וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות נמנעו: הכלכלן מריו דראגיו הקים ממשלת אחדות באיטליה

13.2.2021 / 15:20

נגיד הבנק האירופי מקבל לידיו את המושכות לשיקום המדינה ממגיפת הקורונה והמשבר הכלכלי, ובצל התנהלות אטית של מבצע החיסונים. הבחירות הבאות אמורות להיערך בתוך שנתיים, אך יהיה קשה לו לשרוד בראש קואליציה הכוללת מפלגות יריבות

בווידאו: הכלכלן מריו דראגי מתמנה לתפקיד ראש הממשלה/צילום: רויטרס

נשיא איטליה השביע היום (שבת) את נגיד הבנק האירופי לשעבר מריו דראגי כראש ממשלת אחדות שהוקמה כדי להיאבק במגיפת הקורונה ובמשבר הכלכלי. כל המפלגות הגדולות, פרט לאחת, הביעו תמיכה בו ובקבינט שלו, הכולל מחוקקים מכל קצוות הקשת הפוליטית וכן גורמים מקצועיים בתפקידי מפתח, כולל משרד האוצר ומשרד סביבתי.

על כתפיו של דראגי תהיה מונחת המשימה לגיבוש תכנית השיקום של איטליה מהמגיפה, שתכלול גם 200 מיליארד אירו מכספי האיחוד האירופי לבנייתה מחדש של הכלכלה שבמיתון. אם הוא יצליח, דראגי עשוי לחזק את כל גוש האירו, שנוהג למתוח ביקורת נוקבעת על בעיותיה הכלכליות של איטליה. בנוסף לכך, הצלחתו תוכיח למדינות צפון אירופה כי העברת תקציבים גדולים למדינות העניות בדרום היבשת תחזק את הגוש כולו.

עם זאת, הוא עומד בפני אתגרים אדירים. איטליה שרויה במיתון הכבד ביותר מאז מלחמת העולם השניה; מאות עדיין מתים מדי יום מקורונה, מבצע החיסונים צולע ויש לו זמן מוגבל למצוא פתרוונת.
הבחירות באיטליה אמורות להתקיים בתוך שנתיים, אבל קשה לדעת כרגע אם דראגי יוכל לשרוד בתור ראש קואליציה הכוללת מפלגות בעלות עמדות מנוגדות בצורה רדיקלית ביחס להגירה, מערכת המשפט, פיתוח התשתיות והרווחה.

ראש ממשלת איטליה החדש מריו דראגי, 12 בפברואר 2021. רויטרס
ממשלה שביעית בתוך עשור. ראש ממשלת איטליה החדש דראגי/רויטרס

לדראגי בן ה-73 יש מעמד מכובד באיטליה ומחוצה לה, ובמינויו תמכו גם מפלגת הימין הקיצוני "הליגה" של מתאו סלביני ותנועת חמישה כוכבים הפופוליסטית, שהייתה חברה בממשלה האחרונה של ג'וזפה קונטה. שתי המפלגות אימצו בימים האחרונים קו מתון ופרו-אירופי יותר, ובכך הגיעו לסיומו משבר פוליטי של כמה שבועות אחרי פרישת ראש הממשלה לשעבר מתאו רנצי מהקואליציה האחרונה בשל מחלוקת על דרך חלוקת תקציב השיקום האירופי. פרישת רנצי ומפלגתו הובילה את קונטה להתפטר.

הוא מכונה "סופר מריו" בזכות הצלחתו בהצלת האירו, והוא זוכה לתמיכה גורפת מצד התקשורת האיטלקית שכינתה אותו בתור "הנס האיטלקי החדש". כמה מהמשרדים בממשלתו, שתעלה להצבעת אמון בשני בתי הפרלמנט ביום שני ובשלישי, נותרו בידיהם של השרים הקודמים, כמו שר החוץ לואיג'י די מאיו מ"חמישה כוכבים" ושר הבריאות רוברטו ספרנצה, שמוביל את המאבק במגיפת שגבתה את חייהם של כ-93 אלף איש.

דראגי, שלו אין שום נוכחות ברשתות החברתיות, יעמוד בראש הממשלה ה-67 של איטליה מאז 1946, והשביעית בעשור האחרון בלבד, עדות לחוסר היציבות הפוליטית של איטליה.

נציבת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, בירכה אותו, כמו גם מנהיגים רבים אחרים ביבשת. "הניסיון שלך יהיה נכס יוצא דופן עבור איטליה ואירופה כולה, במיוחד בזמנים קשים אלו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully