וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר בדואי הונחה להתגייס לצה"ל ולקדם פעילות טרור עבור ארגון טרור בעזה

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 13:50

שחאדה אבו אלקיעאן, בן 25 מחורה, גויס על ידי גדודי אלמוג'הדין למטרת איסוף מודיעיני בישראל. הוא נעצר בידי שב"כ כמה ימים אחרי שהתגייס לצה"ל, אך הספיק לבצע משימות שונות בהן איסוף מודיעין, צילום אתרים וגניבת אמצעי לחימה. משפחתו: "אם עשה זאת - שייענש בחומרה"

בווידאו: נציג המשטרה מתייחס למעצר צעיר בדואי שהונחה להתגייס לצה"ל כדי לקדם פעילות טרור בעבור ארגון בעזה/צילום: דוברות משטרת ישראל

צעיר בדואי תושב חורה גויס על ידי ארגון טרור ברצועת עזה והונחה להתגייס לצה"ל בכדי לקדם פעילות טרור. הישראלי גויס על ידי גדודי אלמוג'הדין (ארגון טרור ברצועת עזה) למטרת איסוף מודיעיני בשטח ישראל. הצעיר, שהיום (חמישי) הוגש נגדו כתב אישום ובקשה להארכת מעצר עד לתום ההליכים נגדו, הוא קרוב משפחה של מבצע הפיגוע בבאר שבע שאירע לפני כמה חודשים.

שחאדה אבו אלקיעאן, בן 25, נעצר ב-30 במאי לחקירת שב"כ. בחקירתו עלה כי גויס ע"י התשתית הצבאית תוך שביצע עבור התשתית משימות שונות בהן איסוף מודיעין, צילום אתרים בישראל וגניבת אמצעי לחימה במטרה להעבירם לידי גורמי טרור. בכתב האישום שהוגש נגדו מיוחסות לו עבירות בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של חברות פעילה בארגון טרור, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, פעולה בנשק למטרות טרור, גניבה בנסיבות מחמירות, עבירות נשק ועוד.

קרובי משפחתו אמרו כי הם מכחישים כל קשר למעשה - וטענו כי גם הוא מכחיש. עם זאת, הם מסרו כי "אם יתברר שיש אמת בדברים אנחנו מקווים שיקבל עונשו. אנחנו מגנים כל קשר לדבר הזה ואם זה נכון - זה חמור מאוד". אחיו של החשוד בלל הגיב ומסר כי הוא לא מאמין לחדשות נגד אחיו. "לא מאמין לסיפורים האלה, אחי לא יעשה דברים כאלה. אני לא מבין מה רוצים ממנו. גם על אבו אלקיען, שהיה חשוד בעבירות ביטחוניות, לא היה כלום", אמר.

הבדואי מהנגב שהונחה מעזה להתגייס לצה"ל כדי לקדם פעלות טרור. מערכת וואלה!, אתר רשמי
החשוד, שחאדה אבו אלקיעאן/אתר רשמי, מערכת וואלה!

על פי כתב האישום שהוגש ע"י עו"ד חופית קנטרוביץ', על רקע הריסת בית אביו של הנאשם בשנת 2019 החליט הנאשם לפעול כנגד מדינת ישראל וכנגד בטחונה. בשנת 2019, גנב הנאשם מחיילי צה"ל ששהו באיזור יתיר רובה M4 עם מחסנית וסמן לייזר והסתיר אותם בתוך שק מתחת לאדמה, סמוך לאזור מגוריו. במהלך 2021 יצר קשר עם פעיל בארגון טרור תושב עזה, הביע את רצונו לתמוך במאבק רצועת עזה נגד ישראל ולהתגייס לארגון טרור. לאחר מכן, התגייס לארגון טרור.

במסגרת זו העביר מידע על מסוקים צבאיים המנחיתים חיילי צה"ל ועל אימוני החיילים באזור מגוריו, וכן תמונות שצילם מבסיס צבאי באזור שומריה וממקומות בבאר שבע, בהם תחנת הרכבת בעיר. במסגרת פעילותו הונחה להתגייס לצה"ל ובהיותו חייל לצלם עבור הארגון מקומות צבאיים, כגון בסיסי ומחסומי צה"ל. ב-22 במאי התגייס לצה"ל וכבר בהליך גיוסו מסר לארגון הטרור שמות, מספרי טלפון, ותמונות של חיילים בדואים המשרתים בצה"ל. לאחר הגיוס, שלח הנאשם תמונה שלו כשהוא לבוש במדי צה"ל. בתגובה, נמסר לו כי כעת הוא יוכל לספק מידע אודות צה"ל, על מנת לעשות בו שימוש במסגרת ארגון טרור כנגד מדינת ישראל.

עוד עולה מכתב האישום כי לאחר הפיגוע במרכז קניות "ביג" בבאר שבע, במהלכו נרצחו ארבעה אזרחים, כתב הנאשם פתק "כתאאב אלמוגאהדין", לצד שמו המלא של המפגע, והונחה לצלם את עצמו עם הפתק במקום הפיגוע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
היכל המשפט בבאר שבע , 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
בית המשפט בבאר שבע/ראובן קסטרו

משב"כ נמסר כי מרבית הצעדים במסגרת הפעלתו של הצעיר בוצעו לפני גיוסו לצה"ל, ונעצר מספר ימים לאחר גיוסו. "החקירה מעלה כי המניע לפעולותיו הינו על רקע הזדהותו עם ארגוני הטרור ברצועת עזה וכן רצונו לנקום בגין פעולות אכיפה שביצעו רשויות המדינה למול משפחתו בגין בניה בלתי חוקית", נאמר. "עם תום חקירתו בשב"כ, הוגש כנגד שחאדה כתב אישום על ידי הפרקליטות במחוז דרום, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות".

משב"כ ומשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור ויפעלו לסכל כל פעילות שכזו לשם מיצוי הדין עם מי אשר מבקשים לפגוע בביטחונם של אזרחי המדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • כתב אישום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully