וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: החשוד ברצח ספיר נחום נמצא דובר שקר בפוליגרף בשאלה אם רצח אותה

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 19:07

מעצרו של וולאא חלאילה, אבי ילדיה של הצעירה שגופתה נמצאה לפני כשבועיים לאחר 12 ימי חיפושים, הוארך פעם נוספת. הוא ממשיך להכחיש את המעשים המיוחסים לו. "רק בגלל סרטון טיק טוק עצרו אותי. אין לי קשר לכלום". השופט: "בדיקת פוליגרף - לא ראיה במשפט פלילי"

בווידאו: דיון בהארכת מעצרו של החשוד המרכזי ברצח ספיר נחום/צילום: יואב איתיאל

וולאא חלאילה, החשוד ברצח ספיר נחום, "נבדק בפוליגרף ומסר גרסה, בה נשאל שאלה ישירה אם רצח את ספיר נחום, ענה בשלילה ויצא כדובר שקר" - כך אמר היום (ראשון) בדיוון בבית משפט השלום בעכו, נציב המשטרה רב-פקד ביאן מולא, ראש מיחלק תפקידים מיוחדים בימ"ר חוף וראש צוות החקירה המיוחד בפרשת החטיפה והרצח של נחום. חלאילה, אבי ילדיה של הצעירה שגופתה נמצאה לפני כשבועיים אחרי 12 ימי חיפושים נרחבים, ממשיך להכחיש את המיוחס לו. "רק בגלל סרטון טיק טוק עצרו אותי. אין לי קשר לכלום", אמר. אבל בדיון אמר נציג הימ"ר כי "הגרסה נבדקה והיא לא נכונה ובחלק שאנחנו מעריכים כשהיה החטיפה והרצח החשוד טוען כי אינו זוכר". עוד הוסיף כי "יש לנו מניע מובהק לגבי הרצח".

בדיון, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של חלאילה בעוד חמישה ימים, עד יום שישי. זאת משום שביום שבת יסתיימו 30 יום ממועד מעצרו ומעבר לכך, ללא הגשת כתב אישום, יידרש כבר אישורו של המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מומי למברגר. השופט נעתר לבקשה כמעט במלואה, והאריך את מעצרו של חלאילה עד ליום חמישי.

מולא התייחס גם לשחרורו ממעצר של אחיו של חלאילה. "היה חשד שנבדק והוזם, לכן הוא שוחרר". החוקר ניסה לטעון בפני השופט כי החשוד הוא אכן מי שביצע את המעשה. "הטחנו בו ראיות. ככל שעוברים ימי החקירה מתעצם החשד כנגד החשוד שלנו, לאף אחד אחר לא היה את המניע. זה חשד עם ראיות לכאורה". השופט זיאד סאלח השיב לו כי "יש המון ראיות נסיבתיות והן בפני הפרקליטות. יש בדיקת פוליגרף, אך זו לא ראיה במשפט פלילי". בנושא האח, החוקר נאלץ להודות כי "ירד החשד לקשירת קשר. הוא לבד עשה את הכל".

בתום הדיון אמרה אחותה של נחום, עדן לוואלה!, כי המשפחה מחכה שיוגש כתב אישום, וכי היא מקווה שהוא יפורסם בקרוב. היא אף סיפרה כי מבטה נפגש עם זה של החשוד, וכי האחרון קרץ לה. "איך הוא מעז לחייך לי אחרי מה שעשה".

וולאא חלאילה, החשוד בחטיפת ורצח ספיר נחום, בימ"ש השלום עכו, 26 ביוני 2022. יואב איתיאל
חלאילה בדיון, היום/יואב איתיאל

במהלך הדיון בשבוע שעבר הדגישה המשטרה כי "חומרי החקירה שהתווספו עד כה מיום הרצח ועד היום, הן מסלול נסיעתו והן חומרים נוספים, מעצימים את הראיות בצורה משמעותית".

"החשודים שאני מייצג שומרים על גרסתם למן היום הראשון, דבר לא יגרום להם לסגת ממנה כי האמת חזקה", מסר הסנגור עו"ד אביעד חייט. "מרשיי ימשיכו לשתף פעולה עם היחידה החוקרת ודומני כי בשלב בו אנו מצויים, יש להורות, חרף הלחצים וההד שנוצר, על התכנסות החקירה לשם קבלת החלטה".

"דואגים לטפטף את עברו שאינו קשור לאירוע", התלונן הסנגור בדיון. "דואגים להעלות סרטונים, ליצור הד ציבורי כדי להשחירו בזמן שאנחנו עוסקים כרגע באדם חף מפשע ובסוף לא יהיה כתב אישום".

עוד בוואלה!

החקירה בשתי הזירות, החשוד שכבר הורשע ברצח: הסוף העצוב של ספיר נחום

לכתבה המלאה
ספיר נחום. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
ספיר נחום/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

נחום נעדרה זה 12 ימים ובתום ימי החיפושים גופתה של נחום אותרה סמוך ליישוב איבטין שבצפון. היא זוהתה בתום הליך ארוך שנערך במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

  • עוד באותו נושא:
  • עכו
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully