וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: קבר אחים נאצי שהכיל 8,000 גופות התגלה בצפון המדינה

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 14:01

קבר אחים עצום שהכיל 17.5 טון של אפר אדם נחשף על ידי ארכאולוגים סמוך למחנה הריכוז הפולני סולדאו (כיום דז'יאלדובו). הגופות ככל הנראה הוצאו מהקבר לאחר שנרצחו ונשרפו במסגרת הניסיון של הנאצים למחוק כל שריד לרצח

קבר אחים עצום שהכיל 17.5 טון של אפר אדם התגלה בצפון פולין, סמוך למחנה הריכוז הפולני סולדאו (בפולנית - דז'יאלדובו ) . תומאש ונקובסקי מהמכון לזיכרון בפולין אמר ל-BBC כי הקבר הכיל לפחות 8,000 קורבנות.

הגופות ככל הנראה הוצאו מהקבר לאחר שנרצחו ונשרפו במסגרת הניסיון של הנאצים למחוק כל שריד לרצח. הנאצים רצחו יהודים, מתנגדים פוליטיים ובני האליטה הפולנית במחנה הריכוז.

צלב סמלי הוצב באתר של קבר המוני שחפרו הנאצים בדז'יאלדובו (Dzialdowo), פולין. GettyImages
אתר קבר האחים בצפון פולין/GettyImages

מחנה הריכוז נבנה ב-1939 למשלוחים, מעבר וחיסול ונעשה בו שימוש במהלך הכיבוש הנאצי של פולין. כ-30 אלף אנשים הושמדו בו לפי הערכות, והחוקרים מקווים לערוך בדיקות DNA בשרידי הגופות כדי לגלות יותר על הקורבנות.

ארכאולוגים מצאו במקום שרידי בגדים, כפתורים ופריטים אחרים ללא כל ערך, מה שמצביע על כך שהגופות נבזזו לפני שהוצתו, על פי BBC.

לדברי ונקובסקי, שני בורות נמצאו ליד המחנה, הידוע כיום בשם הפולני דז'יאלדובו, ונדרשות חפירות נוספות כדי למצוא בורות אחרים.

ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי אמר אתמול (רביעי) כי מתגבש דוח שמפרט את פשעי המלחמה הנאצים ואת החישובים של ההפסדים פיננסיים שהומרו לערכים נוכחיים. לדבריו, גרמניה גרמה נזק עצום לעם הפולני ומעולם לא שילמה פיצויים. גרמניה טוענת כי עניין הפיצויים נפתר באופן חוקי בשנות ה-50.


שישה מיליון פולנים ושלושה מיליון יהודים נרצחו במהלך מלחמת העולם השנייה. לפי הערכות, מדובר בהפסדים בסך 850 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully