וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר פוליטי בזמן המגיפה: ראש ממשלת איטליה התפטר

קונטה איבד את הרוב בסנאט אחרי ששותפו הבכיר בקואליציה פרש במחאה על הטיפול במשבר הבריאותי והכלכלי. הנשיא יפתח בהתייעצויות עם הסיעות הפוליטיות כדי להימנע מהליכה לבחירות

בווידאו: ראש ממשלת איטליה התפטר מתפקידו/צילום: רויטרס

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה התפטר היום (שלישי) מתפקידו. הוא הגיש את התפטרותו לנשיא סרג'יו מטרלה שהודיע כי יקיים התייעצויות עם נציגי המפלגות ביום רביעי בנסיון לפתור את המשבר המתרחש בזמן שמגיפת הקורונה ממשיכה להשתולל במדינה.

על פי הודעת לשכתו של נשיא איטליה, קונטה ימשיך להיות ראש הממשלה במהלך השיחות שנועדו למנוע יציאה לבחירות בתקופה של משבר בריאותי וכלכלי כבד.

קונטה איבד את הרוב המוחלט שלו בסנאט בשבוע שעבר, אחרי שהסיעה בהנהגת שותפו הבכיר לשעבר, ראש הממשלה לשעבר מתאו רנצי, פרש מהקואליציה בשל התנגדותו לטיפול של הממשלה במגיפה. המאמצים של קונטה למשוך סנאטורים מהמרכז ועצמאיים זכו בהצלחה מעטה, ועתה הוא ינסה לנצל את המשבר כדי לגבש הסכם קואליציוני חדש.

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה נראה במכוניתו רגע לפני כניסתו לארמון קווירינאלה לקראת הגשת התפטורותו לנשיא המדינה 26 בינואר 2021. רויטרס
קונטה בדרך להגשת התפטרותו לנשיא, היום/רויטרס

אם הנשיא יחשוב שקונטה יכול להרכיב ממשלה חדשה, הנשיא יעניק לו כמה ימים כדי להגיע להסכם. שתי המפלגות המרכזיות בקואליציה - תנועת חמישה כוכבים והמפלגה הדמוקרטית מהמרכז-שמאל - תומכות בהישארותו של קונטה, שאינו חבר בשום מפלגה, בתפקיד ראש הממשלה.

אם קונטה לא יצליח למצוא שותפים חדשים, הנשיא מטרלה יצטרך למצוא מועמד חלופי להרכבת הקואליציה. בתרחיש שגם זה ייכשל, יתקיימו בחירות באיטליה, שנתיים לפני המועד המקורי. עם זאת, פרשנים מעריכים כי זה לא תרחיש סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully