וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של הבדואי שגויס ע"י ארגון טרור: "אם זה נכון - מקווים שיקבל עונש"

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 19:29

לאחר שבן ה-25 הואשם כי התגייס לצה"ל כדי לקדם פעילות טרור, משפחתו מכחישה את המיוחס לו, ואחיו אף הוסיף כי כלל לא מאמין לדברים שפורסמו. "הוא לא יעשה דבר כזה, לא מבין מה רוצים ממנו"

קרובי משפחתו של הצעיר הבדואי, שחאדה אבו אלקיעאן, שהונחה על ידי ארגון טרור ברצועת עזה להתגייס לצה"ל בכדי לקדם פעילות טרור, מכחישים את הטענות נגדו. לדבריהם, גם בן ה-25 מכחיש את המיוחס לו. "אם יתברר שיש אמת בדברים אנחנו מקווים שיקבל עונשו", נמסר מטעם המשפחה. "אנחנו מגנים כל קשר לדבר הזה ואם זה נכון - זה חמור מאוד".

בלאל, אחיו של החשוד הגיב ומסר כי הוא לא מאמין לחדשות נגד אחיו. "לא מאמין לסיפורים האלה, אחי לא יעשה דברים כאלה. אני לא מבין מה רוצים ממנו", אמר. "גם על אבו אלקיען, שהיה חשוד בעבירות ביטחוניות, לא היה כלום". אח נוסף בשם ריזג סיפר: "אני הייתי אצל השב"כ לפני כמה ימים, חקרו אותי והלכתי הביתה. אני יודע שהוא לא עשה כלום ועכשיו ראיתי בפייסבוק שכתבו עליו את כל השקרים. אני לקחתי אותו להתגייס לצבא עם הרכב שלי, והוא שמח. אנחנו נאמנים למדינה, אם לא היה לנו טוב היינו הולכים מכאן".

שחאדה אבו אלקיעאן, שהונחה על ידי ארגון טרור ברצועת עזה להתגייס לצה"ל בכדי לקדם פעילות טרור. מערכת וואלה!, אתר רשמי
מואשם בחבירה לארגון טרור. אבו אלקיעאן/אתר רשמי, מערכת וואלה!

מוקדם יותר היום הוגש כתב אישום נגד הישראלי, שגויס על ידי גדודי אלמוג'הדין למטרת איסוף מודיעיני בשטח ישראל. הצעיר הוא קרוב משפחה של מבצע הפיגוע בבאר שבע שאירע לפני כמה חודשים. אבו אלקיעאן נעצר ב-30 במאי לחקירת שב"כ. בחקירתו עלה כי גויס על ידי התשתית הצבאית תוך שביצע עבור התשתית משימות שונות בהן איסוף מודיעין, צילום אתרים בישראל וגניבת אמצעי לחימה במטרה להעבירם לידי גורמי טרור.

בכתב האישום שהוגש נגדו מיוחסות לו עבירות בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של חברות פעילה בארגון טרור, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, פעולה בנשק למטרות טרור, גניבה בנסיבות מחמירות, עבירות נשק ועוד. על פי כתב האישום, על רקע הריסת בית אביו בשנת 2019, החליט הצעיר לפעול נגד המדינה. בשנת 2019, גנב מחיילי צה"ל ששהו באזור יתיר רובה M4 עם מחסנית וסמן לייזר והסתיר אותם בתוך שק מתחת לאדמה. במהלך 2021 יצר קשר עם פעיל בארגון טרור תושב עזה, הביע את רצונו ללהתגייס לארגון.

עוד עולה מכתב האישום כי לאחר הפיגוע במרכז קניות "ביג" בבאר שבע, במהלכו נרצחו ארבעה אזרחים, כתב הנאשם פתק "כתאאב אלמוגאהדין", לצד שמו המלא של המפגע, והונחה לצלם את עצמו עם הפתק במקום הפיגוע.

משב"כ נמסר כי מרבית הצעדים במסגרת הפעלתו של הצעיר בוצעו לפני גיוסו לצה"ל, ונעצר מספר ימים לאחר גיוסו. "החקירה מעלה כי המניע לפעולותיו הינו על רקע הזדהותו עם ארגוני הטרור ברצועת עזה וכן רצונו לנקום בגין פעולות אכיפה שביצעו רשויות המדינה למול משפחתו בגין בנייה בלתי חוקית", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully