת חמשת הכוכבים, שצברה את כמות הקולות הגבוהה ביותר בבחירות הקודמות ב-2018, אך מאז סבלה עריקות ואובדן תמיכה ציבורית. על נשיא איטליה, סרג'יו מטרלה, להחליט אם לנסות לשכנע את דראגי להקים ממשלה חליפית, למצוא מנהיג חדש שייקח את איטליה לבחירות בשנה הבאה או אם להקדים את הבחירות.

בפברואר 2021 דראגי, נגיד הבנק האירופי לשעבר, הושבע כראש ממשלת אחדות שהוקמה כדי להיאבק במגיפת הקורונה ובמשבר הכלכלי. כל המפלגות הגדולות, פרט לאחת, הביעו תמיכה בו ובקבינט שלו, הכולל מחוקקים מכל קצוות הקשת הפוליטית וכן גורמים מקצועיים בתפקידי מפתח, כולל משרד האוצר ומשרד סביבתי.

הוא מכונה "סופר מריו" בזכות הצלחתו בהצלת האירו, והוא זוכה לתמיכה גורפת מצד התקשורת האיטלקית שכינתה אותו בתור "הנס האיטלקי החדש". כמה מהמשרדים בממשלתו, שתעלה להצבעת אמון בשני בתי הפרלמנט ביום שני ובשלישי, נותרו בידיהם של השרים הקודמים, כמו שר החוץ לואיג'י די מאיו מ"חמישה כוכבים" ושר הבריאות רוברטו ספרנצה, שמוביל את המאבק במגיפת שגבתה את חייהם של כ-93 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully