וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר החשוד ברצח ספיר נחום הוארך: "מתקרבים לישורת האחרונה"

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 19:44

חלאילה הגיע לבית המשפט מחויך וטען, "לא עשיתי שום דבר". נציג ימ"ר חוף, מנגד, עומד על כך שישנן "עובדות חותכות". לבקשת וואלה! הותר לפרסום גזר הדין במשפטו של אחיו של חלאילה, ששלח אותו למאסר ממושך, במסגרתו הוא עדיין אסיר ברישיון המורחק לכפר קרע בוואדי ערה

בווידאו: הארכת מעצרו של וואלא חלאילה החשוד ברצח ספיר נחום/צילום: שלומי גבאי ויואב איתיאל

מעצרו של וואלא רובין חלאילה, החשוד ברצח ספיר נחום, הוארך בארבעה ימים, עד יום שני - כך נקבע היום (חמישי) בבית משפט השלום בעכו. זאת, לאחר שמעצרו הוארך בפעם האחרונה בשבוע. "הבנתי מהחוקר שהם בישורת אחרונה, וכי בתוך חמישה ימים תהיה הצהרת תובע, אכן התשתית הראייתית התקדמה במקצת ועם זאת אציין כי כל הבסיס נשען על ראיות נסיבתיות כאשר יש באותן ראיות כדי לקשור את החשוד לעבירות המיוחסות לו ואף להקים, אולי ראיות לכאורה על מנת לבסס כתב אישום נגדו", הסביר השופט זיאד סאלח.

חלאילה הגיע לבית המשפט מחויך ובמצב רוח מרומם, וטען כי "לא עשיתי שום דבר". מנגד, נציג ימ"ר חוף עומד על כך שישנן "עובדות חותכות המראות את המניע והנסיעה שלו לכיוון זירת הרצח. הוא טוען שלא זוכר. קיימת תשתית ראיות מוצקות כמי שאסף את המנוחה מאזור הגן של הילדה לאזור החורשה באיבטין וזאת לצורך ביצוע הרצח. הגיע לזירה מספר פעמים קודם לכן, הכין את השטח לביצוע הרצח". הוא הוסיף שהחוקרים הגיעו לזירה "בעקבות טעויות שעשה החשוד והעקבות שהשאיר אחריו".

נציג הימ"ר שאהר פראן הבטיח כי "אנחנו לקראת ישורת אחרונה", והסביר כי מבקשים את הארכת המעצר "על מנת שלא יהיו אחר כך טענות למחדלי חקירה". סניגורו של חלאילה טען מנגד, "אם אלה הראיות בתיק אני לא יודע איך יהיה כתב אישום, אולי תהיה הגשה מטעמי אגו. מזכיר שהיחידה החוקרת האריכה פה מעצר לשווא של אחיו, פעמיים". בתום הדיון אחותה של ספיר אמרה, "אל דאגה, הוא יקבל את מה שמגיע לו".

ספיר נחום ובתה. באדיבות המשפחה
ספיר נחום/באדיבות המשפחה

בינתיים, לבקשת וואלה!, התיר נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט ד"ר רון שפירא, את פרסום גזר הדין במשפטו של האח עלאא חלאילה, ששלח אותו למאסר ממושך, במסגרתו הוא עדיין אסיר ברישיון המורחק לכפר קרע בוואדי ערה.

עלאא חלאילה נעצר בפרשת הרצח של ספיר נחום המנוחה בחשד לקשירת הקשר להעלמותה למרות שבחקירותיו טען מלכתחילה לאליבי, אולם בסופו של דבר שוחרר בתנאים מגבילים לאחר שהיחידה המרכזית של מחוז חוף החוקרת את הפרשה, שללה את מעורבותו.

וולאא חלאילה, החשוד בחטיפת ורצח ספיר נחום, בימ"ש השלום עכו, 26 ביוני 2022. יואב איתיאל
וולא חליליה/יואב איתיאל

מכתב האישום בפרשת הרצח שהותרה כעת לפרסום עולה שעלאא חלאילה בן ה-38 שהיה בעבר תושב מג'ד אל כרום, היה מסוכסך עם אחד יאסר חסן מכפר ראמה, בן 21 במותו. חלאילה הצעיר ממנו אך בחצי שנה היה אז גם הוא כבן 21. השניים קבעו להיפגש במטע זיתים הנמצא בפאתי כפר ראמה, ליד אתר פסולת שם אכן נפגשו בשעת ערב מוקדמת של יום ה-6 בפברואר. ע"פ כתב האישום בו הודה חלאילה, הוא שלף נשק וירה לעבר ראשו וגופו של המנוח יאסר חסן מספר כדורים אשר תשעה מהם פגעו בו. הפרקליטות טענה כנגדו כי ביצע את הרצח בדם קר, אבל שנתיים אחרי האירוע, במהלך ניהול המשפט כנגד חלאילה, התקשתה הפרקליטות להביא להרשעתו בעבירה של רצח, ובעסקת טיעון עם סנגורו דאז, עו"ד שלומי בלומנפלד, סברה כי יהיה נכון "לסיים את התיק בהסדר שעושה צדק עם הקרבן ובמסגרתו יבוא הנאשם על עונשו במלוא חומרת הדין בעבירה של הריגה".

כמאל סלמאן חסן, אביו של המנוח, לא השלים עם העסקה. הוא טען שהסדר הטיעון אינו מקובל עליו ואמר לבית המשפט כי איננו מוכן להסכים לעסקה "כשמדובר בנאשם שכדבריו רצח את בנו בדם קר, רצח מאורגן ומתוכנן". השופטים ציינו בגזר הדין, "מבינים אנו היטב ללבו של אביו של המנוח", אך קיבלו את הסבריה של הפרקליטות בדבר הקושי הראייתי שניצבה בפניה. אב בית הדין השופט יצחק גריל, השופט אריה רזי והשופט מנחם פינקלשטיין קיבלו את עסקת הטיעון, הרשיעו את עלאא חלאילה בהריגה וגזרו עליו 20 שנות מאסר ועוד שישה חדשי מאסר בפועל (גם בגין מאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד כנגדו) החל מיום מעצרו במאי 2006. הוא היה אמור להשתחרר בסוף 2026, אולם בשנה שעברה שוחרר כאמור כאסיר ברישיון והוא מורחק לכפר קרע ונושא על גופו אזיק אלקטרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully